Πλήρωμα Sewol: Δεν ήταν υποχρέωσή μας να σώσουμε τους επιβάτες

Οι επιζήσαντες από το πλήρωμα του νοτιοκορεατικού οχηματαγωγού, το οποίο βυθίστηκε τον Απρίλιο προκαλώντας τον θάνατο περισσοτέρων από 300 ανθρώπων, υποστήριξαν σήμερα ότι η διάσωση των επιβατών ήταν υποχρέωση της ακτοφυλακής και όχι δική τους.
2'

Οι συνήγοροι των 15 κατηγορούμενων για ανθρωποκτονία, εγκληματική αμέλεια και άλλες κατηγορίες δήλωσαν ότι όταν έφθασαν οι διασώστες της ακτοφυλακής στο πλοίο, το οποίο είχε πάρει κλίση, το έργο του πληρώματος είχε ολοκληρωθεί.

"Το πλήρωμα θεώρησε ότι η ακτοφυλακή θα ήταν απολύτως ικανή να (φέρει σε πέρας) τη διάσωση γιατί προηγήθηκε σήμα κινδύνου κι έφθασαν εκεί και γιατί εκείνοι είχαν τις επαγγελματικές ικανότητες και τον εξοπλισμό", δήλωσε ενώπιον του δικαστηρίου ο δικηγόρος Ιμ Τζου-γιουνγκ κατά τη δεύτερη μέρα της δίκης που διεξάγεται στην Γκουάντζου, την πλησιέστερη πόλη στον τόπο της ναυτικής τραγωδίας.

Το οχηματαγωγό Sewol, το οποίο ήταν υπερφορτωμένο και ταξίδευε με μεγαλύτερη του επιτρεπτού ταχύτητα, βυθίστηκε στις 16 Απριλίου στα ανοικτά των νοτιοδυτικών ακτών της Νότιας Κορέας.

Από τους 476 επιβάτες και πλήρωμα, οι 339 ήταν μαθητές και καθηγητές από ένα σχολείο στα περίχωρα της Σεούλ που πήγαιναν εκδρομή. Μόνο 172 άνθρωποι διασώθηκαν.

Τα μέλη του πληρώματος, περιλαμβανομένου του καπετάνιου, καταγράφηκαν από το βίντεο να εγκαταλείπουν το πλοίο την ώρα που οι μαθητές βρίσκονταν στις καμπίνες τους, όπως τους είχε ζητηθεί, φορώντας τα ατομικά σωσίβια και αναμένοντας εντολές.

Ο Ιμ εκπροσωπεί τρία μέλη του πληρώματος, εκ των οποίων το ένα κατηγορείται για ανθρωποκτονία. Το δικαστήριο δέχτηκε το αίτημα των συνηγόρων υπεράσπισης να κληθούν ως μάρτυρες οι διασώστες της ακτοφυλακής που έφθασαν πρώτοι στο πλοίο.

Το δικαστήριο σχεδιάζει επίσης να καλέσει ως μάρτυρες ορισμένους από τους επιζήσαντες μαθητές του Γυμνασίου Ντανγουόν, δήλωσε ο πρόεδρός του, ο δικαστής Λιμ Γιουνγκ-γιουμπ.

Ο 68χρονος καπετάνιος Λι Τζουν-σεόκ και τρεις υψηλόβαθμοι αξιωματικοί του πλοίου κατηγορούνται για ανθρωποκτονία κι αντιμετωπίζουν ακόμη και τη θανατική ποινή. Δύο μέλη του πληρώματος κατηγορούνται για εγκατάλειψη σκάφους, κατηγορία που επισύρει μέγιστη ποινή ισόβιας κάθειρξης. Εννέα άλλοι κατηγορούνται για εγκληματική αμέλεια.