Καραϊωσηφίδης: «Το ελικόπτερο δεν εξέπεμπε ίχνος» - Πώς εξηγεί την τραγωδία στην Ουάσινγκτον

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης μίλησε στο Newsbomb.gr για το αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσινγκτον, τις έρευνες, τους νεκρούς και τα επόμενα βήματα μέχρι να ανασυρθεί το μαύρο κουτί που θα δώσει φως στα πραγματικά αίτια

Καραϊωσηφίδης: «Το ελικόπτερο δεν εξέπεμπε ίχνος» - Πώς εξηγεί την τραγωδία στην Ουάσινγκτον
AP
5'

Τραγωδία στον αέρα σημειώθηκε στην Ουάσινγκτον καθώς ένα αεροσκάφος που μετέφερε 60 επιβάτες και τετραμελές πλήρωμα συγκρούστηκε εν πτήσει με ελικόπτερο του Στρατού με τριμελές πλήρωμα κατά την προσγείωση στο Εθνικό Αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρίγκαν. Ο τραγικός απολογισμός -μέχρι στιγμής- είναι 19 νεκροί, ανάμεσά τους δύο αθλητές του καλλιτεχνικού πατινάζ από τη Ρωσία, η Γεβγκένια Σισκόβα και ο Βαντίμ Ναούμοφ.

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός, διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων και εκδότης του περιοδικού «Πτήση» μίλησε στο Newsbomb.gr για το δυστύχημα επισημαίνοντας πως οι πρώτες εκτιμήσεις θέλουν το ελικόπτερο να έπεσε πάνω στο αεροπλάνο. «Τα συντρίμμια βρίσκονται μέσα στον ποταμό Πότομακ και ήδη στο σημείο επιχειρούν σωστικά συνεργεία», είπε ο ίδιος, ωστόσο εμφανίστηκε απογοητευμένος καθώς «τόσο λόγω της σύγκρουσης όσο και των θερμοκρασιών που επικρατούν στο νερό δεν θα έχει επιζήσει κανείς». Ο κ. Καραϊωσηφίδης εξήγησε πως «ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι κάποιος επιβάτης ή μέλος του πληρώματος επέζησε από τη σύγκρουση, θα πέθανε εξαιτίας υποθερμίας, εφόσον η θερμοκρασία στο νερό είναι σχεδόν 0 βαθμοί Κελσίου».

Να σημειωθεί πως μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί 19 σοροί. Οι επιχειρήσεις διάσωσης είναι σε πλήρη εξέλιξη. Φουσκωτές βάρκες διάσωσης «χτενίζουν» τον ποταμό Ποτόμακ, βόρεια του αεροδρομίου. Οι διασώστες φώτισαν την περιοχή κοντά στο σημείο της σύγκρουσης για να σαρώσουν τα παγωμένα νερά του ποταμού.

Πώς έγινε το αεροπορικό δυστύχημα

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης μιλώντας στο Newsbomb.gr είπε πως από τα πρώτα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και παράλληλα έχουν αποδειχθεί, το ίχνος της πτήσης του αεροπλάνου της American Airlines βρισκόταν στον διάδρομο 33. «Η σύγκρουση έγινε 0,6 ναυτικά μίλια πάνω απ’ το ποτάμι, όταν το ελικόπτερο πετούσε κάθετα στον διάδρομο. Ειδικότερα, το αεροπλάνο προσέγγιζε τον διάδρομο σε ύψος περίπου 120 μέτρων. Εκείνη τη στιγμή, το ελικόπτερο διέσχιζε κάθετα το ίχνος του και οι πορείες του διασταυρώθηκαν στον αέρα με αποτέλεσμα να καταγραφεί μία τεράστια τραγωδία».

Συμπλήρωσε πως «το αεροπλάνο αρχικά ήταν σχεδιασμένο να προσγειωθεί σε άλλον διάδρομο, ωστόσο λίγο νωρίτερα από τη διαδικασία της προσγείωσης, ζητήθηκε από τον πιλότο να αλλάξει διάδρομο και να εστιάσει ανατολικότερα, δηλαδή στον 33. Όλα αυτά έγιναν εν πλήρει γνώσει και τηρώντας το σχετικό πρωτόκολλο».

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης τόνισε πως το ελικόπτερο δεν εξέπεμπε ίχνος στο σύστημα εμπορικής χρήσης ADS-B, στο οποίο εξέπεμπε το αεροπλάνο. «Το πιθανότερο είναι ότι το ελικόπτερο εξέπεμπε ίχνος σε κάποιο άλλο σύστημα. Κάτι τέτοιο δυστυχώς, διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο και επέτρεψε να συμβεί το τραγικό συμβάν στον αέρα».

Το μαύρο κουτί θα δώσει απαντήσεις για το αεροπορικό δυστύχημα

Σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη μέσα σε μία με δύο ημέρες θα ανασυρθεί το μαύρο κουτί του αεροπλάνου και θα δώσει φως στα αίτια του δυστυχήματος. «Εφόσον το αεροπλάνο μετά τη σύγκρουση κατέληξε στον ποταμό, τα αρμόδια συνεργεία θα εντοπίσουν με βεβαιότητα το μαύρο κουτί. Στη συνέχεια, θα γίνει το συντομότερο εξαγωγή στοιχείων και θα απαντηθούν πολλά ερωτήματα». Πρόσθεσε πως «ήδη ο ανεξάρτητος ομοσπονδιακός οργανισμός NTSB διερευνά τις μαρτυρίες και όσα ακόμα μπορεί προκειμένου να εξηγήσει τα αίτια της σύγκρουσης».

Φόβοι για 67 νεκρούς

Στο αεροπλάνο επέβαιναν, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, 60 επιβάτες και τριμελές πλήρωμα, ενώ αντίστοιχα στο ελικόπτερο επέβαιναν οι δύο χειριστές και ένας ιπτάμενος μηχανικός. Σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη κανένας εξ αυτών δεν θα κατάφερε να επιζήσει τόσο λόγω της σύγκρουσης όσο και των ακραίων θερμοκρασιών που επικρατούν στο σημείο της συντριβής.

Παράλληλα, ο ίδιος σχολίασε και τα όσα ακούγονται περί σεναρίων σκόπιμης ενέργειας, λέγοντας ότι «κάθε φορά που έχουμε αεροπορικό δυστύχημα, ακούμε για παρόμοια σενάρια. Ωστόσο ελάχιστες φορές κάτι τέτοιο έχει αποδειχθεί. Εν προκειμένω, κρίνοντας από τον τρόπο που συνέβη η τραγωδία, θα έλεγα πως δεν νομίζω να υφίσταται κάποια σκόπιμη ενέργεια.

Δεύτερο αεροπορικό δυστύχημα στο ίδιο σημείο

Πριν από αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα στις 13 Ιανουαρίου 1982 είχε σημειωθεί αεροπορικό δυστύχημα λίγο πιο δυτικά απ’ το σημείο που σήμερα το πρωί συγκρούστηκαν το αεροπλάνο με το ελικόπτερο.

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης υπενθύμισε ότι «τότε το Boing 737 της εταιρείας AirFlorida έφερε τεράστιο όγκο πάγου στα φτερά. Λίγο μετά την απογείωσή του, το αεροσκάφος συνετρίβη. Απ’ εκείνη τη συντριβή όμως, υπήρξαν επιζώντες και συγκεκριμένα 9 άτομα από τους συνολικά 89 επιβαίνοντες. Χάρη στις μαρτυρίες τους οι ερευνητές εξήγησαν πολλά στοιχεία γύρω από τα αίτια του δυστυχήματος».

Ηχητικά ντοκουμέντα μετά το αεροπορικό δυστύχημα

Ηχητικά ντοκουμέντα από τις επικοινωνίες που είχαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας με τους πιλότους και τις ομάδες διάσωσης ήρθαν στη δημοσιότητα.

Στο αντίστοιχο ηχητικό ντοκουμέντο που αποκαλύπτει το CNN, μπορεί ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας να ρωτά τον χειριστή του ελικοπτέρου αν βλέπει το επιβατικό αεροπλάνο.

«PAT 2-5 βλέπετε μπροστά σας την CRJ; PAT 2-5 περάστε πίσω από την CRJ» λέει ο ελεγκτής ενώ αμέσως μετά ακούγονται αδιευκρίνιστες ομιλίες και ένα δυνατό «ωχ», πιθανότατα κατά τη στιγμή της σύγκρουσης του αεροπλάνου με το ελικόπτερο.

Η επόμενη κίνηση του πύργου ελέγχου ήταν να ενημερώσει πιλότο άλλης πτήσης για το τι είχε συμβεί: «Δεν ξέρω αν το ακούσατε, αλλά υπήρξε μια σύγκρουση στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης 3-3. Θα κλείσουμε για άγνωστο διάστημα.

«Ναι, ήμασταν κοντά στο αεροδρόμιο και είδαμε τις σπίθες από την άλλη άκρη του Πότομακ» είπε άλλος πιλότος.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή