Σκάνδαλο στην Τουρκία με τη μυθική περιουσία του Γιλντιρίμ: Πλοία και offshore σε Ολλανδία και Μάλτα
«Βόμβα» μεγατόνων «έσκασε» στη γείτονα χώρα από την έρευνα των Malta Files για τα περιουσιακά στοιχεία της οικογένειας του Τούρκου πρωθυπουργού.
Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψαν οι ιστοσελίδες theblacksea.eu και mediapart.fr, η περιουσία – «μαμούθ» της οικογένειας του Μπιναλί Γιλντιρίμ ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Ο Τούρκος πρωθυπουργός και η οικογένειά του έχουν στην κατοχή τους 11 πλοία με ξένη σημαία, εντεταγμένα σε ένα δίκτυο μυστικών εταιρειών στη Μάλτα, την Ολλανδία και τις Ολλανδικές Αντίλλες – συγκεκριμένα στο Κουρακάο, με τις περισσότερες υποψίες να επικεντρώνονται τις νήσους Μάρσαλ και τον Παναμά.
Τουλάχιστον τέσσερα από τα πλοία χρηματοδοτούνται με τεράστια δάνεια από ελβετικές και τουρκικές τράπεζες, ανάμεσα σε αυτές και μία ημικρατική τράπεζα.
Επίσης αποκαλύφθηκε ότι ο γιος, η κόρη, ο θείος και οι ανιψιοί του Γιλντιρίμ έχουν αγοράσει επτά ακίνητα στην Ολλανδία, συνολικής αξίας 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων – όλα πληρωμένα σε μετρητά.
Η έρευνα έδειξε, παράλληλα, πως η οικογένεια Γιλντιρίμ χρησιμοποίησε αυτές τις ολλανδικές εταιρείες για να δωρίσει 600.000 ευρώ σε τέμενος κοντά στην Κωνσταντινούπολη.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης τον τρόπο, με τον οποίο η ναυτιλιακή offshore της οικογένειας αναπτύχθηκε ταχύτατα και σε συνάρτηση με την επαγγελματική ανέλιξη του Μπιναλί Γιλντιρίμ, ο οποίος έφτασε να γίνει ο δεύτερος ισχυρότερος άνδρας της Τουρκίας.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός μπήκε στο χώρο της ναυτιλίας το 1994 όταν διοικούσε τη δημοτική εταιρεία Istanbul Fast Ferries.
Απολύθηκε, όμως, το 2000 όταν αποκαλύφθηκε ότι έδωσε το συμβόλαιο για τις καντίνες στο θείο του, Γιλμάν Ερένς, χωρίς διαγωνισμό.
Το εν λόγω σκάνδαλο, όμως, δεν φαίνεται να έκανε κακό στην καριέρα του Γιλντιρίμ. Μόλις ένα χρόνο αργότερα μπαίνει για πρώτη φορά στον πολιτικό στίβο και εντάσσεται στο κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), που ιδρύθηκε από τον «σουλτάνο» Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Για περίπου 12 χρόνια –με κάποιες μικρές διακοπές- ο Γιλντιρίμ ηγήθηκε του υπουργείου Μεταφορών. Και παρότι κατά τη διάρκεια της θητείας του η αντιπολίτευση ζήτησε εξηγήσεις για τις οικογενειακές του επιχειρήσεις, ο πολιτικός αρνήθηκε πεισματικά να απαντήσει.