Φτιάχτηκε μυστηριώδες αεροδρόμιο στον Κόλπο του Άντεν - Βάση στρατηγικής σημασίας

Πρόκειται για το αεροδρόμιο στο Abd Al Kuri καθώς η σύγκρουση εντείνεται για την Υεμένη

Φτιάχτηκε μυστηριώδες αεροδρόμιο στον Κόλπο του Άντεν - Βάση στρατηγικής σημασίας
4'

Καθώς αυξάνεται ο κίνδυνος περαιτέρω κλιμάκωσης της σύγκρουσης για την Υεμένη και τα γύρω θαλάσσια κανάλια της, το Ισραήλ έχει αρχίσει να διευρύνει τις επιθέσεις του στους Χούθι για να συμπεριλάβει λιμάνια και αλυσίδες εφοδιασμού που εκτείνονται μέχρι το Ιράν.

Ορισμένοι σχολιαστές προέτρεψαν να επιβληθεί πλήρης αποκλεισμός στην Υεμένη που ελέγχεται από τους Χούθι, με απαγόρευση όλης της θαλάσσιας και εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ Ιράν και Υεμένης.

Αν κάποιος ήθελε να ανταποκριθεί γρήγορα σε επιθέσεις των Χούθι, όπως μια επίθεση σε ένα εμπορικό πλοίο, τότε προς το παρόν χρειάζεται γενικά μια ναυτική συνοδεία κοντά ή ένα αεροπλανοφόρο.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με το maritime-executive.com, ένα αεροδρόμιο στο νησί Abd Al Kuri της Υεμένης - δίπλα στο κανάλι Guardafui - αποκτά μεγαλύτερη στρατηγική σημασία. Τα αεροσκάφη που πετούν από το Abd al Kuri θα κυριαρχούσαν στα κανάλια ναυτιλίας μέσω του Κόλπου του Άντεν μέχρι το Στενό του Bab El Mandeb και θα μπορούσαν να διατηρήσουν μια συνεχή παρουσία ή μια ικανότητα γρήγορης απόκρισης για την εκτέλεση τακτικών αποστολών ως απάντηση σε φευγαλέες απειλές για την εμπορική ναυτιλία.

Οι εργασίες ξεκίνησαν στο αεροδρόμιο στο Abd al Kuri το 2021, αλλά προχώρησαν αργά. Για μήνες στο τέλος, καμία πρόοδος δεν ήταν ορατή. Όμως τις τελευταίες εβδομάδες, η εργασία έχει επιταχυνθεί. Από τις 23 Δεκεμβρίου, είχαν ολοκληρωθεί 1800 μέτρα διαδρόμου και είχαν βαφτεί με δείκτες απόστασης και σχετικά σύμβολα στο νότιο άκρο.

Περιέργως, από τις 28 Δεκεμβρίου, υπήρχε ακόμα ένα κενό στον διάδρομο στο βόρειο άκρο του, το οποίο αν καλυφθεί θα συμπλήρωνε έναν διάδρομο μήκους 2400 μέτρων. Στο διάστημα των πέντε ημερών που μεσολάβησαν, τα σημάδια είχαν επίσης ζωγραφιστεί στο βόρειο άκρο του διαδρόμου πλήρους μήκους, στην μακρινή πλευρά του κενού.

Ο διάδρομος - όταν τελειώσει - εκτιμάται ότι έχει επαρκή αντοχή για να υποστηρίξει ένα πλήρες φάσμα αεροσκαφών κρούσης, θαλάσσιας αναγνώρισης και βαρέων μεταφορικών αεροσκαφών. Ένα εργοστάσιο σύνθλιψης λειτουργεί τρία μίλια νοτιοδυτικά, με φορτηγά να μεταφέρουν αδρανή για να κατασκευάσουν θεμέλια επαρκή για να αντέξουν το βάρος μεγάλων αεροσκαφών.

Επίσης αυτό που φαίνεται να είναι ένας στρατώνας με δέκα νέες πολυκατοικίες έχει χτιστεί στο Khaysat Saleh, τέσσερα μίλια δυτικά του αεροδρομίου, με τον δρόμο μεταξύ να δείχνει σημάδια πρόσφατης βαριάς χρήσης. Ένας νέος λιμενοβραχίονας φαίνεται να έχει χτιστεί στην παραλία στο Kilmia, με νότιο προσανατολισμό και στο υπήνεμο του νησιού - έτσι είναι καλύτερα προστατευμένος από πιθανή επίθεση με drone των Χούθι από τον εκτεθειμένο στη θύελλα προβλήτα που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως στη βόρεια ακτή.

Φαίνεται να υπάρχει κάποια μορφή τοποθεσίας χρησιμότητας στο υψηλό σημείο ενός λόφου 100 μέτρων στα δυτικά και δίπλα στο βόρειο άκρο του αεροδρομίου. Η τοποθεσία στην κορυφή του λόφου έχει θέα στη βόρεια ακτή, εξυπηρετείται από έναν καλά χρησιμοποιούμενο δρόμο και είναι κατειλημμένη και σε χρήση για τουλάχιστον 15 χρόνια.

Γιατί σε αυτό το σημείο;

Ο σκοπός της τοποθεσίας δεν είναι σαφής, αλλά θα μπορούσε να είναι μια κεραία ραδιοφώνου ή μια τοποθεσία άντλησης νερού. Θα ήταν επίσης σε καλή θέση για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες επικοινωνίας του αεροδρομίου. Πιθανώς συνδεδεμένο με φήμες που κυκλοφορούσαν στον Τύπο της Υεμένης ότι χρησίμευε ως σταθμός συλλογής πληροφοριών, προσέλκυσε ασυνήθιστο βαθμό προσοχής δορυφορικής απεικόνισης τον Οκτώβριο.

Με τον ρυθμό που προχωρούν οι εργασίες, φαίνεται ότι το αεροδρόμιο θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει στοιχειώδεις επιχειρήσεις εντός εβδομάδων, οπότε μπορεί να γίνει σαφέστερο για ποιον και ποιο σκοπό έχει κατασκευαστεί αυτό το αεροδρόμιο που δεσπόζει στις θαλάσσιες προσεγγίσεις στον Κόλπο του Άντεν. Τουλάχιστον, θα μπορούσε να είναι χρήσιμο ως αεροδρόμιο εκτροπής σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή