Μανάμπου Ικέντα: «Αναγέννηση» μετά τον σεισμό και το τσουνάμι (pics)

Η αντίδραση των Ιαπώνων ήταν να ξαναφτιάξουν τη χώρα τους και αυτό αποτυπώνεται στο έργο του Μανάμπου Ικέντα.
1'

Οι σεισμοί στην Ιαπωνία είναι κάτι το σύνηθες. Και το τσουνάμι είναι κάτι το σύνηθες στην Ιαπωνία (άλλωστε, «τσουνάμι» στα ιαπωνικά σημαίνει «μεγάλο κύμα»). Ο σεισμός στο Τόχοκου, το 2011 - και το τσουνάμι που επακολούθησε - ήταν από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές καταστροφές, τα τελευταία χρόνια.

Σε ένα υπόγειο στούντιο στο Chazen Museum of Art, στο Μάντισον του Ουισκόνσιν, ο Ικέντα άρχισε από το 2013, να δουλεύει με πενάκι επί 10 ώρες την ημέρα. Μετά από τριάμισι χρόνια, το έργο, διαστάσεων 3,96 Χ 3,05 μ., ολοκληρώθηκε. Από τα συντρίμμια του τσουνάμι αναδύεται ένα δέντρο ενώ τεράστια κύματα ξεσπούν γύρω. Μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει λεπτομέρειες: τις ιστορίες ανώνυμων ανθρώπων, φυτών και ζώων που παλεύουν να σωθούν.

Στη βάση του δέντρου, βουνά από οχήματα, παραμορφωμένες ρίζες και βαγόνια τραίνου. Άνθη από ομπρέλες και σκηνές εκτάκτου ανάγκης γεμίζουν τον ουρανό. Παντού, μια σύγκρουση ανθρώπου και φύσης, για το καλύτερο και για το χειρότερο. «Ο στόχος μου είναι να εκφράσω πιστά, στη σύνθεσή μου, το πώς βλέπω τον κόσμο, αλλά δεν αναπαριστώ σκόπιμα λεπτομερείς εικόνες» δήλωσε, στο Chazen Museum of Art, ο Ικέντα. «Επειδή, όταν παρατηρώ, βλέπω περισσότερο λεπτομέρειες παρά το σύνολο, θεωρώ ότι το πενάκι και το (ακρυλικό) μελάνι είναι τα καλύτερα εργαλεία για να εκφράσω το πώς τις βλέπω» πρόσθεσε.

Σχετικές ειδήσεις