Συντριβή Airbus στη Γαλλία: Όσα γνωρίζουμε για την τραγωδία μέχρι στιγμής
Τις πρώτες απαντήσεις από το μαύρο κουτί του Airbus A320 της Germanwings (θυγατρικής της Lufthansa) που συνετρίβη το πρωί της Τρίτης στοιχίζοντας τη ζωή και στους 150 επιβαίνοντες,αναμένουν οι ειδικοί, τη στιγμή που εκπρόσωποι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι το αεροπλάνο ήταν «τεχνικά άμεμπτο» και χαρακτηρίζουν «ανεξήγητο» το ατύχημα.
Η πτήση 4U9525 της Germanwings εκτελούσε το δρομολόγιο Ντίσελντορφ-Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ με 144 άτομα επιβάτες και 6 άτομα πλήρωμα.
Είχε αρχικά προσγειωθεί στη Βαρκελώνη στις 08:57 και ξεκίνησε τη δεύτερη πτήση της ημέρας στις 10:01 με προορισμό ξανά το Ντίσελντορφ.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 150 άτομα.
Βάσει των τελευταίων, διορθωμένων, αναφορών από την Germanwings, η πλειονότητά τους ήταν Γερμανοί (72) και Ισπανοί (35) ενώ επέβαιναν και υπήκοοι Βρετανίας, Τουρκίας, ΗΠΑ, Αυστραλίας, Δανίας, Ολλανδίας, Βελγίου, Ισραήλ, Καζακστάν και Ιαπωνίας. Πάντως η επίσημη λίστα δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα, γεγονός που προκαλεί σύγχυση και ερωτηματικά.
Τα στοιχεία ακόμα αναφέρουν ότι η επαφή με το έδαφος χάθηκε στις 10:31, ενώ δεν εξεπέμπη σήμα κινδύνου. Το σήμα κινδύνου, όπως διευκρινίστηκε, δόθηκε από τις υπηρεσίες εδάφους που διαπίστωσαν πως υπήρχε πρόβλημα.
Στις 11:30 ειδοποιήθηκε ο πύργος ελέγχου στο Ντίσελντορφ. Το αεροσκάφος θα προσγειωνόταν στις 11:55.
Ο τελευταίος, σύντομος τεχνικός έλεγχος του αεροσκάφους είχε γίνει τη Δευτέρα (24/03/2015). Το αεροσκάφος «δεν είχε τεχνικά προβλήματα», σύμφωνα με τα όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας, Κάρστεν Σπορ, ο οποίος χαρακτήρισε το δυστύχημα ανεξήγητο.
Σύμφωνα με τη Γαλλίδα υπουργό Σεγκολέν Ρουαγιάλ, το πλήρωμα του αεροπλάνου σταμάτησε να ανταποκρίνεται στην επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου στις 10.31 το πρωί της Τρίτης, τη στιγμή που το Airbus βρισκόταν πάνω από τη Μεσόγειο.
Το αεροπλάνο συνετρίβη 18 λεπτά αργότερα (και όχι 8 λεπτά όπως είχε ανακοινωθεί νωρίτερα), και κατά το διάστημα αυτό ήταν σαν να πραγματοποιεί κανονική προσγείωση και όχι απότομη πτώση. Όπως δηλαδή προκύπτει από τα δεδομένα μέχρι τώρα, από τα 28.000 πόδια έφτασε στα 2.000 πόδια δίχως να στείλει σήμα κινδύνου.
Η υπουργός επεσήμανε πως σε αυτά τα 18 λεπτά, που ακόμα κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει τι μεσολάβησε, ίσως να κρύβεται η λύση του μυστηρίου που οδήγησε στη συντριβή του αεροπλάνου και τον θάνατο 150 ανθρώπων.
Στα χέρια των ειδικών στο Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων στο Παρίσι βρίσκεται το μαύρο κουτί του μοιραίου Airbus. Το μαύρο κουτί το οποίο βρέθηκε στον τόπο της συντριβής είναι αυτό στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο (CVR), όμως έχει υποστεί ζημιές, σύμφωνα με πηγή του AFP.
O Γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ δήλωσε ότι παρά τις ζημιές, το μαύρο κουτί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες, ενώ αναμένονται ανακοινώσεις μπορεί και μέσα στις επόμενες ώρες, όπως αναφέρει το BBC.
Ελλείψει στοιχείων, το ενδεχόμενο που συζητείτο περισσότερο στα ΜΜΕ είναι πως οι πιλότοι έχασαν τις αισθήσεις τους εξαιτίας μείωσης της πίεσης ή οξυγόνου (που επίσης συνάδει με το ότι το αεροσκάφος δεν διαλύθηκε στον αέρα). Η ταχύτητα της πτώσης επίσης δεν συνάδει με έκρηξη από απότομη αποσυμπίεση.
Ο καιρός δεν θεωρείται πιθανό αίτιο, καθώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν δεν ήταν επικίνδυνες.