«Ένας από τους πιλότους δεν ήταν στο πιλοτήριο του Airbus κατά τη συντριβή»
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ NEW YORK TIMES - ΔΕΙΤΕ ΤΗ 3D ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΡΙΒΗΣ ΤΟΥ ΜΟΙΡΑΙΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ
«Ακούγεται μια ήρεμη συνομιλία μεταξύ των δύο πιλότων. Στη συνέχεια ο ένας ακούγεται να σηκώνεται και να βγαίνει έξω από το πιλοτήριο. Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά στη συνέχεια ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», υποστηρίζει ένας ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών, όπως αναφέρουν οι New York Times. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση», λέει ο ερευνητής που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του μιλώντας στους Νίκολας Κλαρκ και Νταν Μπιλέφκσι.
«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε ο ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες. Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.
Η αποκάλυψη των New York Times δεν έχει επιβεβαιωθεί από επίσημες πηγές, τη στιγμή που συνεχίζονται οι έρευνες των ειδικών του Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων στο Παρίσι, όπου βρίσκεται το μαύρο κουτί του μοιραίου Airbus, στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο (CVR).
Δείτε ζωντανά τις εικόνες από το σημείο των ερευνών:
Ειδικός, μιλώντας στο γαλλικό BFM TV, υποστήριξε ότι κάποιος «έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο» στο βουνό, τη στιγμή που το σενάριο αυτοκτονίας αναφέρεται σήμερα από τα γαλλικά ΜΜΕ.
Ο Ζαν Σερά, μιλώντας στο BMF TV εξήγησε τη διαδικασία, και τόνισε ότι κάποιος, μέσα από το πιλοτήριο, είχε κλειδώσει την πόρτα: «Παίρνω το ρίσκο. Κάποιος έριξε το αεροπλάνο», υποστήριξε ο Σερά μιλώντας στο BFM TV, κάνοντας λόγο για «σενάριο αυτοκτονίας», τη στιγμή που το Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων στο Παρίσι δεν έχει σχολιάσει τις αποκαλύψεις.
Στη δημοσιότητα δόθηκε παράλληα ένα βίντεο το οποίο παρουσιάζει τη διαδικασία κλειδώματος και ξεκλειδώματος της πόρτας του πιλοτηρίου στα Airbus A320.
Όπως αναφέρεται στο βίντεο, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, είναι δυνατό να ξεκλειδώσει η πόρτα, απ'έξω, με τη χρήση ενός ειδικού κωδικού. Κάτι το οποίο ισχύει, για παράδειγμα, και για την περίπτωση που οι κυβερνήτες έχουν χάσει τις αισθήσεις τους.
Υπάρχει ωστόσο το ενδεχόμενο, όποιος βρίσκεται στο πιλοτήριο και διαθέτει τις αισθήσεις του, να αρνηθεί -για λόγους ασφαλείας- το ξεκλείδωμα της πόρτας, κάτι το οποίο φοβούνται ειδικοί στην περίπτωση του Airbus της Germanwings.
Δείτε το βίντεο:
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα γαλλικά ΜΜΕ δύο είναι τα επικρατέστερα σενάρια:
α. Ο πιλότος που βρισκόταν στο πιλοτήριο έχασε τις αισθήσεις του, πράγμα το οποίο ωστόσο δεν εξηγεί γιατί δεν κατάφερε ο δεύτερος πιλότος να ξεκλειδώσει την πόρτα.
β. Το άτομο που βρισκόταν στο πιλοτήριο έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο στο βουνό, κλειδώνοντας τον δεύτερο πιλότο απ'έξω.
Eπισήμως, ο διευθυντής της γαλλικής Υπηρεσίας Έρευνας και Ανάλυσης αεροπορικών δυστυχημάτων (BEA), τόνισε από την πλευρά του την Τετάρτη (25/03/2015), σε συνέντευξη Τύπου, πως πολλά από τα δεδομένα που έχουν ανακτηθεί, είναι αξιοποιήσιμα: «Καταφέραμε να ανακτήσουμε μέρος του ηχητικού υλικού και αξιοποιήσιμα αρχεία, ωστόσο, είναι πολύ νωρίς να προχωρήσουμε σε συμπεράσματα για το τι συνέβη», είπε ο Ρεμί Ζουτί, προσθέτοντας, ωστόσο, πως θα χρειαστεί χρόνος, ίσως και μήνες, για να ολοκληρωθεί η ανάλυση των δεδομένων που έχουν ανακτηθεί. Παράλληλα, δήλωσε πως δεν είναι γνωστή η διάρκεια των συνομιλιών, ούτε η γλώσσα στην οποία μιλούσαν οι κυβερνήτες.
Όπως είπε ο Ρεμί Ζουτί, το Airbus της Germanwings συνετρίβη με μεγάλη ταχύτητα στη δύσβατη περιοχή των γαλλικών Άλπεων. Το τελευταίο μήνυμα από το πιλοτήριο ήταν συνηθισμένο, όπως είπε, και δήλωνε την πορεία του. Ένα λεπτό αργότερα, το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική πορεία, που διήρκησε από 8 έως 10 λεπτά, μέχρι τη συντριβή του. Προς το παρόν, δεν υπάρχει εξήγηση, υποστήριξε ο επικεφαλής της υπηρεσίας, για το τι προκάλεσε την πτώση του αεροσκάφους, περιοριζόμενος μόνο στο να επιβεβαιώσει πως στο Αίρμπας δεν σημειώθηκε έκρηξη κι ότι συνέχιζε να πετάει κανονικά μέχρι να συντριβεί.
Ο γενικός εισαγγελέας της Μασαλίας Μπρις Ρομπέν, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με τις έρευνες για τη συντριβή του A320 Germanwings, θα δώσει συνέντευξη Τύπου στις 12.30 τοπική ώρα (13.30 ώρα Ελλάδος).
Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης, και την οποία επικαλούνται οι New York Times, η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά.
Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.
Το προφίλ των πιλότων
Πηγή των ερευνών δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει «πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa». Η πρόσληψή του έγινε τον Σεπτέμβριο του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης (630 όπως ανακοίνωσε η Lufthansa). Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η εθνικότητα του δεν έχει αποσαφηνιστεί.
Όσον αφορά τον κυβερνήτη, αναφέρεται ότι είχε 10ετή εμπειρία.
Περισσότερες πληροφορίες για τους δύο πιλότους αναμένεται να ρίξουν φως στα αίτια του δυστυχήματος.
Δείτε τη 3D απεικόνιση με τα -μέχρι στιγμής- γνωστά δεδομένα για τη συντριβή του αεροπλάνου, από το NBC News:
Όπως αναφέρουν πληροφορίες, η βουτιά του αεροσκάφους διήρκεσε περίπου 10 λεπτά μέχρι την πτώση στις γαλλικές Άλπεις και οι αρχές ερευνούν τι πραγματικά συνέβη εκείνες τις στιγμές στο πιλοτήριο. Αυτό που γνωρίζουν είναι ότι το αεροσκάφος χωρίς έγκριση άρχισε να κατεβαίνει από το ύψος που είχε και πετούσε στα 6.000 πόδια μέχρι που χάθηκε από τα ραντάρ και συνετρίβη.
Οι έρευνες συνεχίζονται σήμερα στο σημείο της συντριβής, ενώ οι εικόνες που μεταφέρουν οι άνδρες που συμμετέχουν είναι σοκαριστικές.
Σε δημοσίευμά της η γαλλική εφημερίδα Le Parisien, επικαλούμενη μαρτυρίες από διασώστες και άνδρες που συμμετέχουν στην επιχείρηση στις γαλλικές Άλπεις, αναφέρει ότι τόσο το αεροπλάνο όσο και τα πτώματα των θυμάτων έχουν κομματιαστεί: «Από τα πτώματα των επιβαινόντων δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα», ανέφερε ένας από τους ειδικούς που συμμετέχουν στις έρευνες, λέγοντας ότι θα είναι τρομερά δύσκολο να μεταφέρουν τα νέα στους συγγενείς των θυμάτων.