Πράγα: Τέλος τα νυχτοπερπατήματα στις παμπ - «Θέλουμε καλλιεργημένους τουρίστες»

Η Πράγα απαγορεύει τις νυχτερινές παμπ σε μια προσπάθεια να προσελκύσει «πιο καλλιεργημένους, πλουσιότερους» τουρίστες

Πράγα: Τέλος τα νυχτοπερπατήματα στις παμπ - «Θέλουμε καλλιεργημένους τουρίστες»
Associated Press.
3'

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της Πράγας απαγόρευσαν τις νυχτερινές περιπλανήσεις σε παμπ που διοργανώνονται από ταξιδιωτικά γραφεία επειδή η πόλη θέλει να προσελκύσει «πιο καλλιεργημένους» τουρίστες. Η τσεχική πρωτεύουσα των 1,3 εκατομμυρίων κατοίκων είναι για μεγάλο χρονικό διάστημα δημοφιλής προορισμός για θορυβώδεις εργένικες παρέες και θαμώνες παμπ, κυρίως από τη Βρετανία.

Ο αντιδήμαρχος της Πράγας Σντένεκ Χριμπ είπε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ότι οι οργανωμένες νυχτερινές περιπλανήσεις σε παμπ θα απαγορευθούν πλέον. «Δεν θα είναι δυνατό να υπάρχουν ξεναγήσεις μεταξύ 22.00 και 6.00», πρόσθεσε.

Ο Γιρι Ποσπισιλ, έτερος αντιδήμαρχος, είπε ότι το δημαρχείο της Πράγας «αναζητά έναν πιο καλλιεργημένο, πιο πλούσιο τουρίστα… όχι κάποιον που έρχεται για λίγο μόνο για να μεθύσει». Οι τουρίστες που λατρεύουν τη μπύρα εδώ και χρόνια βοήθησαν την Τσεχία να διατηρήσει τη θέση της ως το πιο διψασμένο έθνος στον κόσμο.

Το 2023, 128 λίτρα μπύρας παγκοσμίως καταναλώθηκαν ανά κεφαλή στην Τσεχία παρά τη σταθερή πτώση από την πανδημία του κορονοϊού το 2020. Η μπύρα εξακολουθεί να είναι φθηνότερη από το νερό σε ορισμένα εστιατόρια και πολλές παμπ στο ιστορικό κέντρο της Unesco προσφέρουν την περίφημη τοπική lager για λιγότερο από 3 ευρώ η πίντα.

Ο Βάτσλαβ Στάρεκ, επικεφαλής της Τσεχικής Ένωσης Ξενοδοχείων και Εστιατορίων, χαιρέτισε την απόφαση του δημαρχείου. «Τα ταξίδια στο κέντρο για αναζήτηση μπύρας ήταν πρόβλημα για τους ντόπιους αλλά και για άλλους τουρίστες», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Δεν νομίζω ότι αυτό θα βλάψει τις πωλήσεις μας. Σε κανέναν δεν θα απαγορεύεται να πηγαίνει σε μια παμπ, αλλά αυτές τις νυχτερινές οργανωμένες κοσμοσυρροές σε παμπ… δεν θα τις χρειαστούμε».

Η Πράγα δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που προσπαθεί να αποθαρρύνει έναν συγκεκριμένο τύπο τουρίστα. Το Άμστερνταμ ξεκίνησε πέρυσι μια εκστρατεία με διαφημίσεις «μείνετε μακριά» που απευθύνονται σε νεαρούς Βρετανούς και ενεργοποιούνται όταν οι άνθρωποι στη Βρετανία εισάγουν όρους στις μηχανές αναζήτησης όπως «stag party Amsterdam», «φθηνό ξενοδοχείο Amsterdam» και «pub crawl Amsterda

Οι διαφημίσεις περιγράφουν τους κινδύνους και τις συνέπειες της υπερβολικής λήψης αλκοόλ και ναρκωτικών: πρόστιμα, ποινικό μητρώο, νοσηλεία και μόνιμες βλάβες στην υγεία. Μια άλλη εκστρατεία που ξεκίνησε φέτος προσπάθησε να αποθαρρύνει τους επισκέπτες με ένα διαδικτυακό κουίζ. Οποιοσδήποτε απαντά ναι στις ερωτήσεις «Θα θέλατε να εξερευνήσετε την πόλη με ένα ποτό ή ένα ή ένα τσιγαριλίκι στο χέρι σας;» ή «Θα θέλατε μια ξενάγηση στα παράθυρα των εργαζομένων του σεξ;» λαμβάνει την απάντηση, «Αυτό θα είναι μια ταλαιπωρία. Απαγορεύεται.»

Άλλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν επίσης εισαγάγει μέτρα για την αποτροπή του μαζικού τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της Βενετίας, η οποία έχει περιορισμένα μεγέθη ομάδων περιηγήσεων και απαγορεύει τα ηχεία, ενώ η Βαρκελώνη, η οποία έχει πει ότι θα απαγορεύσει την ενοικίαση διαμερισμάτων σε τουρίστες έως το 2028.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή