Δοκιμάζονται οι πρώτες «έξυπνες» νταλίκες με οδηγό τον ηλεκτρονικό υπολογιστή

Ημιαυτόνομες νταλίκες οι οποίες θα ελέγχονται πλήρως από ηλεκτρονικό υπολογιστή αλλά προς το παρόν θα διαθέτει και οδηγό για παν ενδεχόμενο ετοιμάζεται να δοκιμάσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler στους δημόσιους γερμανικούς δρόμους. Ήδη, έχει γίνει μια σειρά δοκιμών στη Νεβάδα των ΗΠΑ και σε εγκαταστάσεις της Daimler στη Γερμανία. Η εταιρεία, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς, ήδη έχει καταθέσει αίτηση για τη δοκιμή των «έξυπνων» φορτηγών της κοντά στη Στουγκάρδη. Η Daimler αισιοδοξεί ότι θα εξασφαλίσει τη σχετική άδεια μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
2'

Εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι ήλθε πλέον η ώρα να υπάρξει εμπειρία από την κυκλοφορία μιας αυτόνομης νταλίκας σε πραγματικές συνθήκες στους γερμανικούς δρόμους. Εμφανίσθηκε επίσης καθησυχαστικός, λέγοντας ότι το σύστημα μπορεί να συγκριθεί με τον αυτόματο πιλότο που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στα αεροπλάνα και ο οποίος αντικαθιστά τον άνθρωπο πιλότο.

«Πιστεύουμε ότι είναι ασφαλέστερό και πιο αποτελεσματικό, όταν το φορτηγό οδηγείται μόνο του στη διάρκεια ενός μακρού ταξιδιού σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας», ανέφερε ο Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ.

Τα φορτηγά της Daimler χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό από υπολογιστές, κάμερες, λέιζερ και ραντάρ για να εντοπίζουν τα εμπόδια και τα όρια του δρόμου, ενώ ο «εγκέφαλος» του οχήματος κάθε στιγμή επεξεργάζεται τα δεδομένα και λαμβάνει αποφάσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα, στρίψιμο κ.α.). Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ο άνθρωπος οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχο της νταλίκας.

Οι ειδικοί εκτιμούν πάντως ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια, εωσότου τόσο μεγάλα οχήματα επιτραπεί να κυκλοφορήσουν στους δρόμους πλήρως αυτόνομα, δηλαδή χωρίς την παθητική παρουσία οδηγού σε ρόλο επόπτη-παρατηρητή. Θεωρείται ότι δύσκολα η κοινωνία θα αποδεχθεί ένα πλήρως αυτόνομο φορτηγό, αν δεν πεισθεί ότι αυτό στην πράξη τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο οδηγό (ο οποίος μπορεί να έχει αδυναμίες, που δεν έχει ένας υπολογιστής).

Η παραγωγή των «έξυπνων» φορτηγών αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο έως τρία χρόνια. Ο Μπέρνχαρντ τόνισε ότι, παρά τις προσπάθειες στο νέο πεδίο των αυτόνομων οχημάτων εκ μέρους αμερικανικών εταιρειών όπως η Google, η Daimler παραμένει πρωτοπόρα διεθνώς και δεν σκοπεύει να συνεργασθεί με καμία άλλη, αλλά να προχωρήσει μόνη της. Μάλιστα, όπως είπε, δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις προσπάθειες δυνητικών ανταγωνιστών της, όπως η Apple, να της «κλέψουν» στελέχη.

Σχετικές ειδήσεις