Διαρροή πετρελαίου από αγωγό της Exxon Mobil Corp στο Αρκάνσας
Η εταιρία δεν έχει ακόμα προχωρήσει σε εκσκαφή στην περιοχή γύρω από το σημείο όπου σημειώθηκε η διαρροή στον αγωγό Pegasus, κάτι που θεωρείται κρίσιμο για την αποτίμηση της ζημιάς και την εξακρίβωση του πώς και γιατί υπήρξε η διαρροή.
Ο Τσαρλς Έγκελμαν, εκπρόσωπος της Έξον, απέφυγε να εκτιμήσει πότε θα αρχίσει η εκσκαφή και επισήμανε πως η εταιρεία επικεντρώνεται στις εργασίες καθαρισμού της περιοχής προς το παρόν.
Στην περιοχή βρίσκονται συνεργεία της ομοσπονδιακής υπηρεσίας προστασίας του περιβάλλοντος, της υπηρεσίας ασφάλειας αγωγών και επικίνδυνων υλών του ομοσπονδιακού υπουργείου Μεταφορών και συνεργεία των τοπικών αρχών.
Η Έξον δεν ήταν σε θέση να προβεί σε συγκεκριμένες εκτιμήσεις για το ποια ακριβώς είναι η ποσότητα του αργού που εκχύθηκε στην περιοχή αφότου σημειώθηκε ρήγμα στο αγωγό 20 ιντσών. Χθες, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ανακτήθηκαν 12.000 βαρέλια πετρελαίου.
Ο Έγκελμαν είπε ότι το τμήμα του αγωγού όπου σημειώθηκε η διαρροή είχε κατασκευαστεί στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ενώ πρόσθεσε ότι δεν έχει ενημερωθεί για το πότε έγιναν εργασίες συντήρησης σ' αυτό.
Για να αποτρέπεται η διάβρωση και η καταστροφή των αγωγών, αυτοί καθαρίζονται περιοδικά με μια συσκευή που περνά από το εσωτερικό τους και αφαιρεί συγκεντρώσεις υδρογονανθράκων, σκουπιδιών κ.ά. Συχνά, η συσκευή αυτή είναι εξοπλισμένη με αισθητήρες για να εντοπίζει τις περιοχές όπου υπάρχει διάβρωση και χρειάζεται επισκευή.
Σε μια πρόσφατη έκθεσή της, η υπηρεσία ελέγχου της ασφάλειας αγωγών και επικίνδυνων υλών του ομοσπονδιακού υπουργείου Μεταφορών είχε τονίσει πως οι μισοί και πλέον αγωγοί μεταφοράς πετρελαίου και αερίου είχαν κατασκευαστεί τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, λόγω της μεγαλύτερης ζήτησης ενέργειας έπειτα από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ορισμένοι, όπως ο συγκεκριμένος της Έξον, είχαν κατασκευαστεί ακόμα νωρίτερα.