Περιορισμένες οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις των Γερμανών μαθητών

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία έρευνας σε γερμανούς μαθητές, οι οποίοι δεν βλέπουν διαφορές στη δικτατορία των ναζί, από τη Δημοκρατία.

Περιορισμένες οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις των Γερμανών μαθητών
2'

Το Freie Universität, πραγματοποίησε μελέτη στο Βερολίνο σε περίπου 7.500 μαθητές.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, οι λιγότεροι από τους μισούς πιστεύουν πως η ναζιστική Γερμανία ήταν δικτατορικό καθεστώς! Σε ότι αφορά την κομμουνιστική πρώην Ανατολική Γερμανία (ΛΔΓ, 1949-1990), είναι λιγότεροι από ένας στους τρεις.

Για τους γερμανούς μαθητές, ακόμα και η Δημοκρατία είναι έννοια χωρίς σαφή προσδιορισμό. Λιγότεροι από έναν στους δύο μαθητές, κρίνουν ότι η πρώην ΟΔΓ (1949-1990) ήταν μια δημοκρατία, ο αριθμός αυτός δεν υπερβαίνει το 60% για την ενοποιημένη Γερμανία μετά το 1990.

Οι ερευνητές στην ανακοίνωσή τους, τονίζουν: «Σε γενικές γραμμές, οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις πολλών μαθητών είναι περιορισμένες. Πολλοί μαθητές, δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη δημοκρατία από τη δικτατορία».

Περίπου το 40% των μαθητών πιστεύουν ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ του ναζισμού, της ΛΔΓ, της ΟΔΓ και της ενωμένης πλέον σήμερα Γερμανίας.

«Αυτή η ομάδα των μαθητών πιστεύει ότι το κράτος δικαίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ατομικές ελευθερίες εκπροσωπούνται ισότιμα και στα τέσσερα συστήματα», δηλώνουν με ανησυχία οι ερευνητές.

Οι ερευνητές, προσπαθώντας να αξιολογήσουν την επίδραση των σχολικών εκδρομών σε τόπους μνήμης, δεν κατάφεραν να βρουν κάποιο θετικό αποτέλεσμα κυρίως λόγω της έλλειψης δυνατότητας συσχετισμού των διαθέσιμων πληροφοριών για τις ιστορικές τοποθεσίες.

Η μελέτη διεξήχθη στα κρατίδια της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Βαυαρίας (νότια), της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (δυτικά) και σε δύο κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας (Θουριγγία και Σαξονία-Άνχαλτ) με μαθητές της 9ης και της 10ης τάξης ηλικίας 14 και 15 ετών.

Τα καλύτερα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν στο κρατίδιο της Θουριγγίας, και τα χειρότερα στη Ρηνανία.

Στα πορίσματά τους, οι ερευνητές συστήνουν να προταθούν επειγόντως στα γερμανικά σχολεία μαθήματα «προσανατολισμένα γύρω από τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας».

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή