Συντριβή αεροσκάφους Γαλλία: Εντοπίστηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί του Airbus
Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα, επικαλούμενα δηλώσεις του Γάλλου εισαγγελέα που διερευνά την υπόθεση της αεροπορικής τραγωδίας, το «μαύρο» κουτί εντοπίστηκε κοντά στις διαμελισμένους σορούς επιβατών, ενώ όπως σημειώνει το BBC βρέθηκε και η κάρτα μνήμης, η οποία ενδέχεται να αποκαλύψει τεχνικές λεπτομέρειες της πτήσης, όπως τη θέση του αεροσκάφους, την ταχύτητα και την πορεία.
«H κατάσταση του δεύτερου μαύρου κουτιού μάς επιτρέπει να ελπίζουμε ότι ο καταγραφέας της πτήσης θα προσφέρει χρήσιμα στοιχεία, παρά τη ζημιά που έχει υποστεί», δήλωσε ο εισαγγελέας που έχει αναλάβει τις έρευνες για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στη Γαλλία, Μπρις Ρομπέν.
«Το κουτί αυτό εμπεριέχει 500 παραμέτρους», διευκρίνισε ακόμα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Μασσαλία, περιλαμβανομένων της ταχύτητας, του ύψους ή της κατάστασης του κινητήρα του αεροσκάφους.
Και πρόσθεσε: «Μετά την περισυλλογή των ανθρώπινων υπολειμμάτων των 150 θυμάτων που επέβαιναν στο αεροσκάφος, 150 προφίλ DNA έχουν απομονωθεί και μπορούν να συγκριθούν με τα δείγματα DNA που έδωσαν οι οικογένειες των θυμάτων».
Ο Ρομπέν, έσπευσε ωστόσο να υπογραμμίσει ότι η ανακάλυψη 150 δειγμάτων DNA δεν σημαίνει ότι εντοπίστηκαν όλα τα θύματα του αεροπορικού δυστυχήματος.
Οι γαλλικές Αρχές υποσχέθηκαν εξάλλου την ταχεία αναγνώριση των σορών βάσει του DNA τους. «Θα χρειαστούν εντούτοις επιπλέον 3 έως 4 εβδομάδες προκειμένου να αναγνωριστούν τα θύματα», διευκρίνισε ο Γάλλος εισαγγελέας, καταλήγοντας: «Η παραλαβή των σορών από τους οικείους τους δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο μετά την επιβεβαίωση των ταυτοτήτων».
Την ίδια ώρα, εισαγγελείς στη Γερμανία υποστηρίζουν ότι λίγες ημέρες πριν το τραγικό συμβάν, ο Λούμπιτς έψαχνε στο ίντερνετ τρόπους αυτοκτονίας, καθώς και λεπτομέρειες για τα συστήματα ασφαλείας της πόρτας του πιλοτηρίου!
Όπως ενημέρωσε η εισαγγελία του Ντίσελντορφ, οι ειδικοί που διερευνούν την υπόθεση, βρήκαν τα στοιχεία αυτά σε τάμπλετ του 28χρονου συγκυβερνήτη (το οποίο κατασχέθηκε σε ένα από τα σπίτια του), ενώ από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Γερμανού εισαγγελέα, Ραλφ Χερενμπρούεκ, αφού επιβεβαίωσε τις πληροφορίες, διευκρίνισε ότι ο Λούμπιτς αναζητούσε και ιατρικές θεραπείες.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει της εξέτασης του πρώτου μαύρου κουτιού, ο κυβερνήτης Πάτρικ Σόντενχαϊμερ προσπάθησε απεγνωσμένα να σπάσει την πόρτα του κόκπιτ με τσεκούρι, προκειμένου να αποτρέψει το συγκυβερνήτη Αντρέας Λούμπιτς, να παρασύρει μαζί του στο θάνατο 149 άτομα.
Τις τελευταίες ημέρες μάλιστα εμπειρογνώμονες δήλωσαν ότι είχαν καταγραφεί μέχρι και οι κραυγές φόβου και απόγνωσης των επιβατών λίγα δευτερόλεπτα πριν τη φονική σύγκρουση.
Διπλή ερωτική ζωή
Σε άλλο δημοσίευμα της Bild, ο Αντρέας Λούμπιτς παρουσιάζεται εκτός των άλλων και… ερωτιάρης, καθώς φέρεται να είχε δύο ερωμένες!
Εκτός από την επί πολλά χρόνια ερωμένη του, Κάθριν Γκόλντμπαχ, είχε ερωτικό δεσμό και με μία αεροσυνοδό της γερμανικής εταιρείας «Germanwings» με το όνομα Μαρία. Κάτι μάλιστα που φέρεται να είχε αποκαλύψει (εκτός από τα ψυχολογικά προβλήματά του) στην «επίσημη» σχέση του…
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες της γερμανικής εφημερίδας, σε μία από τις τελευταίες επισκέψεις του στον ψυχίατρο (στις 16 Μαρτίου), ο 27χρονος συγκυβερνήτης είχε δηλώσει στον θεράποντα γιατρό του ότι δεν έχει τάσεις αυτοκτονίας.
Βρέθηκαν και κινητά τηλέφωνα
Εν μέσω της παραφιλολογίας περί ύπαρξης βίντεο με τα τελευταία δευτερόλεπτα της πτήσης της Germanwings, οι Γάλλοι ερευνητές ανακοίνωσαν πως έχουν εντοπίσει κινητά τηλέφωνα στην περιοχή της συντριβής, τα οποία ωστόσο δεν έχουν ακόμα εξεταστεί.
Οι υπεύθυνοι της γαλλικής έρευνας πιθανολογούν πως οι επιβάτες τηλεφώνησαν στα οικεία τους πρόσωπα, όταν διαπίστωσαν πως η πτήση όδευε στον όλεθρο.
Τα κινητά τηλέφωνα που βρέθηκαν στο σημείο της αεροπορικής τραγωδίας θα δώσουν απαντήσεις, προς ώρας πάντως τα στοιχεία τους δεν έχουν ακόμα αναλυθεί.
Εν τω μεταξύ, φόβους για τη ζωή τους εκφράζουν η πρώην σύντροφος του Αντρέας Λούμπιτς και η οικογένειά της. Όπως αποκαλύπτεται, η Κάθριν Γκόλντμπαχ, η 26χρονη καθηγήτρια μαθηματικών που φέρεται να είναι έγκυος το παιδί του Λούμπιτς, ο αδερφός της, εθελοντής διασώστης και η οικογένειά της, εγκατέλειψαν το σπίτι τους στο Μονταμπάουρ, αρνούμενοι να επιστρέψουν, φοβούμενοι τις «εκδηλώσεις μίσους του κόσμου».
Οι οικογένειες των θυμάτων θα λάβουν διαφορετικές αποζημιώσεις
Στο μεταξύ, οι οικογένειες των θυμάτων της πτήσης της Germanwings που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις πιθανόν να λάβουν εντελώς διαφορετικές αποζημιώσεις, το ύψος των οποίων θα εξαρτηθεί από την εθνικότητά τους, το πού αγόρασαν το εισιτήριό τους, καθώς και από τα εισοδήματά τους, παρότι όλοι τους είχαν την ίδια τύχη, επισήμαναν δικηγόροι.
Οι αιτήσεις αποζημίωσης μπορούν να κατατίθενται είτε εκεί που αγοράστηκε το εισιτήριο, στη χώρα της αεροπορικής εταιρίας, στα δικαστήρια του τόπου προορισμού του επιβάτη ή στη χώρα του επιβάτη.
Ωστόσο, στις περιπτώσεις συντριβής αεροσκάφους, τα ποσά των αποζημιώσεων που δίνονται ποικίλλουν ανάλογα με τη χώρα, με τα θύματα από τις ΗΠΑ να τείνουν να λαμβάνουν υψηλότερες αποζημιώσεις, ενώ ακολουθούν οι Ευρωπαίοι και οι Ασιάτες.
Ο δικηγόρος Τζέιμς Χίλι-Πρατ του γραφείου Stewarts Law LLP, το οποίο παρέχει συμβουλές στις οικογένειες θυμάτων των αεροπορικών δυστυχημάτων της Malaysia Airlines πέρυσι, δήλωσε ότι Βρετανοί γονείς που έχασαν ένα ενήλικο παιδί μπορεί να περιμένουν αποζημίωση περίπου 20.000 στερλινών (περίπου 28.000 ευρώ), ενώ Αμερικανοί γονείς θα περιμένουν 1,5 εκατομμύριο στερλίνες (περίπου 689.000 ευρώ).
«Αυτό συμβαίνει παρά το προφανές γεγονός ότι κάθε επιβάτης είχε κοινή και όμοια εμπειρία στα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης», δήλωσε ο Χίλι-Πρατ, που έχει την έδρα του στη Νέα Υόρκη.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με το νόμο για τα θανατηφόρα ατυχήματα, βρετανικές οικογένειες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση ύψους περίπου 13.000 στερλινών. Περαιτέρω αποζημιώσεις δίνονται για τις δαπάνες της κηδείας και ένα ποσό που διαφοροποιείται από το κατά πόσο εξαρτιόνταν συγγενείς από τα έσοδα και τις υπηρεσίες του θανόντα.
«Στη Γερμανία, οι αποζημιώσεις υπολογίζονται με βάση τα διαφυγόντα έσοδα του θύματος και άλλες οικονομικές συνέπειες από την απώλεια, όπως τα έξοδα μετακίνησης, και συνήθως δεν υπάρχει ξεχωριστή αποζημίωση για οδύνη και πρόκληση δεινών», δήλωσε ο Γερμανός δικηγόρος Έλμαρ Γκεμούλα, από τον οποίο έχουν ζητήσει βοήθεια οι οικογένειες της ομάδας των μαθητών που σκοτώθηκαν στη μοιραία πτήση.
Επομένως, καθώς οι αιτήσεις αποζημίωσης πιθανόν θα βασίζονται κυρίως σε οικονομικές ζημίες, οι αποκαλύψεις από τη Lufthansa ότι η σχολή της για εκπαίδευση πιλότων γνώριζε για την κατάθλιψη του πιλότου της Αντρέα Λούμπιτς δεν αναμένεται να επηρεάσει το αποτέλεσμα σε πολλές χώρες εκτός των ΗΠΑ…
Παροχή βοήθειας για όσο χρόνο χρειάζεται
Οι 144 επιβάτες του αεροσκάφους Α320 προέρχονταν από 18 διαφορετικές χώρες, σύμφωνα με τη Germanwings. Στην πλειονότητά τους ήταν Γερμανοί και Ισπανοί, ενώ τρεις ήταν από τις ΗΠΑ.
«Μπορεί δύο επιβάτες να κάθονταν ο ένας δίπλα στον άλλον, αλλά το ύψος της αποζημίωσης ίσως είναι εντελώς διαφορετικό», δήλωσε ο Τζιμ Μόρις, δικηγόρος στην εταιρία Irwin Mitchell του Λονδίνου, που παρέχει νομική υποστήριξη σε μέλη οικογενειών Βρετανών και ξένων πολιτών που επέβαιναν στην πτήση της Germanwings.
Ο Μόρις είπε ότι αναμένεται η συντριβή αυτή να αποδειχθεί ιδιαίτερα δαπανηρή για τους ασφαλιστές της αεροπορικής εταιρίας και ότι η Lufthansa δεν αναμένεται να προσπαθήσει να αποποιηθεί την πλήρη ευθύνη.
Πηγές της ασφαλιστικής βιομηχανίας έχουν δηλώσει πάντως ότι οι ασφαλιστές θα τηρήσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αστικής ευθύνης τους για τη Lufthansa και τη Germanwings, παρότι ειπώθηκε ότι η αεροπορική εταιρία γνώριζε ότι ο Λούμπιτς είχε περάσει μια περίοδο σοβαρής κατάθλιψης. Πηγές της ασφαλιστικής βιομηχανίας υπολογίζουν επίσης πως το κόστος των αποζημιώσεων θα ανέλθει συνολικά σε 300 εκατ. δολάρια, αλλά το ποσό αυτό ενδέχεται να αλλάξει.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Κάρστεν Σπορ δήλωσε χθες (1/4) από την πλευρά του ότι η αεροπορική εταιρία θα παρέχει βοήθεια στις οικογένειες των θυμάτων «για όσο χρειάζεται», ενώ η ασφαλιστική Allianz Γερμανίας δήλωσε ότι όλες οι αιτήσεις θα διεκπεραιωθούν πλήρως, δίκαια και όσο το δυνατόν ταχύτερα.