Η προπαγάνδα του Ισλαμικού Κράτους αλλάζει...
Η έρευνα του ιδρύματος Quilliam, με έδρα το Λονδίνο, που δημοσιεύτηκε σήμερα, εξέτασε 1.146 «εκδηλώσεις» προπαγάνδας από το Ισλαμικό Κράτος μέσα σε τριάντα ημέρες, από την 17η Ιουλίου ως και την 15η Αυγούστου 2015.
«Πάνω από τη μισή προπαγάνδα επικεντρωνόταν στην απεικόνιση της καθημερινής ζωής των πολιτών στις περιοχές που ελέγχει το Ισλαμικό Κράτος. Το φάσμα της ακραίας βίας επικρεμόταν μόνιμα, αλλά η κυρίαρχη εστίαση στην ουτοπία του "χαλιφάτου" επιδεικνύει τις προτεραιότητες της επικοινωνιακής στρατηγικής της οργάνωσης», σημειώνεται στην έρευνα.
Η λεπτομερής καταγραφή κάθε πτυχής της κοινωνικής ζωής μέσα στο «χαλιφάτο» – από μια πραγματεία για τον τρόπο που πρέπει να φοριέται η μαντίλα, ως τις αναφορές στον τρόπο ταΐσματος της καμήλας και στην εφαρμογή της αυστηρής εκδοχής του ισλαμικού νόμου που ενστερνίζεται το ΙΚ – στοχεύει να αναδείξει μια εικόνα αψεγάδιαστης ισλαμικής ουτοπίας, κατέδειξε η έρευνα.
«Το Ισλαμικό Κράτος εξακολουθεί να αυτοπροβάλλεται επιδεικνύοντας ωμότητα. Όμως, το κοινό στο οποίο απευθύνεται η ακραία του βίας είναι σίγουρα πιο περιορισμένο, από ό,τι ήταν στο παρελθόν... Φαίνεται ότι η προώθηση της διεθνούς κακής του φήμης είναι δευτερεύων στόχος για να εκφοβίσει τον πληθυσμό που ζει κάτω από το ζυγό του, ώστε να αποθαρρύνει κάθε μορφής εξέγερσης», ανέφερε η έρευνα.
«Αυτή η επιχείρηση προπαγάνδας δεν έχει προηγούμενο» δήλωσε ο Χαράς Ραφίκ, διευθυντής του ινστιτούτου, σημειώνοντας πως εμπλέκει ομάδες «που προέρχονται από τη δυτική Αφρική έως το Αφγανιστάν» οι οποίες «εργάζονται νυχθημερόν για την παραγωγή και τη διασπορά» της προπαγάνδας του «χαλιφάτου».