Αυτά τα κινέζικα αγαλματάκια είναι από... «χρυσό» - Κοστίζουν τουλάχιστον 10.000 δολάρια!

Όλη τη ζωή του ο Ζανγκ Γου επέμεινε να έχει μόνο ένα κατάστημα, παρά το γεγονός ότι ένα και μόνο έργο με την υπογραφή του μπορεί να πωληθεί πάνω από 10.000 δολάρια ΗΠΑ.
3'

«Πρέπει να εγγυηθώ την ποιότητα της δουλειάς μου», δηλώνει ο Ζανγκ, δεξιοτέχνης έκτης γενιάς στην κατασκευή πήλινων αγαλματιδίων. Το «Clay Figure Zhang» είναι ένα οικογενειακό όνομα της παραδοσιακής λαϊκής τέχνης στην Κίνα, και η τέχνη αυτή έχει ιστορία πάνω από 180 χρόνια. Το εργαστήριο του Ζανγκ βρίσκεται σε έναν παραδοσιακό δρόμο στο Τιαντζίν της βόρειας Κίνας. Εκεί ο καλλιτέχνης δημιουργεί μόνο δώδεκα αγαλματάκια κάθε χρόνο, το κάθε ένα σε 59 αντίγραφα. Καθώς η δημιουργία του κάθε αγαλματίδιου απαιτεί μία εξαιρετικά ευαίσθητη εργασία, συνήθως χρειάζονται τρεις μήνες για να ολοκληρωθεί ένα ωραίο κομμάτι. Γι αυτό άλλωστε είναι και τόσο ακριβά. Το Τιαντζίν έχει βιώσει την έντονη σύγκρουση μεταξύ της κινεζικής και της δυτικής κουλτούρας στη σύγχρονη εποχή, γεγονός που βοηθά πολύ τον Ζανγκ να εμπνέεται τις δημιουργίες του.

«Χωρίς τη μοναδική κουλτούρα του Τιαντζίν τα έργα μου θα έχαναν τη ζωτικότητά τους» λέει ο καλλιτέχνης. Ο Ζανγκ επαναλαμβάνει ότι δεν θα επεκτείνει ποτέ τις δραστηριότητές του πέραν της πόλης αυτής. «Θέλω μόνο να αφιερώσω την ενέργειά μου στο μοναδικό κατάστημα εδώ στο Τιαντζίν και να επικεντρωθώ στην τέχνη μου», τονίζει. Ήδη το 1840, ο τεχνίτης Ζανγκ Μινγκσχάν αποκτά φήμη για τα πήλινα αγαλματάκια που κατασκευάζει, τα οποία συνδυάζουν την παραδοσιακή κινεζική γλυπτική με τις δυτικές τεχνικές. Στη συνέχεια δημιουργεί το «Clay Figure Zhang», μία εμπορική ονομασία την οποία συνεχίζουν οι απόγονοί του για έξι γενιές.

«Κατέχοντας πολύ καλά την τέχνη της παραδοσιακής γλυπτικής με κύριο συστατικό τον πηλό, ο Ζανγκ Μινγκσχάν υιοθέτησε και άλλες μορφές τέχνης, όπως η ζωγραφική και η γλυπτική» λέει ο σημερινός απόγονός του. Τη δεκαετία του 1930 κάθε μέρα πωλούνταν κατά μέσο όρο 10 κομμάτια, ενώ οι εισπράξεις από τις πωλήσεις δύο ημερών αρκούσαν γα την αγορά ενός ολόκληρου οικοδομικού τετραγώνου στο Πεκίνο. Πέρασε ένας αιώνας και ήρθε η ώρα ο Ζανγκ Γου να συνεχίσει την οικογενειακή τέχνη. Αναλαμβάνει την επιχείρηση το 1996, σε ηλικία 18 χρονών. Όπως άλλαξαν οι εποχές, εξελίχθηκαν η τεχνική και το εμπορικό σήμα.

« Η τέχνη δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να ευδοκιμήσει χωρίς καλλιτέχνες» υποστηρίζει ο Ζανγκ. Φέτος, ο καλλιτέχνης ξεκίνησε μια εκστρατεία προώθησης των έργων του και των καλλιτεχνών με τους οποίους συνεργάζεται, αναρτώντας διαφημιστικές αφίσες γύρω από την πόλη. Αντί να φτιάχνει τα αγαλματάκια και να τα πωλεί, προσέλαβε ειδικούς για να εκτιμήσουν και να προωθήσουν τα έργα του. Επίσης ο Ζανγκ διδάσκει σε πολλά πανεπιστήμια και δέχεται ειδικευόμενους από άλλες χώρες. «Εφόσον η τέχνη μεταφέρεται, η νέα γενιά θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να μάθει ό,τι την ενδιαφέρει από τον παραδοσιακό κινεζικό πολιτισμό και να συνεχίσει με τις δικές της ιδέες», δηλώνει.

Σχετικές ειδήσεις