Malaysia Airlines: Πώς θα επιβιώσουν;

Η αεροπορική εταιρεία βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση μετά την καταστροφή που έχει υποστεί
3'

Δύο πτήσεις, 537 ανθρώπινες ψυχές. Μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες που συγκλόνισαν την παγκόσμια κοινή γνώμη, η Malaysia Airlines σχεδιάζει να προχωρήσει σε αλλαγή του ονόματός της, σε μία προσπάθεια «ξορκίσει» το κακό και να σωθεί η εταιρεία.

Η φήμη του μαλαισιανού αερομεταφορέα έχει πληγεί σημαντικά, τόσο μετά την εξαφάνιση της πτήσης MH370 το Μάρτιο, όσο και με την πρόσφατη κατάρριψη του boeing στην ανατολική Ουκρανία.

Ανεξάρτητα από τις αιτίες πίσω από τις δύο αυτές τραγωδίες, πολλοί εκτιμούν ότι οι μέρες της εταιρείας είναι μετρημένες, εάν οι επιβάτες αποφασίσουν ότι οι πτήσεις με τη Malaysia Airlines δεν αξίζουν τον κίνδυνο.

Τρία θα μπορούσαν να είναι τα πιθανά σενάρια που θα βοηθούσαν στην ανάκαμψη της αεροπορικής εταιρείας

1ον) Αναδιάρθρωση της εταιρείας.

Ακόμα και πριν καταρριφθεί από πυρά πάνω από την Ουκρανία η πτήση MH-17, οι υπεύθυνοι της εταιρείας εργάζονταν πάνω σε μία ευρεία ανασκόπηση των δραστηριοτήτων της.

Δεν ήταν κερδοφόρα τα τελευταία χρόνια, η προσπάθεια της να ανταγωνιστεί εταιρείες χαμηλότερου κόστους είχε αποτύχει και η ανάγκη για ένα νέο σχέδιο διάσωσης, μεγάλωνε.

Αυτά είναι μεγάλα προβλήματα, και κάθε νέο σχέδιο ανάκαμψης θα σημάνει μεγάλες αλλαγές.

Ο κρατικός επενδυτής της Μαλαισίας, Khazanah Nasional, ο οποίος κατέχει περίπου το 70% της αεροπορικής εταιρείας, φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να την κάνει ιδιωτική.

Οι μετοχές διαπραγματεύονται σε χαμηλά επίπεδα- ρεκόρ και για να εξαγοράσει τους υπόλοιπους μετόχους θα μπορούσε να του κοστίσει 325,000,000 εκατομμύρια δολάρια.

Αφού την μετέτρεπε σε ιδιωτική, θα μπορούσε να πουλήσει κάποια περιουσιακά στοιχεία να την κάνει πιο «λιτή» οικονομικά και να ανοίξει τις πόρτες της σε νέους επενδυτές. Μία άλλη επιλογή είναι να συγχωνευθεί με την Air Asia, που προσφέρει φτηνά εισιτήρια σε μικρές διαδρομές.Η συγκεκριμένη συνεργασία φημολογούταν ότι θα γινόταν και στο παρελθόν αλλά τελικά δεν προέκυψε.

2ον) Να μειώσει το κόστος σε μεγάλες διαδρομές

Οι αναλυτές θεωρούν ότι η εταιρεία θα πρέπει να αποβάλλει μερικά από τα «φανταχτερά» της χαρακτηριστικά προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστική. Θα χρειαστεί δηλαδή να κάνει λιγότερες πτήσεις με πιο οικονομικά εισιτήρια ενώ θα πρέπει να μειώσει και το κόστος των τροφίμων αλλά και την αύξηση του αριθμού των επιβατών.

Ωστόσο,το ισχυρό εργατικό συνδικάτο της εταιρείας, είναι απίθανο να υποστηρίξει οποιεσδήποτε σημαντικές αλλαγές.

3ον) Αλλαγή αντίληψης

Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η αεροπορική εταιρεία είναι η σύνδεσή της με δύο καταδικασμένες πτήσεις κάτι που είναι δύσκολο να ξεχάσουν οι πιθανοί και μελλοντικοί πελάτες.

Αεροπορικές εταιρείες αλλάζουν συχνά τα λογότυπά τους και τους συνδυασμούς χρωμάτων μετά από καταστροφές, όπως η Japan Airlines η οποία είχε μία συντριβή το 1985.

Αλλά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι Malaysia Airlines θα μπορούσαν να αλλάξουν το όνομά τους.
Είναι αυτό απαραίτητο; Ίσως.

Άλλωστε η Malaysia Airlines δεν είναι μόνο για την εταιρεία αλλά αποτελεί και μια διαφήμιση για την ίδια τη Μαλαισία.
Μένει μόνο να δούμε το προσεχές μέλλον...

Διαβάστε επίσης: Ουκρανία: Αρχίζουν οι εργασίες περισυλλογής στο σημείο της συντριβής του Boeing 777