Δύσκολη η προστασία των αεροδρομίων!
Του τρομοκρατικού χτυπήματος στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών, αλλά και στο Μετρό, προηγήθηκε μία 11η Σεπτεμβρίου, προηγήθηκαν δεκάδες άλλα τυφλά τρομοκρατικά χτυπήματα. Μεσολάβησε το μακελειό στο Παρίσι.
«Δεν υπάρχει προστασία απέναντι σε αποφασισμένους τρομοκράτες» πιστεύει ο Χάινριχ Γκροσμπόνγκαρτ, ειδικός σε θέματα ασφαλείας πτήσεων από το Αμβούργο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Οι αίθουσες αναμονής ανήκουν στους δημόσιους χώρους, όπως είναι οι αίθουσες αναμονής σε σιδηροδρομικούς σταθμούς και σε εμπορικά κέντρα, τα οποία δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν πλήρως.
Αλλά ακόμα και εάν μπορούσε κανείς να προστατεύσει τους χώρους των αεροδρομίων, το πρόβλημα και πάλι δεν θα είχε λυθεί. Κατά την άποψή του οι τρομοκράτες θα επικεντρώνονταν σε πιο «εύκολους» στόχους, εάν οι χώροι με υψηλή «συμβολική» σημασία φυλάσσονταν αυστηρά.
Ο Γκέραλντ Βίσελ, ειδικός σύμβουλος σε θέματα αερομεταφορών, πιστεύει ότι η κατάσταση ασφαλείας έχει βελτιωθεί πολύ στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια μετά από τα τρομοκρατικά χτυπήματα στη Νέα Υόρκη την 11η Σεπτεμβρίου του 2001. «Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα τι απετράπη, αλλά σίγουρα τα μέτρα ασφαλείας έχουν έναν αποτρεπτικό χαρακτήρα».
Παρά τους πολλούς και κάποιες φορές λίγο εκνευριστικούς ελέγχους για τα πρόσωπα, ο ειδικός παρατηρεί πως ακόμη υπάρχουν κενά στο σύστημα, για παράδειγμα όσον αφορά τον έλεγχο των εμπορευμάτων ή όσον αφορά τις υποδομές που αφορούν τον εφοδιασμό του προσωπικού.
Ο ειδικός σε θέματα ασφαλείας από το Ισραήλ, Ράφι Σέλα, θεωρεί πολύ επιτυχημένη αυτή τη μέθοδο. Κατά τη γνώμη του το 80% των ανθρώπων «αναγνωρίζονται» ως ακίνδυνοι. Το υπόλοιπο 10% μπορεί εύκολα να ξεκαθαριστεί με μια σειρά ερωτήσεων, όπως συμβαίνει ήδη στο αεροδρόμιο Μπεν Χουριόν στο Τελ Αβίβ. Ένας τρομοκράτης δεν μπορεί να κρύψει την συμπεριφορά του, πιστεύει ο Ισραηλινός ειδικός.
Ο Γκέραλντ Βίσελ εκτιμά πάντως πως θα ενταθούν οι έλεγχοι στα αεροδρόμια το επόμενο διάστημα, αν και αυτό συνεπάγεται μια σειρά από προβλήματα, τα οποία αφορούν κυρίως το προσωπικό και την χρηματοδότηση. Μόνο στο αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης κινούνται καθημερινά 170.000 επιβάτες, 80.000 εργαζόμενοι και άγνωστος αριθμός επισκεπτών. Ο Ραλφ Μπάιζελ, επικεφαλής της Γερμανικής Ένωσης Αεροδρομίων, πιστεύει πάντως πως «δεν μπορούμε να μετατρέψουμε τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια όπως τα αεροδρόμια στο Τελ Αβίβ, όπου κάθε επισκέπτης ελέγχεται πριν μπει στο χώρο του αεροδρομίου».
Πηγή: Deutsche Welle