Περιορισμός κυκλοφορίας στο κέντρο της Μαδρίτης λόγω αυξημένων ρύπων
Τα μέτρα, που ανακοινώθηκαν στις 23:00 (24:00 ώρα Ελλάδας) της Πέμπτης, εφαρμόστηκαν από το πρωί της Παρασκευής και απαγορεύουν τη στάθμευση στο κέντρο της πόλης των αυτοκινήτων όσων δεν είναι κάτοικοι. Από την Τετάρτη (προχθές) η ταχύτητα στον περιφερειακό έχει μειωθεί στα 70 χιλιόμετρα την ώρα.
Είναι η πρώτη φορά που η ισπανική πρωτεύουσα, της οποίας ηγείται η πρώην δικαστής της αριστεράς Μανουέλα Καρμένα που προέρχεται από την πλατφόρμα πολιτών Ahora Madrid (Μαδρίτη τώρα), παίρνει αυτά τα περιοριστικά μέτρα. Η Μαδρίτη, μια πόλη 3,1 εκατομμυρίων κατοίκων, καταγράφει εδώ και πολλές ημέρες αύξηση του διοξειδίου του αζώτου (NO2), με τις μετρήσεις να δείχνουν συγκέντρωση μεγαλύτερη των 200 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα.
Η ανακοίνωση των περιοριστικών μέτρων προκάλεσε επικρίσεις, κυρίως στους κόλπους της δεξιάς, η οποία διοικούσε την πόλη για ένα τέταρτο του αιώνα.
Η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης (PP, δεξιά) Σοράγια Σάενς ντε Σανταμαρία επέκρινε «τη βιασύνη και την έλλειψη προετοιμασίας με την οποία υιοθετήθηκαν αυτά τα μέτρα».
«Η κατάσταση αλλάζει από ώρα σε ώρα», είπε σε συνέντευξη Τύπου η Ινές Σαμπανές, υπεύθυνη για το περιβάλλον στον δήμο. «Είναι μια πρώτη εμπειρία. Θα μάθουμε όλοι να διαχειριζόμαστε καλύτερα τα δεδομένα», πρόσθεσε στη συνέχεια.
Οι θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, που είναι συνήθως κορεσμένες, ήταν σήμερα «κατειλημμένες κατά 20%», είπε με ικανοποίηση η Ινές Σαμπανές.
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αντίθετα, δεν είχαν περισσότερο κόσμο απ΄ό,τι συνήθως. «Δεν σημειώθηκε καμία αύξηση στον αριθμό των επιβατών», δήλωσε εκπρόσωπος του μετρό της Μαδρίτης στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Η Μανουέλα Καρμένα είχε περιλάβει στο πρόγραμμά της την εφαρμογή «σχεδίων δράσης στη διάρκεια επεισοδίων ισχυρής ρύπανσης».
Η Μαδρίτη, η έκτη πιο μολυσμένη πόλη στην Ευρώπη, σύμφωνα με την κατάταξη που έκανε το 2014 η γαλλική ένωση Respire, έχει κληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.