Νότια Κορέα: Οι 179 «πέταξαν» προς τον θάνατό τους - Η προειδοποίηση του πύργου ελέγχου
Οι 179 ψυχές που χάθηκαν στην πτήση 7C2216 κυριολεκτικά είδαν τον θάνατό τους μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο
Το σμήνος πουλιών αναδείχθηκε ως πιθανός παράγοντας για τη συντριβή της Κυριακής του νοτιοκορεατικού αεροσκάφους με τραγικό απολογισμό 179 νεκρούς.
Αξιωματούχοι αποκάλυψαν ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος για τους κινδύνους πουλιών λίγα λεπτά πριν από το ατύχημα και ένα από τα επιζώντα μέλη του πληρώματος φέρεται να ανέφερε την ύπαρξή τους μετά τη διάσωσή του. Ενώ η ακριβής αιτία παραμένει υπό διερεύνηση, το περιστατικό έχει τραβήξει την προσοχή στο ιστορικό του Διεθνούς Αεροδρομίου Muan με τέτοια περιστατικά, αναφέρει το Yonhap News.
Το αεροδρόμιο έχει καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό χτυπημάτων από πουλιά μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Νότιας Κορέας, με 10 περιστατικά που αναφέρθηκαν μεταξύ 2019 και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία που υπέβαλε στο κοινοβούλιο η Korea Airports Corporation.
Αν και ο απόλυτος αριθμός είναι μικρός, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη γενίκευση σε ουσιαστικές στατιστικές, το ποσοστό απεργιών 0,09% των πτήσεων είναι σημαντικά υψηλότερο από άλλα μεγάλα αεροδρόμια όπως το Gimpo (0,018%) και το Jeju (0,013%).
Οι εμπειρογνώμονες της αεροπορίας λένε ότι τα χτυπήματα πουλιών μπορεί να είναι καταστροφικά. Ο κίνδυνος είναι ιδιαίτερα υψηλός στο Muan λόγω της θέσης του κοντά σε χωράφια και παράκτιες περιοχές.
Σε εθνικό επίπεδο τα περιστατικά κρούσης πτηνών αυξάνονται σταθερά, από 108 το 2019 σε 152 πέρυσι. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η αύξηση αυτή μπορεί να συνδέεται με την κλιματική αλλαγή, με τα μεταναστευτικά πουλιά να γίνονται μόνιμοι κάτοικοι και να σημειώνονται αλλαγές τόσο στον χρόνο όσο και στα είδη των πουλιών που εμφανίζονται στα αεροδρόμια.
Τα αεροδρόμια χρησιμοποιούν διάφορα αντίμετρα, όπως ηχητικά αποτρεπτικά μέσα και συστήματα παρακολούθησης, ενώ ορισμένα διερευνούν τώρα την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και ραντάρ για την παρακολούθηση των κινήσεων των πτηνών.
Η Νότια Κορέα κηρύσσει επταήμερο εθνικό πένθος για το αεροπορικό δυστύχημα
Ο εκτελών χρέη προέδρου της Νότιας Κορέας, Choi Sang-mok, κήρυξε περίοδο εθνικού πένθους μέχρι τις 4 Ιανουαρίου για τη συντριβή αεροσκάφους στο διεθνές αεροδρόμιο Muan που σκότωσε τουλάχιστον 177 ανθρώπους.
«Εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας και τη συμπάθειά μας στις οικογένειες όσων έχασαν τη ζωή τους σε αυτή την απροσδόκητη τραγωδία», δήλωσε ο ίδιος.
Το περιστατικό είναι η πρώτη μεγάλη δοκιμασία για τον Τσόι, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του την Παρασκευή, αφού το κοινοβούλιο της Νότιας Κορέας ψήφισε την παραπομπή του προηγούμενου υπηρεσιακού προέδρου, Χαν Ντακ-σου.
Η στιγμή που τα πουλιά χτυπάνε τον κινητήρα
Η παγκόσμια κοινότητα παραμένει συγκλονισμένη μετά τη νέα αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα, όπου τουλάχιστον 179 άνθρωποι σκοτώθηκαν, όταν το αεροσκάφος της Jeju Air, το οποίο έφθανε από τη Μπανγκόκ, την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς ρόδες, βγήκε από τον διάδρομο και «τυλίχθηκε» στις φλόγες όταν προσέκρουσε σε τοίχο στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Μουάν»
Από την πτήση 7C2216 με 181 επιβαίνοντες, διασώθηκαν από το ουραίο τμήμα του φλεγόμενου αεροπλάνου μόλις δύο μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μία γυναίκα.
Η σύγκρουση του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πτήσης με πτηνά είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί δυσλειτουργία στο σύστημα των τροχών, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις.
«Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πτηνά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ–χιουν, διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Το Υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε τη σύγκρουση με σμήνος πτηνών μερικά λεπτά πριν από τη συντριβή
Ο πύργος ελέγχου αεροδρομίου είχε προειδοποιήσει για σύγκρουση του αεροπλάνου με σμήνος πτηνών μόλις έξι λεπτά πριν από τη συντριβή στη νοτιοδυτική κομητεία Μουάν της Νότιας Κορέας, στην επαρχία νότια Τζεόλα, 288 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Σεούλ, όπως γνωστοποίησε το Υπουργείο Χωρών, Υποδομών και Μεταφορών, που εποπτεύει την ασφάλεια των αερομεταφορών.
«Σπαράζουν» καρδιές στο αεροδρόμιο οι συγγενείς των θυμάτων
Οικογένειες των θυμάτων κατέκλυσαν την αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου της Μουάν. Πολλοί αγκαλιάζονταν και έκλαιγαν, ενώ, κάποιοι διένειμαν χαρτιά για να γράψουν στοιχεία επικοινωνίας των οικογενειών, σύμφωνα με το κορεατικό πρακτορείο ειδήσεων, Yonhap.
Συγγενής πήρε το μικρόφωνο και ζήτησε από τους δημοσιογράφους να σταματήσουν να καταγράφουν. «Δεν είμαστε μαϊμούδες σε ζωολογικό κήπο, χάσαμε τους αγαπημένους μας. Μπορεί να εκραγούμε οιαδήποτε στιγμή, αν και προσπαθούμε να συγκρατηθούμε», επεσήμανε.
Βίντεο ντοκουμέντο δείχνει το αεροπλάνο να προσκρούει στην περίφραξη του αεροδρομίου, κινούμενο με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Αφού κόπηκε στα δύο, «ξέσπασε» μεγάλη πυρκαγιά και εμφανίσθηκαν αμέσως σύννεφα μαύρου καπνού.
Αξιωματούχοι του Υπουργείου Μεταφορών αποκάλυψαν μία κρίσιμη ακολουθία 6 λεπτών πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με το κορεατικό πρακτορείο ειδήσεων, Yonhap.
Στις 08:57 τοπική ώρα, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος που πλησίαζε για τον κίνδυνο προσβολής από σμήνος πτηνών. Στις 08:58, ο πιλότος κήρυξε «Mayday». Το αεροπλάνο επιχείρησε να προσγειωθεί στις 09:00 και συνετρίβη στις 09:03.
Το αεροσκάφος επιχείρησε αρχικά να προσγειωθεί στον διάδρομο προσγείωσης 01, όταν ο πύργος ελέγχου προειδοποίησε ότι στην περιοχή βρίσκονταν πουλιά και ήταν πιθανό να χτυπηθεί, σύμφωνα με το CNN. Περίπου ένα λεπτό αργότερα, ο πιλότος κήρυξε έκτακτη ανάγκη στον πύργο ελέγχου. Ο πύργος ελέγχου έδωσε εντολή στο αεροπλάνο να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση στον διάδρομο προσγείωσης 19, όπου συνετρίβη, καταλήγοντας στην περίφραξη του αεροδρομίου.
Το συγκλονιστικό μήνυμα επιβάτη πριν από τη συντριβή – «Να πω τα τελευταία μου λόγια;»
Επιβάτης φέρεται να έστειλε μήνυμα σε έναν συγγενή για να τον ενημερώσει ότι ένα πτηνό είχε κολλήσει στο φτερό του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με το πρακτορείο News1. Το τελικό του μήνυμα φέρεται να ήταν το εξής: «Να πω τα τελευταία μου λόγια;».
Αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι άκουσαν «δυνατή έκρηξη» και είδαν σπινθήρες στον κινητήρα του αεροπλάνου πριν από το τραγικό περιστατικό.
Ο Γιο Τζάε–γιονγκ, 41 ετών, ο οποίος διέμενε κοντά στο αεροδρόμιο, ανέφερε ότι είδε μία σπίθα στη δεξιά πτέρυγα του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή και αποκάλυψε πως «έλεγα στην οικογένειά μου ότι υπήρχε πρόβλημα με το αεροπλάνο, όταν άκουσα μία δυνατή έκρηξη», μιλώντας στο Yonhap.
Άλλος μάρτυρας έκανε λόγο για «μία λάμψη φωτός» καθώς το αεροπλάνο προετοιμαζόταν για προσγείωση και προσέθεσε ότι «ακούσθηκε ένας δυνατός κρότος και ακολούθησε καπνός στον αέρα. Στη συνέχεια, άκουσα μία σειρά από εκρήξεις».
Aνακτήθηκε το «μαύρο κουτί» του αεροσκάφους που κατέπεσε
Το Υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι οι ερευνητές έχουν ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης, το λεγόμενο «μαύρο κουτί», ενώ, αναζητείται ακόμη ο καταγραφέας φωνής του πιλοτηρίου.
Η Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία έχει αναπτύξει 169 ιατροδικαστές, προκειμένου να συνδράμουν στην αναγνώριση των θυμάτων. Συνολικά, 579 αστυνομικοί έχουν αναπτυχθεί για να συνδράμουν στις επιχειρήσεις έρευνας και να συνοδεύουν οχήματα έκτακτης ανάγκης στο σημείο της συντριβής.