Διαδικτυακός… τοπικισμός και διαφήμιση
Ο κατάλογος των τομέων, των γνωστών domains εμπλουτίζεται. Ο φορέας του Ίντερνετ για την εκχώρηση ονομάτων και αριθμών (ICANN) διέθεσε μία σειρά νέων «TopLevelDomains». Έτσι, εκτός από τις καθιερωμένες καταλήξεις των domains, όπως «.com», «.gr» ή «.eu», τα οποία προσδιορίζουν την έδρα μίας ιστοσελίδας, στο εξής δίνεται η δυνατότητα να τονίσει κανείς την ιδιαίτερη προέλευσή του. Στη Γερμανία, μετά από τις καταλήξεις «.ruhr» για την περιοχή του Ρουρ και «.koeln» για την πόλη της Κολωνίας, που θα υπάρχουν στο διαδίκτυο από το τέλος του χρόνου, αναμένεται να ακολουθήσουν το 2014 και οι «.berlin» και «.hamburg» για το Βερολίνο και το Αμβούργο αντίστοιχα.
Τη χρησιμότητα αυτής της νέας δυνατότητας, ειδικά για τις επιχειρήσεις, εξηγεί ο Όλιβερ Ζούμε, στέλεχος της εταιρίας Top-Level-DomainGmbH. Όπως διευκρινίζει, «με αυτόν τον τρόπο λύνονται διάφορα προβλήματα: Προσφέρεται μία νέα ποικιλία ονομάτων domain για όσους έχουν κάποια σχέση με την περιοχή του Αμβούργου. Και για τις επιχειρήσεις διευκολύνεται η αναζήτηση και εύρεσή τους συγκριτικά με σήμερα. Θεωρούμε ότι με μία τοπική διεύθυνση θα βελτιωθεί η σειρά εμφάνισης στις μηχανές αναζήτησης. Οι επιχειρήσεις θα μπορούν έτσι όχι μόνο να παραπέμπουν στην έδρα τους, αλλά και να εντοπίζονται ευκολότερα, ένας παράγοντας πολύ σημαντικός ειδικά για εκείνες (τις επιχειρήσεις) που έχουν τοπική εμβέλεια».
Ο Όλιβερ Ζούμε αγωνίστηκε έξι χρόνια προκειμένου να δοθεί στο ομόσπονδο κρατίδιο του Αμβούργου -εντός του 2014 όπως εκτιμάται- η δυνατότητα χρήσης της κατάληξης «.hamburg», που αναμένεται να προσφέρει εμπορικά πλεονεκτήματα στις επιχειρήσεις της περιοχής. Ο δήμαρχος του Αμβούργου Όλαφ Σολτς καλεί τώρα τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους της πόλης και της ευρύτερης περιοχής να εκμεταλλευθούν τη νέα δυνατότητα, τροποποιώντας τις διευθύνσεις τους στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τον Όλιβερ Ζούμε υπάρχουν σήμερα περισσότερα από 60 νέα TopLevelDomains με ειδικότερο γεωγραφικό προσδιορισμό, στο πρότυπο του «.hamburg». Μεταξύ αυτών συναντούμε το «.nyc» για τη Νέα Υόρκη και το «.bcn» για τη Βαρκελώνη.
Ο Κρίστοφ Χόλσταϊν, εκπρόσωπος Τύπου της τοπικής κυβέρνησης του Αμβούργου θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική τη νέα δυνατότητα. Όπως αναφέρει στο μικρόφωνο της DW, «αν δει κανείς και το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας, τόσο η περιφερειακή όσο και η κρατική ταυτότητα είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Με το όνομα μίας γνωστής πόλης του κόσμου μπορείτε να έχετε πολύ καλύτερη ποιότητα διαφήμισης συγκριτικά με μία μικρή επαρχιακή πόλη. Έτσι λοιπόν, θεωρώ ότι είναι πολύ διαδεδομένο φαινόμενο να αποκαλύπτει κανείς την έδρα του, ειδικά όταν πρόκειται για μία έδρα την οποία χαίρεται να επιδεικνύει».