Πώς οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν τις ταινίες στις πτήσεις σας
Στο μακρινό ταξίδι σας για τις διακοπές, θα στριμωχτείτε σε ένα πολύ στενό κάθισμα, θα δέσετε τη ζώνη ασφαλείας σας και πιθανότατα θα ανοίξετε την οθόνη μπροστά σας.
Τουλάχιστον οι μισοί και μερικές φορές ακόμη και οκτώ στους 10 πελάτες χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα ψυχαγωγίας, λένε στελέχη των μεγάλων εγχώριων αεροπορικών εταιρειών. Και η κορυφαία επιλογή, δήλωσε ο Dominic Green, διευθυντής ψυχαγωγίας εν πτήσει της United, είναι οι ταινίες.
Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες, όπως αρέσκεται να λέει ο Green, είναι από τους μεγαλύτερους «κινηματογράφους στον ουρανό».
Αλλά ποιος καθορίζει τι θα βλέπετε όταν είστε κολλημένοι σε έναν μεταλλικό σωλήνα στα 35.000 πόδια; Και πώς επιλέγουν; Οι New York Times μίλησαν με τους υπεύθυνους.
Ποιος αποφασίζει ποιες ταινίες είναι διαθέσιμες;
Οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν ως επί το πλείστον ομάδες που βοηθούν στην επιμέλεια της ψυχαγωγίας. Στη Southwest, η Κένεντι Γουίλσον είναι, όπως το έθεσε, «μια ομάδα ενός ατόμου». Ο Dimbiloglu ηγείται μιας ομάδας τεσσάρων ατόμων στην αμερικανική αεροπορική εταιρεία Delta, ορισμένοι από τους οποίους παρακολουθούν κινηματογραφικά φεστιβάλ. Η ομάδα της Green έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια από δύο σε οκτώ.
Οι αεροπορικές εταιρείες συνεργάζονται επίσης με παρόχους υπηρεσιών περιεχομένου - που μοιάζουν με μεσάζοντες - οι οποίοι προσφέρουν συστάσεις και μερικές φορές ζητούν πρόσθετη βοήθεια όταν συγκροτούν μια συλλογή για, ας πούμε, τον Μήνα Ισπανικής Κληρονομιάς ή όταν προσπαθούν να προγραμματίσουν μια διεθνή πτήση.
Σε ένα ταξίδι τον Οκτώβριο, η Delta προσέφερε μια αποκριάτικη συλλογή που περιελάμβανε τις ταινίες «Beetlejuice» και «The Conjuring». Υπήρχε επίσης μια κατηγορία με την ονομασία Cozy Family Fall που περιελάμβανε το «Coco» και το «Remember the Titans».
Ο Green δήλωσε ότι η United συνεργάστηκε με περισσότερους από 100 παρόχους περιεχομένου για να συμπληρώσει το ρόστερ της με ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, μουσική και podcasts. Η American Airlines μεταφέρει συνολικά περισσότερους από 1.500 τίτλους και κατά μέσο όρο 500 ταινίες, δήλωσε η Kim Cisek, αντιπρόεδρος της εμπειρίας πελατών.
Πώς επιλέγονται οι ταινίες;
Οι αεροπορικές εταιρείες λένε ότι βασίζονται σε δεδομένα. Μπορούν να δουν ποιες ταινίες βλέπουμε και για πόση ώρα τις βλέπουμε.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες παρακολουθούν επίσης τις επιδόσεις των εκπομπών σε εξωτερικές πλατφόρμες streaming που χρησιμοποιούν οι θεατές στο σπίτι και εξετάζουν πώς οι τίτλοι γίνονται δεκτοί σε διάφορες αγορές και μεταξύ συγκεκριμένων δημογραφικών ομάδων. Ο Cisek δήλωσε ότι η American Airlines συλλέγει πληροφορίες και από τις αεροσυνοδούς.
Και οι πελάτες ως γνωστόν αγαπούν να απαντούν στις παρατηρήσεις. Πολλοί συμπληρώνουν έρευνες ικανοποίησης και δεν είναι λίγοι εκείνοι που αισθάνονται υποχρεωμένοι να γράψουν στο Twitter ή να γράψουν με ένα συγκεκριμένο αίτημα - ή παράπονο.
Αλλά τα δεδομένα δεν μπορούν να σας πουν τα πάντα. Μόνο οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι το «Inside Out» και το «Inside Out 2» είναι πολύ διαφορετικές ταινίες.
Ο Green είπε ότι η ομάδα του και οι συνάδελφοί τους που διαχειρίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρατήρησαν τον θόρυβο γύρω από μια επερχόμενη συνέχεια του «Devil Wears Prada». Έτσι, έβαλαν το αρχικό «Ο διάβολος φοράει Prada», παρόλο που είναι πάνω από 20 ετών, και είχε καλή απόδοση.
Πόσο συχνά αλλάζουν οι ταινίες;
Τα στελέχη λένε ότι εναλλάσσουν και αξιολογούν τακτικά τις ταινίες για να διατηρούν τις προσφορές τους φρέσκες. Για παράδειγμα, η American Airlines προσθέτει περίπου 200 τίτλους κάθε μήνα.
Τι είδους ταινίες αρέσκονται να βλέπουν οι άνθρωποι;
«Ο χρυσός κανόνας είναι ότι δεν υπάρχει κανένας χρυσός κανόνας», δήλωσε ο Green.
Αλλά τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών έχουν μάθει ένα ή δύο πράγματα σχετικά με το τι φαίνεται να αρέσει στους πελάτες.
Νοσταλγική άνεση και κωμωδία
Ο Dimbiloglu εκτίμησε ότι το 40% των πελατών της Delta είναι millennials, και πολλοί από αυτούς φαίνεται να ενδιαφέρονται για σειρές που απογειώθηκαν όταν μεγάλωναν. Το «Curb Your Enthusiasm», το «The Office» και το «Friends» είναι τηλεοπτικές σειρές, όχι ταινίες, αλλά αποδίδουν πολύ καλά στη Delta, είπε.
Το «The Office» είναι επίσης δημοφιλές στην American Airlines, είπε ο Cisek, όπως και το «Abbott Elementary». Τόνισε ότι οι κωμικές σειρές κερδίζουν ιδιαίτερα. «Οι πελάτες αναζητούν τρόπους για να έχουν μια ευχάριστη πτήση και απλά να σβήσουν κάπως», είπε.