Τραγωδία στην Ινδία: 146 οι νεκροί από το σιδηροδρομικό δυστύχημα (pics+vids)
Τις επιχειρήσεις έρευνας στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος με τονεκτροχιασμό τρένουπου συνέβη το πρωί της Κυριακής (20/11) στη βόρεια Ινδίακαι στοίχισε τη ζωή σε 146 άτομα, τερμάτισαν οι ομάδες διάσωσης.
Τα 14 βαγόνια της ταχείας που εκτελούσε το δρομολόγιο Ιντόρε-Πάτνα εκτροχιάστηκαν την Κυριακή (χθες) γύρω στις 03:00 τοπική ώρα (23:30 του Σαββάτου ώρα Ελλάδας) σε αγροτική περιοχή στο κρατίδιο Ούταρ Πραντές, στο βόρειο τμήμα της χώρας, την ώρα που οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν.
«Ανασύραμε άλλα οκτώ πτώματα σήμερα και οι επιχειρήσεις έρευνας σταμάτησαν το μεσημέρι. Δεν υπάρχει πλέον ελπίδα να βρεθούν επιζώντες», δήλωσε ο Ανίλ Σεκάουατ, εκπρόσωπος των διασωστών.
Με τη βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων οι διασώστες εργάστηκαν σκληρά για δύο ημέρες και μία νύχτα στην προσπάθεια να βρουν επιζώντες μέσα στα βαγόνια που κάηκαν από την πυρκαγιά που προκλήθηκε από τη σύγκρουση.
«Εκατόν σαράντα έξι άνθρωποι είναι νεκροί, 145 άφησαν την τελευταία τους πνοή στο σημείο του δυστυχήματος και ένας υπέκυψε σήμερα στα τραύματά του στο νοσοκομείο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Βιτζάι Κουμάρ, εκπρόσωπος των ινδικών σιδηροδρόμων.
Την ίδια ώρα, περίπου 180 άνθρωποι νοσηλεύονται, από τους οποίους 60 σε κρίσιμη κατάσταση, διευκρίνισε ο Κουμάρ.
Γερανοί και εκσκαφείς καθάρισαν τα μεταλλικά συντρίμμια που είχαν φράξει τις σιδηροτροχιές, ενώ η σιδηροδρομική κυκλοφορία στην περιοχή αναμένεται να επαναληφθεί απόψε.
Σχεδόν 2.000 άνθρωποι επέβαιναν στο τρένο τη στιγμή του δυστυχήματος – ανάμεσά τους και πολλοί που δεν είχαν κάνει κράτηση ούτε διέθεταν εισιτήριο.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας, ο εκτροχιασμός ενδέχεται να οφείλεται στη κακή κατάσταση της γραμμής.
«Διατάχθηκε έρευνα προκειμένου να εξεταστούν όλες οι πιθανές αιτίες. Στους ενόχους θα επιβληθεί η πιο βαριά ποινή», δήλωσε ο υπουργός Σιδηροδρόμων Σουρές Πράμπχου ενώπιον των Ινδών βουλευτών.
Το ειδησεογραφικό περιοδικό India Today, τόνισε πως οι αρχικές αναφορές κάνουν λόγο για ανατροπή 14 αυτοκινηταµαξών. Τα περισσότερα, δε, από τα θύματα βρίσκονταν σε δύο βαγόνια κοντά στη μηχανή του τρένου, τα οποία ανατράπηκαν και υπέστησαν πολύ μεγάλες ζημιές.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι έγραψε στο Twitter: «Συντετριμμένος για την απώλεια ζωών που οφείλεται στον εκτροχιασμό της υπερταχείας που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτνα - Ιντόρε. Οι σκέψεις μου είναι στις οικογένειες των θυμάτων. Οι προσευχές στους τραυματίες σε αυτό το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα».
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην παραπάνω gallery του Newsbomb.gr
Τα τηλεοπτικά δίκτυα έδειξαν εικόνες μιας αμαξοστοιχίας που έχει γύρει από τη μια της πλευρά με ορισμένα βαγόνια να είναι τσαλακωμένα σαν χαρτί.
Ο Μόντι δήλωσε ότι μίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Σουρές Πραμπχού, ο οποίος «παρακολουθεί στενά την κατάσταση». Στο Twitter, ο υπουργός έγραψε ότι: «θα ληφθούν τα αυστηρότερα δυνατόν μέτρα σε βάρος αυτών που ευθύνονται για το δυστύχημα». Πρόσθεσε ότι θα αρχίσει αμέσως η διενέργεια έρευνας και θα δοθεί αποζημίωση στους «άτυχους επιβάτες που τραυματίστηκαν και στις οικογένειες των νεκρών».
Η κυβέρνηση θα δώσει 350.000 ρουπίες (5.133,43 δολάρια) στις οικογένειες των νεκρών, 50.000 ρουπίες στους βαριά τραυματίες και 25.000 ρουπίες σε αυτούς που φέρουν απλά τραύματα, διευκρίνισε.
Ο εκτροχιασμός του τρένου είναι ο πιο θανατηφόρος που έγινε στην Ινδία από το 2010, ενώ προκαλεί σοβαρό προβληματισμό για τις συνθήκες ασφάλειας στο ινδικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο χρησιμοποιούν εκατομμύρια Ινδοί καθημερινά.
Το σύστημα πάσχει από τη χρόνια έλλειψη επενδύσεων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η πόλη Καμπούρ, περίπου 50 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάκναου, της πρωτεύουσας του κρατιδίου, αποτελεί μεγάλο σιδηροδρομικό κόμβο, καθώς από εκεί περνούν εκατοντάδες τρένα καθημερινά.
Περίπου 23 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται καθημερινά χρησιμοποιώντας το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το τέταρτο σε μέγεθος παγκοσμίως. Αν και παρουσιάζει μεγάλα κενά ασφαλείας, το δίκτυο αυτό παραμένει το κύριο μέσο μεταφοράς που επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στη μεγάλη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, παρά τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιρών.
Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ινδία καθώς μεγάλο μέρος του εξοπλισμού των σιδηροδρόμων είναι απαρχαιωμένο.
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Ούταρ Πραντές τον Μάρτιο του 2015 στοίχισε τη ζωή 39 ανθρώπων και τον τραυματισμό 150.
Το σοβαρότερο δυστύχημα σημειώθηκε το 1981, όταν αμαξοστοιχία έπεσε σε ποτάμι προκαλώντας τον θάνατο 800 ανθρώπων.