Αγοράστε Gucci και Louis Vuitton με...bitcoin: Oι οίκοι πολυτελείας «αγκαλιάζουν» τα κρυπτονομίσματα

Η ιλιγγιώδης πορεία του Bitcoin έχει προσελκύσει την προσοχή οίκων μόδας και εμπόρων λιανικής που επιτρέπουν πλέον στους πελάτες να πληρώνουν με κρυπτονομίσματα. Το γαλλικό Printemps έγινε το πρώτο ευρωπαϊκό πολυκατάστημα που δέχεται ηλεκτρονικά χρήματα
Associated Press
6'

Η ραγδαία άνοδος της αξίας του Bitcoin έχει τραβήξει την προσοχή των high-end επωνυμιών μόδας και των εμπόρων λιανικής, προκαλώντας περαιτέρω ενδιαφέρον για την προσφορά κρυπτονομισμάτων ως μέσο πληρωμής. Στόχος τους η αξιοποίηση νέων πηγών πλούτου, αλλά και η οικοδόμηση πίστης με τους επενδυτές κρυπτονομισμάτων.

Μέχρι πρόσφατα, μόνο λίγες μάρκες πολυτελείας, ανάμεσά τους τα ρολόγια της LVMH Hublot και Tag Heuer, καθώς και οι επωνυμίες μόδας Gucci και Balenciaga που ανήκουν στην Kering, είχαν πειραματιστεί με πληρωμές σε κρυπτονομίσματα.

Τις τελευταίες εβδομάδες, το πολυτελές γαλλικό πολυκατάστημα Printemps ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με το μεγαλύτερο ανταλλακτήριο κρυπτογράφησης στον κόσμο, τη Binance, και τη γαλλική εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας Lyzi για να δεχτεί κρυπτονομίσματα, όπως bitcoin και ethereum στα καταστήματά του στη Γαλλία και έγινε το πρώτο ευρωπαϊκό πολυκατάστημα που έκανε κάτι τέτοιο. Η κίνηση, που έρχεται καθώς αυξάνεται το bitcoin, έχει παρατηρηθεί κι από άλλες μάρκες και εμπόρους λιανικής που δείχνουν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν.

«Υπήρξαν αρκετές κλήσεις - προκάλεσε ενδιαφέρον», δήλωσε ο David Princay, πρόεδρος της Binance France, ο οποίος είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες εταιρείες πολυτελείας. Ο κατασκευαστής πολυτελών αναπτήρων και στυλό S.T. Dupont είπε στο Reuters ότι σκοπεύει να δεχτεί πληρωμές με κρυπτονομίσματα σε δύο καταστήματα στο Παρίσι πριν από τις γιορτές.

Kαι... κρουαζιέρες πολυτελείας με Bitcoin

Στον τομέα των εμπειριών, η εταιρεία κρουαζιέρας Virgin Voyages ξεκίνησε αυτόν τον μήνα να προσφέρει το πρώτο της προϊόν που δέχεται bitcoin ως επιλογή πληρωμής - ένα ετήσιο πάσο 120.000 δολάρια για ένα χρόνο διακοπών με τα κρουαζιερόπλοια της. Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι τα κρυπτονομίσματα όπως το bitcoin είναι περιουσιακά στοιχεία υψηλού κινδύνου, με περιορισμένες χρήσεις στον πραγματικό κόσμο. Η υψηλή αστάθεια ήταν άλλο ένα εμπόδιο στην ευρεία υιοθέτηση του ως μέσο πληρωμής.

Ωστόσο, οι δεσμεύσεις υποστήριξης από τον εκλεγμένο πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος αναμένεται να φέρει πιο φιλικές ρυθμίσεις για το ηλεκτρονικό νόμισμα, έχουν τροφοδοτήσει αυξήσεις ρεκόρ για το bitcoin. Οι αναλυτές της S&P λένε ότι η αφήγηση αρχίζει να αλλάζει, σημειώνοντας ότι η καινοτομία blockchain στις χρηματοπιστωτικές αγορές θα μπορούσε να αυξήσει την προβλεψιμότητα για τα κρυπτονομίσματα.nb

Οι ετικέτες πολυτελείας προσπαθούν εδώ και καιρό να προσεγγίσουν εύπορους αγοραστές από τη βιομηχανία της τεχνολογίας ανοίγοντας καταστήματα σε πολυτελή εμπορικά κέντρα της Silicon Valley και εκδίδοντας προϊόντα όπως το Hermes Apple Watch, για παράδειγμα, το οποίο συνδυάζει επώνυμα, ραμμένα δερμάτινα λουράκια του γαλλικού κατασκευαστή τσαντών Birkin με το γκάτζετ της Apple.

Τώρα, ο νέος πλούτος που δημιουργήθηκε από τα πρόσφατα υψηλά του bitcoin - που ξεπέρασε τα 107.000 δολάρια τη Δευτέρα - έρχεται καθώς η βιομηχανία πολυτελείας αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη ύφεση εδώ και χρόνια και αναζητά νέες πηγές ανάπτυξης.

Η προσφορά πληρωμών σε κρυπτονομίσματα μπορεί να είναι ένας τρόπος για τις εταιρείες να επανασυστηθούν ως καινοτόμες και όχι ως «μια αποπνικτική παλιά μάρκα που πουλάει μόνο στον αναπτυσσόμενο κόσμο», δήλωσε ο Andrew O'Neill, αναλυτής ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων στην S&P Global Ratings.

Η επιλογή πληρωμής παραμένει σε μεγάλο βαθμό συμβολική. Οι έμποροι λιανικής συνήθως μετατρέπουν εκ νέου τα κεφάλαια σε ευρώ ή δολάρια για να αντισταθμίσουν τους κινδύνους αστάθειας, ενώ για τους περισσότερους αγοραστές, οι μέθοδοι πληρωμής θεωρούνται συνολικά ως «κάτι που έχει ήδη λυθεί» από πλατφόρμες συναλλαγών όπως το PayPal ή η Venmo, είπε ο O'Neill. Αλλά για τους επενδυτές bitcoin που έχουν δει μια ισχυρή άνοδο στην αξία της επένδυσής τους, τα πολυτελή αγαθά - μια τσάντα σχεδιαστή ή ένα ρολόι υψηλής ποιότητας - είναι μια προφανής επιλογή για τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου κάποιου, λένε οι αναλυτές.

Σε ένδειξη του αυξανόμενου ενδιαφέροντος από ετικέτες σχεδιαστών, η Balenciaga κυκλοφόρησε πρόσφατα μια δερμάτινη θήκη καρτών που έχει σχεδιαστεί για να κρατά το υλικό «Stax» από την εταιρεία κρυπτογραφικών πορτοφολιών Ledger. Το μαύρο δερμάτινο αξεσουάρ, το οποίο πωλείται για 368 δολάρια, περιλαμβάνει μπρελόκ και γούρι με τον Πύργο του Άιφελ και ένα τσιπ NFC τοποθετημένο κάτω από το λογότυπο της μάρκας. Το Ledger's Stax Crypto που αναπτύχθηκε πρόσφατα με κυρτή οθόνη αφής, πωλείται για 399 δολάρια στο Best Buy. Το υλικό «Flex» της εταιρείας, που μοιάζει με μίνι Amazon Kindle, πωλείται για 249 δολάρια, ενώ η έκδοση «Nano», που μοιάζει με κλειδί USB, πωλείται για 79 δολάρια.

Προσέλκυση νεότερης πελατείας

Ο Gregory Boutte, ψηφιακός υπεύθυνος για τον όμιλο πολυτελών επιχειρήσεων Kering, περιέγραψε τη στρατηγική του ομίλου ως προς την τεχνολογία ως «δοκιμάζω και μαθαίνω» και όχι «περιμένω και βλέπουμε» για να προσελκύσει νέους και Ασιάτες καταναλωτές.

Η Gucci, έχει από το 2022 διαθέσιμες αγορές μέσω 10 κρυπτονομισμάτων για τα περισσότερα από τα προϊόντα της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Printemps εργάζεται για να επεκτείνει την υπηρεσία πληρωμών κρυπτογράφησης στη Νέα Υόρκη, όπου σχεδιάζει να ανοίξει ένα κατάστημα λιανικής πώλησης πολλαπλών εμπορικών σημάτων στην περιοχή της Wall Street τον Μάρτιο.

Η άνοδος του Bitcoin στο τέλος του 2021 προκάλεσε ένα αρχικό κύμα ενδιαφέροντος από πολυτελείς επωνυμίες με την Tag Heuer, με επικεφαλής την εποχή εκείνη τον γόνο πολυτελείας της LVMH, Φρεντερίκ Αρνό, καθώς και την Gucci, που δέχτηκε πληρωμές σε κρυπτονομίσματα το επόμενο έτος για ορισμένες αγορές στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ένας υποστηρικτής της κρυπτογράφησης που πρόσφατα χρησιμοποίησε ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία για να κάνει αγορές πολυτελείας είναι η Eunice Wong, επενδυτής και ινφλουένσερ γνωστή ως "Eunicorn".

Η Wong είπε ότι χρησιμοποίησε κρυπτονομίσματα για να αγοράσει αρκετά ρολόγια υψηλής ποιότητας φέτος, συμπεριλαμβανομένου ενός μοντέλου Audemars Piguet Royal Oak. Αλλά δεν την ενδιαφέρει να την προσελκύουν επώνυμες μάρκες που επιδιώκουν να χτίσουν μια στενότερη σχέση με τους πελάτες, προτιμώντας να παρακάμπτει τα παραδοσιακά καταστήματα λιανικής και τις ρουτίνες πωλήσεων. Αυτό απαιτεί πάρα πολύ χρόνο, κατά την άποψή της. «Αν αγοράσω, θα αγοράσω στη δευτερογενή αγορά, όχι μέσω αυτών», είπε στο Reuters. «Το θέλω τώρα»

Reuters

Σχετικές ειδήσεις