Airbus 320: Εφιαλτική επανάληψη - Αεροπορικά δυστυχήματα «καρμπόν»...

Στη σκιά των δραματικών εξελίξεων με το Airbus 320 της εταιρείας Germanwings, ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιος Μπίνης, θυμίζει με συνέντευξη του στο Newsbomb.gr, μια ανάλογη περίπτωση δυστυχήματος με σκοπιμότητα κυβερνήτη, τον Νοέμβριο του 2013!Της Γεωργίας Λινάρδου

Airbus 320: Εφιαλτική επανάληψη - Αεροπορικά δυστυχήματα «καρμπόν»...
4'

ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΕΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ: ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ, ΤΟ 2013, ΣΤΗ ΝΑΜΙΜΠΙΑ

Δεν είναι η πρώτη φορά στα αεροπορικά χρονικά που ένα αεροσκάφος πέφτει με σκοπιμότητα κυβερνήτη ή συγκυβερνήτη υπό ανάλογα δεδομένα με αυτά που έχουμε μέχρι στιγμής για την πτώση του Airbus 320. Βέβαια, είναι η πρώτη φορά που αυτό συμβαίνει στην Ευρώπη. Ομως, αν και το πρόσφατο παρελθόν έχει να επιδείξει ανάλογα αεροπορικά δυστυχήματα «καρμπόν», η παγκόσμια αεροπορική κοινότητα δεν έλαβε εκείνα τα μέτρα ασφαλείας, αλλά και αυστηρής εκπαίδευσης για την αποτροπή επανάληψης ενός τέτοιου εφιάλτη που αυτή τη φορά κόστισε τη ζωή 150 ανθρώπων!

Εφιαλτική επανάληψη!

«Το προηγούμενο ατύχημα έγινε στις 19 Νοεμβρίου 2013. Ηταν μία πτήση της LAM που πήγαινε από Μοζαμβίκη προς Αγκόλα. Το αεροσκάφος με 33 επιβάτες, έπεσε στη Ναμίμπια. Με βάση το πόρισμα τότε, το αεροπλάνο το είχε ρίξει εσκεμμένα ο κυβερνήτης την ώρα που ο συγκυβερνήτης απουσίαζε από το κόκ-πιτ», αναφέρει ο Αθ.Μπίνης, πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.

IMG 3059 copy

Λες και το... Airbus 320 ακολούθησε βήμα προς βήμα εκείνη τη μοιραία πτήση της LAM με ένα Embraer 190. Οπως δήλωνε εκείνη την περίοδο σε συνέντευξη τύπου ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Πολιτικής Αεροπορίας της Μοζαμβίκης, Ζοάο Αμπρέου: «Ο κυβερνήτης είχε κλειδώσει το πιλοτήριο, λίγο πριν καταπέσει το αεροπλάνο, ενώ αγνόησε τις προειδοποιήσεις και δεν επέτρεψε στον συγκυβερνήτη του να επιστρέψει στο κοκ-πιτ».

Η ειρωνεία είναι πως η Ευρωπαϊκή Ενωση είχε απαγορεύσει τις πτήσεις της εταιρείας LAM εντός εναέριου ευρωπαϊκού χώρου από το 2011!!! Λίγα πριν εικοσιτετράωρα, ποιος θα φανταζόταν ότι ακριβώς το ίδιο θα συνέβαινε εντός ΕΕ., με μια Γερμανική Εταιρεία!

Ούτε ένα, ούτε δύο ανάλογα περιστατικά!

Επίσης, στις 31 Οκτωβρίου 1999 κάτι ανάλογο είχε συμβεί με ένα αεροπλάνο της Aigypt Air (727) το οποίο εκτελούσε την πτήση από Νέα Υόρκη προς Αίγυπτο. Τρίαντα λεπτά μετά την απογείωση ο κυβερνήτης έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο. Τη διερεύνηση τότε είχαν αναλάβει η Αμερικανοί, ενώ από την πλευρά τους οι Αιγύπτιοι δεν δέχθηκαν το πόρισμα και ισχυρίζονταν τότε ότι «ο πιλότος ήταν στη διαδικασία προσευχής». Τo αποτέλεσμα ήταν 217 νεκροί.

Δύο ακόμη ανάλογα περιστατικά μας επισημαίνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης:

Στις 19 Δεκεμβρίου 1967, πτήση της SILK AIR-737 από την Τζακάρντα στη Σιγκαπούρη. Επιβάτες: 104.
Επίσης, στις 21 Αυγούστου του 1994, είχαμε 44 νεκρούς από την πτήση της Royal Al Maroco από το Ακαντίρι στο Μαρόκο. Το αεροπλάνο έπεσε στα Atlas Mountains, λίγο μετά την απογείωση.

Ποια θα είναι η επόμενη μέρα;

«Περιμένουμε το τελικό πόρισμα της Γαλλικής Επιτροπής Διερεύνησης (BEA). Εικάζω ότι θα συμβούν δύο σημαντικές αλλαγές, η πρώτη θα αφορά στον τρόπο ασφαλείας της πόρτας του πιλοτηρίου και η δεύτερη στον ευρωπαϊκό κανονισμό 1178 του 2011 που έχει να κάνει με την ιατρική παρακολούθηση του πληρώματος», εκτιμά ο Αθ.Μπίνης.

Πάντως, η χειρότερη χρονιά την τελευταία τριαντακονταπενταετία ήταν το 1985 όπου είχαμε 2962 νεκρούς. Παραμένει το χειρότερο όλων δυστύχημα, αυτό που συνέβη στις 27 Μαρτίου του 1977 στην Τενερίφη με τη σύγκρουση δύο Jumbo στον αέρα κατά τη διάρκεια της απογείωσης. «Τότε λόγω κακής συνεννόησης του Πύργου Ελέγχου και κακών καιρικών συνθηκών, το ένα αεροπλάνο απογειώθηκε από την αρχή και το άλλο από το τέλος του ίδιου διαδρόμου με αποτέλεσμα να συγκρουστούν και να σκοτωθούν 500 επιβάτες», αναφέρει ο Α.Μπίνης.

Παρά το γεγονός ότι το 2014 σημαδεύτηκε από δύο σοβαρά περιστατικά των Μαλαισιανών Αερογραμμών (το ένα εκ των δύο αεροπλάνων ακόμη αναζητείται), για τους εμπειρογνώμονες αυτή δεν ήταν και η χειρότερη χρονιά, αν και έχουν καταγραφεί 993 νεκροί.

Πτωτική η πορεία των αεροπορικών δυστυχημάτων...

«Υπάρχει πτωτική πορεία των θυμάτων από αεροπορικά δυστυχήματα», εξηγεί το Α.Μπίνης. Ενα ακόμη σημείο αναφοράς για τον ειδικό είναι το 2000 οπότε και είχαμε 1586 θύματα στον αέρα.

Ο Α.Μπίνης δε θεωρεί ότι η οικονομική κρίση στις χώρες του Νότου έχει επηρεάσει την ασφάλεια των πτήσεων κτλ. Υποστηρίζει πως: «Οι πτήσεις αυξάνονται και μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων. Τα αεροπλάνα βελτιώνονται διαρκώς».

Η συζήτηση μας περί «φόβου» για το αεροπορικό μέσο μετά και το τελευταίο δραματικό συμβάν στις Άλπεις, τον γυρνά κοντά δέκα χρόνια πίσω όταν για το Επιμελητήριο της Ελλάδας έκανε μία μελέτη-ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων: «Οι νεκροί από τροχαία ήταν κατά μέσον όρο 1500 άνθρωποι τον χρόνο.

Δηλαδή, κάθε χρόνο ένα μικρό χωριό εξαφανίζεται. Αυτός ο αριθμός εξακολουθεί να παραμένει σχεδόν ο ίδιος παρά το γεγονός ότι μειώθηκε η κυκλοφορία των αυτοκινήτων –λόγω της οικονομικής κρίσης- και παρά το ότι οι δρόμοι βελτιώθηκαν...»

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή