Αισθητικές ατέλειες στέλνουν τόνους τροφίμων στις χωματερές

Ονομάζεται Ugly Food Movement, το οποίο δυστυχώς δεν μεταφράζεται εύκολα στα ελληνικά. Στις περισσότερες χώρες εδώ και πολλά χρόνια στα ράφια των σούπερ μάρκετ φθάνουν μόνο φρούτα και λαχανικά που εξωτερικά φαίνονται τέλεια. Σε σχήμα και χρώμα.

Αισθητικές ατέλειες στέλνουν τόνους τροφίμων στις χωματερές
1'

Το Ugly Food Movement είναι μια κίνηση για να επιστρέψουν στα ράφια, φρούτα και λαχανικά με μικρές ατέλειες. Τα στοιχεία για την παραγωγή φρούτων και λαχανικών θα σας σοκάρουν. Περίπου το 1/3 της συνολικής παραγωγής πετιέται γιατί δεν πληροί τα αισθητικά πρότυπα της τελειότητας.
Όταν μεγάλο μέρος του πληθυσμού του πλανήτη υποσιτίζεται κατανοεί κανείς την "ύβρι" που συντελείται. Η Κίνηση αυτή αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα. Να επαναφέρει αυτά τα τρόφιμα στα ράφια.

Φυσικά δε μπορεί να τα πουλήσει λέγοντάς τα άσχημα. Οπότε έχουν εφευρεθεί διάφοροι τρόποι για να ονοματιστούν και να είναι ελκυστική επιλογή για τους καταναλωτές. Γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ τα διαφημίζει ως “inglorious”, ενώ η ASDA τα προμοτάρει ως “wonky”. Βέβαια η πιο επιτυχής σηματοδότηση είναι το "Φυσική ατέλεια".

Για όσους έχουν μεγαλώσει σε μέρη όπου υπάρχει παραγωγή φρούτων και λαχανικών όλο αυτό θα τους κάνει να γελάσουν. Τα φρούτα και τα λαχανικά και δη αυτά που δεν έχουν υποστεί γεννετικές τροποποιήσεις ποτέ δεν είναι τέλεια. Όμως στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης ιδιαίτερα τέτοιου είδους προϊόντα δε φτάνουν ποτέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η Tesco επί παραδείγματι έχει δηλώσει πως διαθέτει τέτοια προϊόντα στα καταστήματά της στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά οι Βρετανοί καταναλωτές τα αποφεύγουν και μάλιστα παραπονούνται για χαμηλή ποιότητα.

Η αλυσίδα υποστηρίζει πως χρειάζονται εκπαιδευτικά προγράμματα για να θυμηθούν οι καταναλωτές πως είναι στα αλήθεια τα φρούτα.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή