Ασύλληπτη τραγωδία στην Ινδία: Στους 36 οι νεκροί από τον εκτροχιασμό τρένου (Pics+Vid)
Οκτώ από τα 21 βαγόνια αλλά και η μηχανή της αμαξοστοιχίας εξπρές που εκτελούσε το δρομολόγιο από το Τζαγκνταλπούρ στο Μπουμπανεσβάρ εκτροχιάστηκαν γύρω στις 23.00 το βράδυ του Σαββάτου, τοπική ώρα, κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό του Κουνέρου, στην περιφέρεια Βιζιανάγκραμ του κρατιδίου Άντρα Πραντές.
«Ο απολογισμός των νεκρών ανέρχεται στους 36» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ανίλ Σαξένα, ο εκπρόσωπος της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων, εκφράζοντας τον φόβο ότι ο αριθμός των θυμάτων θα αυξηθεί.
Σύμφωνα με έναν άλλον εκπρόσωπο, τον Τζ.Π. Μίσρα, περίπου 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν και έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία. Οι διασώστες εργάζονταν όλη τη νύχτα για να εντοπίσουν επιζώντες.
Στις εικόνες που μεταδόθηκαν από την τηλεόραση διακρίνονται τα βαγόνια, γερμένα στη μία πλευρά και οι διασώστες, με πορτοκαλί γιλέκα, να προσπαθούν να βγάλουν τους επιβάτες από τα παράθυρα.
Οι Αρχές δεν έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο δολιοφθοράς από μαοϊστές αντάρτες. «Εξετάζουμε αυτό το ενδεχόμενο, είναι ένα από τα πολλά που ερευνώνται» είπε ο Σαξένα. «Υπάρχουν υποψίες για δολιοφθορά επειδή δύο τρένα είχαν περάσει λίγο νωρίτερα από την ίδια γραμμή χωρίς να παρατηρηθεί κανένα πρόβλημα».
Περίπου 600 επιβάτες βρίσκονταν μέσα στα βαγόνια που εκτροχιάστηκαν.
Στο σημείο στάλθηκαν περίπου 10 λεωφορεία για να απομακρύνουν τους επιβάτες που βγήκαν σώοι από τα υπόλοιπα βαγόνια.
Σύμφωνα με έκθεση της κυβέρνησης του 2012, περίπου 15.000 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα, μια «σφαγή» όπως την χαρακτηρίζουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι έχει υποσχεθεί επενδύσεις ύψους 137 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα επόμενα πέντε χρόνια για τον εκσυγχρονισμό και την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Το σοβαρότερο δυστύχημα σημειώθηκε το 1981, όταν αμαξοστοιχία έπεσε σε ποτάμι προκαλώντας τον θάνατο 800 ανθρώπων.