Νέες αποκαλύψεις για την πτήση MH370: Έχασε απότομα ύψος πριν εξαφανισθεί

Νέα έρευνα για την μυστηριώδη εξαφάνιση της πτήσης MH370 των αερογραμμών της Μαλαισίας, από την αρμόδια υπηρεσία ασφαλείας των πτήσεων της Αυστραλίας, υποστηρίζει την άποψη ότι το αεροσκάφος έχασε απότομα ύψος, καθώς τελείωσαν τα καύσιμά του και χωρίς κάποια ανθρώπινη επέμβαση.
3'

Η αναφερόμενη πτήση εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014, ενώ πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, με 239 επιβάτες και πλήρωμα, ενώ η εξαφάνισή της, θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στη σύγχρονη ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.

Η αρμόδια υπηρεσία της Αυστραλίας ( ATSB) που ηγείται των ερευνών, στην αναφορά της που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, δημοσιοποιεί ότι η ανάλυση των εξαρτημάτων από τις πτέρυγες του αεροσκάφους που έχουν βρεθεί, δείχνει ότι το αεροσκάφος δεν είχε προετοιμαστεί για προσγείωση, κατά την εξαφάνισή του.

Η πτήση MH370 της Malaysia Airlines ήταν πιθανότατα εκτός ελέγχου όταν χάθηκε μυστηριωδώς στη θάλασσα, το 2014, καθώς τα εξωτερικά πτερύγια του αεροπλάνου δεν είχαν πάρει τη θέση που προβλέπεται όταν επιχειρείται προσθαλάσσωση, σύμφωνα με μια έκθεση των αυστραλιανών αρχών που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η διαπίστωση αυτή διαψεύδει τις θεωρίες σύμφωνα με τις οποίες ο κυβερνήτης του αεροσκάφους διατηρούσε τον έλεγχό του όταν συνέβη το δυστύχημα.

Το Μπόινγκ 777 της μαλαισιανής εταιρείας, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, λίγη ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο. Κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό και μέχρι σήμερα η εξαφάνισή του παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.

Η έκθεση της αυστραλιανής Υπηρεσίας Ασφάλειας των Μεταφορών (ATSB) αποκλύπτει ότι οι τελευταίες δορυφορικές επικοινωνίες που είχε το Μπόινγκ «δείχνουν ότι το αεροπλάνο κατέβαινε με μεγάλη ταχύτητα» όταν χάθηκε.

«Η έκθεση περιλαμβάνει σημαντικές νέες πληροφορίες για το τι πιστεύουμε ότι συνέβη στην πτήση MH370» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Αυστραλίας Ντάρεν Τσέστερ με την έναρξη μιας τριήμερης συνάντησης εμπειρογνωμόνων στην Καμπέρα προκειμένου να σχεδιαστούν τα επόμενα στάδια των ερευνών.

Η ανάλυση που έγινε στο δεξί εξωτερικό πτερύγιο –το οποίο είχε βρεθεί στα ανοιχτά της Τανζανίας– έδειξε ότι ήταν «κατά πάσα πιθανότητα σε θέση δίπλωσης» κάτι που σημαίνει ότι δεν είχε ξεκινήσει διαδικασία προσθαλάσσωσης στον ωκεανό.

Η ζώνη των ερευνών, έκτασης 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, καθορίστηκε με βάση την υπόθεση ότι κατά τη συντριβή του το αεροσκάφος είχε μείνει πλέον από καύσιμα και είχε μείνει ακυβέρνητο. Παρά τις εντατικές υποθαλάσσιες έρευνες ωστόσο, στα ανοιχτά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας, δεν βρέθηκε τίποτα.

Οι αναλύσεις που έγιναν σε ορισμένα συντρίμμια που ξεβράστηκαν στα αφρικανικά παράλια δείχνουν ότι οι έρευνες έγιναν στη σωστή περιοχή, σύμφωνα με την ATSB. Μέχρι σήμερα ωστόσο παραμένει άγνωστο γιατί το Μπόινγκ βρέθηκε στο νότιο ημισφαίριο, αλλάζοντας εντελώς κατεύθυνση. Έχουν διατυπωθεί διάφορες εικασίες, όπως για παράδειγμα ότι υπέστη μηχανική βλάβη, ότι υπήρχε σε εξέλιξη αεροπειρατεία ή ότι επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια, οι οποίες συμπληρώνονται από σωρεία θεωριών συνωμοσίας. Τίποτα όμως δεν επιβεβαιώνει κάποιο από τα σενάρια.

Σχετικές ειδήσεις