Ισπανία: Ο μηχανοδηγός απορεί γιατί δεν κατάφερε να φρενάρει
Η ισπανική εφημερίδα «El Pais» δημοσιεύει απόσπασμα από την ανάκριση του μηχανοδηγού Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο.
Ο δικαστής Λουίς Αλάεθ ρωτά: «Ενεργοποιήσατε το φρένο σε κάποια στιγμή;».
«Όταν ήταν πλέον αναπόφευκτο. Πριν ανατραπεί το τρένο, είχα ενεργοποιήσει τα πάντα και βλέπω ότι όχι, όχι, ότι δεν γίνεται τίποτε», απαντά ο μηχανοδηγός.
«Δεν είχα χρόνο για τίποτε. Εξακολουθώ να μην το καταλαβαίνω», προσθέτει όταν ο δικαστής τον ρωτά γιατί δεν ελάττωσε νωρίτερα την ταχύτητα του τρένου.
Οι πρώτες πληροφορίες που έγιναν γνωστές από τα μαύρα κουτιά αποκάλυψαν ότι η αμαξοστοιχία κινείτο με ταχύτητα 192 χλμ. την ώρα μερικά χιλιόμετρα πριν από τον τόπο του δυστυχήματος. Μετά φρέναρε, πριν εκτροχιαστεί τρέχοντας με ταχύτητα 152 χλμ. την ώρα σε μια στροφή όπου το όριο ταχύτητας ήταν 80 χλμ. την ώρα, μόλις τέσσερα χλμ. από το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα.
Το περιεχόμενο των ηχητικών δεδομένων στα μαύρα κουτιά αποκάλυψε επίσης ότι ο μηχανοδηγός μιλούσε στο τηλέφωνο τη στιγμή του δυστυχήματος με έναν υπάλληλο της Renfe, της ισπανικής εταιρίας σιδηροδρόμων, τον οποίο είχε καλέσει «για να του πει τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει το τρένο φθάνοντας στην πόλη Ελ Φερόλ», στον τελικό προορισμό του μετά το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, εξήγησε το Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλικίας.
Εκείνη τη στιγμή, «φαίνεται ότι ο οδηγός εξέταζε ένα σχέδιο ή κάτι παρεμφερές σε χαρτί», σύμφωνα με το δικαστήριο.
Ο Γκαρθόν, ένας 52χρονος έμπειρος μηχανοδηγός, που ανακρίθηκε μετά τις κατηγορίες για «ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροή» και για άλλες παραβάσεις οι οποίες προκάλεσαν σωματικές βλάβες σε επιβάτες της αμαξοστοιχίας, αφέθηκε ελεύθερος υπό δικαστικό έλεγχο.