Θερμοκρασία 660 βαθμών Κελσίου άγγιξε μπαταρία ενός Boeing 787
Ένα Boeing 787 των αερογραμμών Japan Airlines (JAL) είχε καθηλωθεί στο έδαφος στις 15 Ιανουαρίου στο Τόκιο μετά την υπερθέρμανση μιας μπαταρίας και την εμφάνιση καπνού, ένα χρόνο μετά τα επανειλημμένα παρόμοια προβλήματα που είχαν ακινητοποιήσει τον στόλο των 50 αεροσκαφών ίδιου τύπου ενώ εκτελούσαν πτήσεις επί τρεις μήνες.
Σύμφωνα με έκθεση του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών, το περιεχόμενο της οποίας δημοσιοποιήθηκε σήμερα, ένα από τα οκτώ κύτταρα της μπαταρίας ιόντων λιθίου του αεροσκάφους φούσκωσε και ο ηλεκτρολύτης διέρρευσε.
«Πιστεύουμε ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό του κυττάρου έφθασε τους 660 βαθμούς Κελσίου καθώς το ηλεκτρόδιο του αλουμινίου έλιωσε», εξήγησε αξιωματούχος.
Ακόμη δεν είναι γνωστό τί προκάλεσε την υπερθέρμανση, ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι το υπουργείο συνεχίζει να διεξάγει έρευνα για το περιστατικό με τη βοήθεια της αμερικανικής εταιρίας Boeing και της ιαπωνικής κατασκευάστριας εταιρείας της μπαταρίας GS Yuasa.
Μετά από σειρά παρόμοιων περιστατικών πριν από έναν χρόνο και ενδελεχείς ελέγχους, η Boeing εξέτασε δεκάδες εκδοχές για τις δυσλειτουργίες αυτές και έλαβε μέτρα τα οποία όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, δεν εμποδίζουν 100% τις υπερθερμάνσεις αλλά περιορίζουν τους κινδύνους και αποτρέπουν κυρίως «κάθε πρόκληση φωτιάς» και κάθε εξάπλωση ενδεχόμενου προβλήματος εκτός του κιβωτίου της μπαταρίας.
Οι αλλαγές αυτές είχαν πείσει τις αρχές να επιτρέψουν εκ νέου τις πτήσεις του Dreamliner από τον Απρίλιο του 2013, αλλά το 787, ένα αεροσκάφος σύγχρονης γενιάς, παρουσιάζει συχνά μικρά προβλήματα τα οποία προκαλούν περιστασιακά ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων.