Ρωσικά υδροπλάνα για την Κίνα
Η Κίνα τώρα είναι η πιο ελκυστική αγορά για τους παραγωγούς των ελαφρών αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Από το 2010 έχει καθιερωθεί εκεί ένα νέο σύστημα ελέγχου του εναέριου χώρου, το οποίο επιτρέπει τις πτήσεις σε ύψος κάτω των 1.000 μέτρων χωρίς προκαταρκτικές άδειες.
Η ανάγκη έκδοσης παρόμοιων αδειών αποτελεί το βασικό εμπόδιο για την ανάπτυξη της κινεζικής μικρής και επιχειρηματικής αεροπορίας.
Μεταξύ άλλων υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αεροπορικές υπηρεσίες προς επιχειρηματίες: σύμφωνα με τα στοιχεία του Forbes, η Κίνα κατέχει παγκοσμίως τη δεύτερη θέση ως προς τον αριθμό των δισεκατομμυριούχων. Πέραν αυτού η καθιέρωση ενός φιλελεύθερου καθεστώτος πτήσεων σε μικρά ύψη θα απλουστεύσει τη χρήση των αεροσκαφών και ελικοπτέρων στην αστυνομική, πυροσβεστική και διασωστική αεροπορία.
Τα τελευταία χρόνια υπεγράφη μεγάλος αριθμός συμβολαίων για τη δημιουργία στη ΛΔ Κίνας παραγωγής για τη συναρμολόγηση μικρών αεροσκαφών. Η διάσημη εταιρεία Cessna για παράδειγμα ήδη από το 2009 ανέπτυξε την παραγωγή ελαφρών αεροσκαφών Cessna 162 στη Σενιάνγκ.
Όπως είναι φυσικό και οι Ρώσοι αεροναυπηγοί συνδέουν τα δικά τους σχέδια με τη ρωσική αγορά. Το ΤΑΝΤΚ είναι ένας από τους λίγους στον κόσμο κατασκευαστές υδροπλάνων. Η βασική παραγωγή της εταιρείας είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο αμφίβιο αεροπλάνο Be-200.
Κατά την αεροπορική έκθεση, που έγινε πρόσφατα στο Γκελεντζίκ στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, το αεροπλάνο Be-200ChS πέτυχε 26 παγκόσμια ρεκόρ. Σε περίπτωση έναρξης παράδοσης πολλών αεροσκαφών Be-103 στην Κίνα μοναδικός του ανταγωνιστής θα είναι το κινεζικό αμφίβιο αεροσκάφος, που παράγεται από τον Αεροπορικό Βιομηχανικό Όμιλο του Σιτζιατζουάν. Αλλά σε συνθήκες αυξανόμενης ζήτησης για ελαφρά αεροσκάφη η ύπαρξη στην αγορά δύο μοντέλων αεροπλάνων δεν θα προκαλέσει προβλήματα, αλλά μόνο θα βελτιώσει τη θέση των καταναλωτών.