Νότια Κορέα: Αρχίζει η δίκη για το πολύνεκρο ναυάγιο του Sewol
Το πλοίο μετέφερε 476 άτομα, ανάμεσά τους 325 μαθητές σε σχολική εκδρομή, όταν ναυάγησε στιε 16 Απριλίου ανοικτά των νότιων ακτών της Νότιας Κορέας, πιθανότατα εξαιτίας υπερφόρτωσης.
Ο Πλοίαρχος Λι Ζουν-Σεκ και τρία ακόμη μέλη του πληρώματος προσάγονται στο δικαστήριο κατηγορούμενοι για "ανθρωποκτονία εξ αμελείας", που επισύρει την θανατική ποινή.
Περί τους 60 θανατοποινίτες βρίσκονται στις φυλακές της Νότιας Κορέας, ωστόσο εκτελέσεις δεν πραγματοποιούνται από το 1997.
Έντεκα ακόμη μέλη του πληρώματος αντιμετωπίζουν ελαφρύτερες κατηγορίες.
Το πλήρωμα του Sewol κατηγορείται ότι εγκατέλειψε το πλοίο που βυθιζόταν μαζί με εκατοντάδες παγιδευμένους επιβάτες.
Ο μέχρι σήμερα απολογισμός είναι 172 διασωθέντες, 292 νεκροί και 12 αγνοούμενοι. Οι δύτες εξακολουθούν να ερευνούν το πλοίο.
Η τραγωδία συγκλόνισε την κοινή γνώμη, τόσο λόγω του νεαρού της ηλικίας των θυμάτων, όσο και λόγω των αποκαλύψεων της έρευνας που έφερε στο φως την ανεπάρκεια του πληρώματος, αλλά και την ανευθυνότητα και τη διαφθορά των αρχών ελέγχου και ασφαλείας της ναυσιπλοΐας.
Στον πλοίαρχο Λι, η επιβίβαση του οποίου σε σκάφος της ακτοφυλακής κατά την εγκατάλειψη του πλοίου και των επιβατών μεταδόθηκε από όλες τις τηλεοράσεις του κόσμου, συγκεντρώνει στο πρόσωπό του τη λαϊκή οργή. Σύμφωνα με τα νοτιοκορεατικά μέσα ενημέρωσης, μεγάλος αριθμός δικηγορικών εταιρειών αρνήθηκε να αναλάβει την υπεράσπισή του και, τελικά ορίσθηκε από το δικαστήριο ομάδα έξι νεαρών δικηγόρων.
"Το δικαστήριο θα τελεί υπό ισχυρή πίεση. Η συγκίνηση της κοινής γνώμης παραμένει έντονη. Εδώ δεν έχουμε σώμα ενόρκων. Δικαστές, επαγγελματίες και ανεξάρτητοι θα πρέπει να κατορθώσουν να αγνοήσουν τις εξωτερικές πιέσεις", δήλωσε ο Τζέισον Χα, επικεφαλής δικηγορικής εταιρείας της Σεούλ.
Η αστυνομία αναζητεί ακόμη τον Γιού Μγιούνγκ-ουν, τον αρχηγό της οικογένειας που ελέγχει την ναυτιλιακή εταιρεία Chonghaejin Marine, στην οποία ανήκε το Sewol. Η κόρη του Γιου σομ-να συνελήφθη στις αρχές του Ιουνίου στο Παρίσι.
Ο δισεκατομμυριούχος εφοπλιστής θεωρείται ύποπτος για απάτες, για μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας και για άλλες παραβάσεις που προκάλεσαν το ναυάγιο.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας, το φορτίο που μετέφερε το οχηματαγωγό ήταν τουλάχιστον διπλάσιο του επιτρεπόμενου, ενώ η προσθήκη καμπινών είχε επηρεάσει την ευστάθεια του πλοίου. Επιπλέον, το πλήρωμα δεν είχε εκπαιδευθεί στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας.
Διαβάστε επίσης: