Ναι στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όχι στις επιδοτήσεις

Την ίδια ώρα που η γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφές με την αυτοκινητοβιομηχανία σχετικά με το «πράσινο» μέλλον της, δύο υπουργοί τάσσονται κατά των επιδοτήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
1'

To ηλεκτρικό αυτοκίνητο ταυτίζεται με το αυτοκίνητο του μέλλοντος, όπως δείχνουν οι διεθνείς εκθέσεις του χώρου. Η ομοσπονδιακή γερμανική κυβέρνηση ήδη από το 2008 επιδιώκει την ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2020. Πιο συγκεκριμένα προωθεί ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο την ίδια χρονιά αναμένεται να κυκλοφορούν περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της Γερμανίας. Η κυβέρνηση το 2008 μιλούσε μάλιστα για τη δημιουργία μιας πιλοτικής αγοράς ηλεκτρικής αυτοκίνησης μέχρι το 2014. Σημειωτέον ότι η Γερμανία έχει θέσει ως στόχο της ενεργειακής της πολιτικής το οριστικό κλείσιμο των πυρηνικών της σταθμών μέχρι το 2020 και συνακόλουθα τις επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

Στο πλαίσιο λοιπόν της γενικότερης ενεργειακής ατζέντας εντάσσεται και η «μετάβαση» από το συμβατικό στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εν έτει 2012, ωστόσο, το μεγαλεπήβολο αυτό σχέδιο φαίνεται να συναντά εμπόδια. Σήμερα κυκλοφορούν μόλις 4.500 ηλεκτροκίνητα οχήματα σε σύνολο 43 εκατομμυριών δηλωμένων αυτοκινήτων.