Γαλλία: Μπόνους για μετακίνηση στη δουλειά με το ποδήλατο

Η Γαλλία ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα εξάμηνης διάρκειας, στο πλαίσιο του οποίου θα πληρώνονται για τη χρήση ποδηλάτου κατά τις μετακινήσεις τους προς και από τον εργασιακό τους χώρο οι εργαζόμενοι.
2'

Το σχέδιο αυτό, που προστίθεται σε ανάλογες πρωτοβουλίες και άλλων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, εντάσσεται σε μια προσπάθεια βελτίωσης της δημόσιας υγείας, μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της κατανάλωσης καυσίμων.

Πολλά κράτη, συμπεριλαμβανομένων της Ολλανδίας, της Δανίας, της Γερμανίας, του Βελγίου και της Βρετανίας έχουν θέσει σε εφαρμογή προγράμματα για τη χρήση ποδηλάτου για τις μετακινήσεις των εργαζομένων, με διαφορετικά είδη κινήτρων:

φορολογικές ελαφρύνσεις, χρηματική αποζημίωση ανά χιλιόμετρο ή οικονομικά βοηθήματα για την αγορά ποδηλάτων.

Στη Γαλλία, περίπου 20 εταιρίες και θεσμοί, που απασχολούν συνολικά 10.000 εργαζόμενους, έχουν συμφωνήσει να πληρώνουν το προσωπικό τους 25 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο μετακίνησης με ποδήλατο, ανέφερε σε σημερινή του ανακοίνωση το γαλλικό υπουργείο Μεταφορών.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Φρεντερίκ Κουβιγέ είπε ότι αν τα αποτελέσματα της δοκιμής είναι ενθαρρυντικά, θα εφαρμοστεί ένα δεύτερο στάδιο του πειράματος, σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Το υπουργείο Μεταφορών ελπίζει ότι τα κίνητρα για τη μετακίνηση με ποδήλατο προς και από τους χώρους εργασίας θα ενισχύσει τη χρήση ποδηλάτου για μετακίνηση κατά 50% – από το 2,4% που είναι σήμερα – επί του συνόλου αυτών που μετακινούνται από το σπίτι στη δουλειά, διανύοντας περίπου 800 εκατομμύρια χιλιόμετρα, με μέση απόσταση τα 3,5 χιλιόμετρα ανά μετακίνηση.

Στο Βέλγιο, όπου ισχύει αφορολόγητο για την αγορά ποδηλάτου που έχει τεθεί σε ισχύ εδώ και πάνω από πέντε χρόνια, περίπου το 8% κάνει χρήση ποδηλάτου.
Η μορφολογία του εδάφους στην Ολλανδία καθιστά το ποδήλατο πολύ φιλικό μέσο και περίπου το 25% το χρησιμοποιεί για να μετακινείται.

Επίσης το εκτεταμένο δίκτυο ενοικίασης ποδηλάτων έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην τόνωση της μετακίνησης με ποδήλατο σε πόλεις όπως η Βαρκελώνη, το Λονδίνο και η Στοκχόλμη, που ακολούθησαν το υπόδειγμα του συστήματος Vélib’ του δήμου του Παρισιού, το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή το 2007.