Heathrow: Ανθρώπινο λάθος ή κάτι άλλο κρύβεται πίσω από το φιάσκο; - Τι υποστηρίζει νέα θεωρία

Χθες το βράδυ η αντιτρομοκρατική διεξήγαγε έρευνα για τα αίτια που προκάλεσαν την πυρκαγιά, με πηγές του Westminster να κάνουν λόγο για ανθρώπινο λάθος

Heathrow: Ανθρώπινο λάθος ή κάτι άλλο κρύβεται πίσω από το φιάσκο; - Τι υποστηρίζει νέα θεωρία
4'

Τα διευθυντικά στελέχη του Χίθροου βρέθηκαν χθες το βράδυ αντιμέτωπα με ερωτήσεις σχετικά με το πώς μια πυρκαγιά οδήγησε ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου σε κλείσιμο, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν χιλιάδες πτήσεις και να ταλαιπωρηθούν πολλοί επιβάτες ανά τον κόσμο.

Δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες παραμένουν ακόμη και σήμερα αποκλεισμένοι σε όλο τον κόσμο μετά την πυρκαγιά σε υποσταθμό ηλεκτρικής ενέργειας που έκοψε την ηλεκτροδότηση του αεροδρομίου.

Είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σκηνές άνευ προηγουμένου, να ακυρωθούν οι πτήσεις για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας και να εκτεθεί ένα σημαντικό τρωτό σημείο στις υποδομές της χώρας.

Χθες το βράδυ η αντιτρομοκρατική διεξήγαγε έρευνα για τα αίτια που προκάλεσαν την πυρκαγιά, με πηγές του Westminster έκαναν λόγο για ανθρώπινο λάθος, όπως αναφέρει η DailyMail.

Σχεδόν 300.000 επιβάτες επηρεάστηκαν από την κατάρρευση, η οποία οδήγησε στην ακύρωση ή την καθυστέρηση περισσότερων από 1.350 πτήσεων. Περίπου 120 υπερατλαντικά δρομολόγια αναγκάστηκαν να κάνουν αναστροφή στη μέση του ταξιδιού.

Οι επιβάτες των πτήσεων από τη Σιγκαπούρη και το Περθ εκτράπηκαν στο Παρίσι πριν πάρουν λεωφορεία για να φτάσουν στο Λονδίνο.

Τελικά, χθες το βράδυ οκτώ πτήσεις της British Airways απογειώθηκαν και από σήμερα αναμένεται η πλήρης λειτουργία του αεροδρομίου, ωστόσο αναλυτές επέκριναν το , το πιο μεγάλο αεροδρόμιο στην Ευρώπη, για την αδυναμία που παρουσίασε το εφεδρικό σύστημα ενέργειας, με αποτέλεσμα τελικά το αεροδρόμιο να αναγκαστεί να κλείσει.

Ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής του παγκόσμιου οργανισμού αεροπορικών εταιρειών IATA και πρώην επικεφαλής της British Airways, δήλωσε ότι το Χίθροου απογοήτευσε για άλλη μια φορά τους επιβάτες.

«Πρώτον, πώς γίνεται οι κρίσιμες υποδομές - εθνικής και παγκόσμιας σημασίας - να εξαρτώνται πλήρως από μία μόνο πηγή ενέργειας χωρίς εναλλακτική λύση», είπε.

'Αν αυτό συμβαίνει - όπως φαίνεται - τότε πρόκειται για σαφή αποτυχία σχεδιασμού από το αεροδρόμιο'.

Ο Phil Hewitt, διευθυντής της εταιρείας ενεργειακών αναλύσεων Montel Group, δήλωσε: «Αυτή η πιθανή έλλειψη ανθεκτικότητας σε έναν κρίσιμο εθνικό και διεθνή χώρο υποδομής είναι ανησυχητική. Ένα αεροδρόμιο τόσο μεγάλο και σημαντικό όσο το Χίθροου δεν θα έπρεπε να είναι ευάλωτο σε ένα μόνο σημείο αποτυχίας».

Το Χίθροου διαθέτει το δικό του εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας από βιομάζα και εφεδρικές γεννήτριες ντίζελ, αλλά μπορούν να τροφοδοτήσουν μόνο τα βασικά συστήματα ασφαλείας, όπως ο φωτισμός και οι πόρτες εξόδου.

Η ηλεκτρική ενέργεια του αεροδρομίου προέρχεται συνήθως από τρεις υποσταθμούς, καθένας από τους οποίους διαθέτει έναν εφεδρικό μετασχηματιστή.

Στην περίπτωση του κατεστραμμένου υποσταθμού North Hyde, στο δυτικό Λονδίνο, ο εφεδρικός μετασχηματιστής του χάθηκε επίσης στην πυρκαγιά, η οποία ξεκίνησε λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.

Μέσα σε λίγες ώρες κυκλοφόρησαν θεωρίες ότι η αιτία μπορεί να ήταν σαμποτάζ, ενδεχομένως και από τη Ρωσία.

Παρά την εμπλοκή αξιωματικών της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας, η Σκότλαντ Γιαρντ δήλωσε ότι «δεν αντιμετωπίζει αυτό το περιστατικό ως ύποπτο, αν και οι έρευνες παραμένουν σε εξέλιξη».

'Διάφοροι ειδικοί ερευνητές συνεχίζουν να εξετάζουν τη σκηνή και αναμένεται να χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι να ολοκληρωθούν οι πλήρεις εκτιμήσεις', δήλωσε εκπρόσωπος.

Το Politico ανέφερε ότι όσοι «γνωρίζουν τις έρευνες» υποδεικνύουν ότι η φωτιά προκλήθηκε από λάθος ηλεκτρολόγου μηχανικού. «Πάντα πρόκειται για λάθος παρά για συνωμοσία», δήλωσε πηγή.

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Λονδίνου δήλωσε χθες το βράδυ ότι η πυρκαγιά «πιστεύεται ότι δεν είναι ύποπτη».

Ζητώντας συγγνώμη, ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow Thomas Woldbye δήλωσε ότι το αεροδρόμιο αντιμετώπισε μια κατάσταση «όσο πιο άσχημη γίνεται για εμάς».

Η τροφοδοσία έπρεπε να «αναδιαρθρωθεί» για να αντληθεί από τους άλλους δύο υποσταθμούς, κάτι που απαιτούσε την επανεκκίνηση χιλιάδων διαφορετικών συστημάτων - κάτι που απαιτεί «τεράστιο χρόνο», είπε.

«Λυπούμαστε πολύ για την ταλαιπωρία. Χάσαμε ένα σημαντικό μέρος της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό ήταν ένα περιστατικό μεγάλης σοβαρότητας. Χάσαμε ενέργεια ίση με εκείνη μιας μεσαίου μεγέθους πόλης.

Τα εφεδρικά μας συστήματα λειτουργούσαν όπως έπρεπε, αλλά δεν είναι κατάλληλα για να λειτουργήσουν ολόκληρο το αεροδρόμιο. Αυτό είναι πρωτοφανές. Όλοι έχουν σοκαριστεί, αλλά όλες οι διαδικασίες μας λειτουργούν όπως πρέπει».

Ο κ. Woldbye επέμεινε ότι το Heathrow δεν μπορεί να προφυλαχθεί «100%» από τέτοια περιστατικά. Το αεροδρόμιο θα λειτουργήσει σήμερα και οι επιβάτες θα πρέπει να πηγαίνουν στο αεροδρόμιο την ώρα που θα πήγαιναν κανονικά, πρόσθεσε.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή