Η Κίνα αρχίζει την παραγωγή Mi-17
Η Ρωσία μπορεί να οργανώσει στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας παραγωγική επιχείρηση συναρμολόγησης ελικοπτέρων Mi-17, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του χόλντιγκ «Ελικόπτερα της Ρωσίας» Ντμίτρι Πετρόφ.
Η κατασκευή στην Κίνα παραγωγικών μονάδων συναρμολόγησης είναι βήμα, στο οποίο προχωρούν οι παγκόσμιοι παραγωγοί ελικοπτέρων ελπίζοντας να κατακτήσουν την πολλά υποσχόμενη κινεζική αγορά.
Κρίνοντας από τα δημοσιεύματα των κινεζικών ΜΜΕ, ρωσο-κινεζική παραγωγική μονάδα συναρμολόγησης ελικοπτέρων Mi-17 ήδη υπήρξε στο παρελθόν. Ωστόσο η ιστορία της είναι πολύ μυστηριώδης.
Το 2008 είχε γνωστοποιηθεί η ύπαρξη της ιδρυθείσας ένα έτος νωρίτερα ρωσο-κινεζικής επιχείρησης για τη συναρμολόγηση ελικοπτέρων Mi-17. το Νοέμβριο του 2008 η επιχείρηση σύναψε την πρώτη συμφωνία προμήθειας 5 ελικοπτέρων δικής της συναρμολόγησης σε μη στρατιωτική εταιρία από το Κινγκντάο. Όμως στη συνέχεια οι αναφορές στην εταιρία αυτή εξαφανίστηκαν από τα ΜΜΕ.
Ούτε οι Ρώσοι, ούτε οι Κινέζοι δεν λένε οτιδήποτε γι΄αυτήν στους δημοσιογράφους. Ίσως, η συνεργασία αποδείχτηκε αποτυχημένη, ίσως άλλαξε η ειδίκευσή της και τα δύο μέρη δεν θέλουν να τραβά την προσοχή του κόσμου – προς το παρόν δεν ξέρουμε το λόγο.
Παρόλ΄ αυτά είναι γνωστό ότι οι αγορές από μέρους της Κίνας του ρωσικού ελικοπτέρου συνεχίζονται εδώ και πολλά χρόνια. Η Κίνα αγόραζε Mi-17 ακόμα και στην περίοδο της ψύχρανσης των ρωσο-κινεζικών σχέσεων, μάλιστα τη δεκαετία του ΄70 προσπαθούσε να το αντιγράψει, κατασκευάζοντας το ελικόπτερο Ζ-6.
Η συντριπτική πλειονότητα των Mi-17 χρησιμοποιείται από τον κινεζικό στρατό. Μάλιστα όχι σπάνια στο κατασκευαστικό τους σχήμα πραγματοποιούνται ουσιαστικές αλλαγές. Εκτός των συνηθισμένων πολυβόλων και πυραύλων στα ρωσικά ελικόπτερα τοποθετούνται νεότατου τύπου κινεζικά συστήματα όπλων υψηλής ακρίβειας, π.χ., πύραυλοι Blue Arrow 7 παραγωγής Norinco.
Εκτός αυτού, τα ελικόπτερα στην Κίνα τα χρειάζεται η αστυνομία, οι πυροσβέστες και ιδιωτικές επιχειρήσεις.
ΠΗΓΗ: ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ