Με νέες μαρίνες οι Αλβανοί θέλουν να ανταγωνιστούν την Ηγουμενίτσα!

Ενώ η Κυβέρνηση ρίχνει ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη του λιμανιού Ηγουμενίτσας, το οποίο θέλει να μετατρέψει σε πύλη σύνδεσης με την Δυτική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, ο ανταγωνισμός με την Αλβανία ολοένα και αυξάνεται.
2'

Και αυτό, από τη στιγμή που, η γειτονική χώρα κάνει άλματα προόδου στην υποδοχή επενδύσεων για ελλιμενισμό σκαφών, με τη δημιουργία υπερσύγχρονων μαρινών, στοχεύοντας (που αλλού;) στην τουριστική ανάπτυξη.Σήμερα, η Αλβανία διαθέτει μόλις μια μαρίνα, όμως σύμφωνα και με το www.ibinews.com (διεθνή ιστοσελίδα ναυτιλιακών θεμάτων), ετοιμάζει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο στην προσέλκυση γιοτ και σκαφών με τουρίστες! Και όλα αυτά, την ώρα που ακόμη στην Ήπειρο περιμένουμε να …πέσουν υπογραφές επί υπογραφών για τη δημιουργία ανάλογων μαρίνων, ενώ τα έργα αναβάθμισης στο λιμάνι Ηγουμενίτσας προχωρούν μετ’ εμποδίων.

Στους Αγ. Σαράντα;..
Οι Αλβανοί δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη των Αγίων Σαράντα, που απέχουν το πολύ μια ώρα από την Ήπειρο. Σύμφωνα με αναλυτές, αυτήν την στιγμή βρίσκεται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης ένας αριθμός από επενδυτικά σχέδια, μεταξύ των οποίων, και ένα που προβλέπει νέα μαρίνα σε τοποθεσία στο κέντρο της χώρας που κρατείται μυστική. Η συγκεκριμένη μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το Μάρτιο, ενώ ολόκληρη η μαρίνα θα κοστίσει περί τα 250 εκατ. ευρώ.Στα σχέδια υπάρχουν ακόμη και η κατασκευή μαρίνας 800 θέσεων στο θέρετρο του «Πόρτο Βίστα», μία μαρίνα στα βόρεια του Δυρραχίου, του κύριου λιμανιού της Αλβανίας, και μία ακόμη πρόταση για μαρίνα 1.000 θέσεων, πιθανόν στους Αγίους Σαράντα.

Στην Ηγουμενίτσα…

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό χθες, το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει στις πρώτες θέσεις των προτεραιοτήτων την ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.Και αυτό, με στόχο όχι μόνο την προσέλκυση τουριστών από όλη την Ευρώπη, μέσω Ιταλίας ή και κρουαζιερόπλοιων (φέτος υπολογίζεται να «δέσουν» στο λιμάνι περί τα 26), αλλά και την εμπορική ανάπτυξη της Ηπείρου και βέβαια της χώρας.Ο λιμένας Ηγουμενίτσας καθίσταται, σύμφωνα με το Υπουργείο «Πύλη Σύνδεσης όχι μόνο της Ελλάδας με τη λοιπή Ευρώπη, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης με τα Βαλκάνια, τον Εύξεινο Πόντο και τη Μέση Ανατολή, μέσω της ανάπτυξης συνδυασμένης μεταφοράς, άμεσα θαλάσσιας - οδικής και μακροπρόθεσμα (μέσω της σιδηροδρομικής Εγνατίας), ενσωματώνοντας το σιδηρόδρομο».Τέλος, να σημειωθεί, ότι το λιμάνι Ηγουμενίτσας συνενώνεται διοικητικά με αυτά της Πάτρας και της Κέρκυρας, ενώ με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η ιδιωτικοποίησή του, που υπολογίζεται να έχει γίνει μέχρι το Μάρτιο…

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ