Στον «αέρα» η κατασκευή του Διαδρόμου 8 που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική

Τα βλέμματα αλλά και τα κονδύλια στρέφονται προς τον Διάδρομο 10

Στον «αέρα» η κατασκευή του Διαδρόμου 8 που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική
carecprogram.org
2'

Στον αέρα βρίσκεται η κατασκευή του Διαδρόμου 8 που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική, καθώς ο Σέρβος υπουργός Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών, Γκόραν Βέσιτς παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση του Αλεξάντερ Βούτσιτς ενήργησε ώστε να μπει «μπλόκο» στην κατασκευή του.

Ειδικότερα, ο Βέσιτς δήλωσε πως «η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί τον διάδρομο που συνδέει τη Βουλγαρία με την Αλβανία, όπως και εκείνον από τη Ρουμανία προς την Ελλάδα. Καταφέραμε να αποτρέψουμε αυτή την εξέλιξη, με την απόφαση του Αλεξάντερ Βούτσιτς να επενδύσει η Σερβία στη σιδηροδρομική γραμμή του Διαδρόμου 10». Πρόσθεσε ότι «η Σερβία πρέπει να αγωνιστεί ώστε να αποτελέσει κεντρικό σημείο διέλευσης όλων των σιδηροδρομικών γραμμών».

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του βουλγαρικού πρακτορείου ειδήσεων BNES, η πρώτη απόφαση της κυβέρνησης του Χρίστιαν Μίτσκοσκι στα Σκόπια ήταν η διακοπή της κατασκευής του Διαδρόμου 8. Ο συνεργάτης του Μίτσκοσκι, Αλεξάντερ Νικολόσκι, προσπάθησε να κατευθύνει τα ευρωπαϊκά κονδύλια που προορίζονταν για τον Διάδρομο 8, προς τον Διάδρομο 10, σύμφωνα με το βουλγαρικό πρακτορείο ειδήσεων.

Η βασική διαδρομή του Διαδρόμου 8 περιλαμβάνει λιμάνια, αεροδρόμια, πολυτροπικούς κόμβους, οδούς και σιδηροδρομικές γραμμές, συνολικού μήκους 1270 χιλιομέτρων σιδηροδρόμου και 960 χιλιομέτρων οδικών δικτύων. Ο διάδρομος ξεκινά από τα νότια ιταλικά λιμάνια του Μπάρι και του Μπρίντιζι, περνά από τα αλβανικά λιμάνια του Δυρραχίου και της Αυλώνας και συνεχίζει μέσα από τις πρωτεύουσες Τίρανα, Σκόπια και Σόφια, φτάνοντας στα βουλγαρικά λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας στη Μαύρη Θάλασσα.

Αν και ο Διάδρομος 8 σχεδιάστηκε με στόχο την ενίσχυση της συνδεσιμότητας και της συνεργασίας μεταξύ των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, οι πολιτικές και οικονομικές προτεραιότητες οδήγησαν σε καθυστερήσεις. Ειδικότερα, οι εντάσεις γύρω από τη διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων και η στρατηγική επιλογή της Σερβίας να επενδύσει στον Διάδρομο 10 δείχνουν ότι τα γεωπολιτικά συμφέροντα επηρεάζουν καθοριστικά την υλοποίηση τέτοιων έργων.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή