Χωρίς τέλος η τραγωδία στη Γένοβα: Τρία παιδιά ανάμεσα στους νεκρούς
Τουλάχιστον 39 είναι οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους από την κατάρρευση της γέφυραςMorandi στη Γένοβα - Συνεχίζονται οι έρευνες για τυχόν επιζώντες
Ο αριθμός των νεκρών συνεχίζει να αυξάνεται, όπως και η αγωνία για την ανεύρεση επιζώντων.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, εκ των οποίων οι 5 δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί. Μεταξύ των θυμάτων είναι και τρία παιδιά. Ένα 8χρονο αγόρι και δύο έφηβοι ηλικίας 12 και 13 ετών.
Παράλληλα, τέσσερις Γάλλοι περιλαμβάνονται μεταξύ των νεκρών από την κατάρρευση σύμφωνα με νεότερο απολογισμό του γαλλικού υπουργείου Εξωτερικών.
«Παραμένουμε σε επαφή με τις ιταλικές αρχές προκειμένου να προσδιορίσουμε τυχόν παρουσία και άλλων Γάλλων μεταξύ των θυμάτων», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Οι τραυματίες στα νοσοκομεία είναι δεκαέξι, εκ των οποίων δώδεκα σε σοβαρή κατάσταση.
Στο μεταξύ, οι πυροσβέστες προσπαθούν ακόμη να εντοπίσουν τυχόν επιζώντες κάτω από τα ερείπια. Ο δε περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάνι Τότι, δήλωσε ότι «υπάρχουν ελπίδες να μπορέσουν να σωθούν οι περισσότεροι τραυματίες» και επιβεβαίωσε ότι «αναζητώνται ακόμη πολλοί αγνοούμενοι, κάτω από τη γέφυρα».
Οι ομάδες των πυροσβεστών συνεργάστηκαν και στις δύο πλευρές του ποταμού Πολτσεβέρα, όπου βρίσκονται πολλά συντρίμμια. Προς το παρόν έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες στους δύο από τους τρεις τομείς της έρευνας: η αριστερή πλευρά του ποταμού, όπου βρίσκονται τα ερείπια του Amiu – της περιβαλλοντικής εταιρείας του δήμου της Γένοβας και εκείνης που βρίσκεται στο κέντρο του ποταμού, όπου υπάρχουν αρκετά βαρέα οχήματα και αυτοκίνητα που συνεθλίβησαν από ένα τεράστιο κομμάτι γέφυρα που κατέπεσε επάνω τους.
Η έρευνα συνεχίζεται πλέον στην περιοχή του σιδηρόδρομου, κατά μήκος της δεξιάς πλευράς του ποταμού: εκεί οι πυροσβέστες σκάβουν ανάμεσα στα ερείπια του πυλώνα της γέφυρας, όπου κάτω από ένα τμήμα της γέφυρας που κατέπεσε έχει δημιουργηθεί ένα είδος κρατήρα με αρκετά αυτοκίνητα ακόμη μέσα.
Σε ό,τι αφορά την απόδοση ευθυνών, η εταιρία Atlantia, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων, απαντά στην ιταλική κυβέρνηση ότι «δεν προκύπτει η γέφυρα αυτή να ήταν επικίνδυνη, και ούτε ότι θα έπρεπε να έχει απαγορευθεί η διέλευση των αυτοκινήτων».
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Τζοβάνι Καστελούτσι, τονίζει ότι «η Atlantia συνεχίζει να κάνει τις πρέπουσες επενδύσεις», με αναφορά στην ασφάλεια του οδικού δικτύου.
Η μετοχή της Αtlantia, όμως, χθες έχασε στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, μέχρι και το 10% της συνολικής της αξίας.
Το χρονικό της τραγωδίας
Το τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε στον αυτοκινητόδρομο Α 10, λίγο μετά τις 11:30 το πρωί της Τρίτης. Η άσφαλτος υποχώρησε σε συνολικό μήκος 150 έως 200 μέτρων καταπλακώνοντας τους οδηγούς που περνούσαν από κάτω και ρίχνοντας στο κενό εκείνους που ήταν πάνω στην γέφυρα Μοράντι.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην gallery του Newsbomb.gr
Η συγκλονιστική στιγμή της κατάρρευσης
Βίντεο από ελικόπτερο δείχνει τη γέφυρα Μοράντι μετά την κατάρρευση:
H οδογέφυρα κόπηκε στα δύο κατά τη διάρκεια καταρρακτώδους βροχόπτωσης.
Ώρες μετά την τραγωδία, η κυβέρνηση που ανέλαβε καθήκοντα τον Ιούνιο ανέφερε ότι η κατάρρευση της γέφυρας δείχνει πως η Ιταλία χρειάζεται να δαπανήσει περισσότερα ώστε να βελτιώσει τις υπό διάλυση υποδομές της, αγνοώντας τους περιορισμούς της ΕΕ για τον προϋπολογισμό εφόσον καταστεί αναγκαίο.
«Θα πρέπει να διερωτηθούμε εάν το να επιδεικνύουμε σεβασμό σε αυτούς τους περιορισμούς (στον προϋπολογισμό) είναι σημαντικότερο από την ασφάλεια των Ιταλών πολιτών. Προφανώς για εμένα, δεν είναι» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης Ματέο Σαλβίνι.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι θέλει «ονόματα και επώνυμα των υπευθύνων διότι μια τραγωδία όπως αυτή το 2018 είναι απαράδεκτη».
«Θα πρέπει να πληρώσουν, να πληρώσουν για τα πάντα και να πληρώσουν πολύ» τόνισε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον Λουίτζι Ντ’ Άντζελο, αξιωματούχο της αρχής πολιτικής προστασίας, υπήρχαν 30 οχήματα και 5-10 φορτηγά στο δρόμο, όταν κατέρρευσε το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου. Έως τώρα, 16 άνθρωποι παραμένουν υπό νοσηλεία, οι 10 εξ αυτών σε κρίσιμη κατάσταση.
Περίπου 300 πυροσβέστες εργάζονταν όλη τη νύχτα στα συντρίμμια, με τη βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων αναζητώντας επιζώντες.
Τέσσερις άνθρωποι έχουν μάλιστα ανασυρθεί ζωντανοί από τα συντρίμμια, όπως μετέδωσε το Ansa.
Εγκλωβισμένοι φωνάζουν «βοήθεια»
Ανατριχιαστικές είναι οι μαρτυρίες κατοίκων της περιοχής, σύμφωνα με τους οποίους, ακούγονται φωνές ανθρώπων που καλούν σε βοήθεια από τα συντρίμμια, κάνοντας ταυτόχρονα λόγο για εικόνες Αποκάλυψης.
Μάλιστα τα ιταλικά ΜΜΕ δεν αποκλείουν κι άλλο κομμάτι της γέφυρας να γκρεμιστεί!
Δείτε βίντεο από τις απεγκλωβίσεις:
Θα κατεδαφιστεί η γέφυρα
Στο μεταξύ, η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε ότι η γέφυρα της Γένοβας που κατέρρευσε μερικώς χθες το μεσημέρι, προκαλώντας δεκάδες θύματα, θα κατεδαφιστεί.
Ο Ιταλός υφυπουργός υποδομών, Εντοάρνο Ρίτσι, επανέλαβε με έμφαση ότι πρέπει να βρεθούν άμεσα οι υπεύθυνοι της τραγωδίας.
Παράλληλα, αποφασίστηκε για προληπτικούς λόγους η απομάκρυνση τετρακοσίων ανθρώπων από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται δίπλα και κάτω από την γέφυρα.
Η απόφαση ελήφθη διότι δεν μπορεί να αποκλεισθούν νέες καταρρεύσεις τμημάτων της οδογέφυρας, οι οποίες, αν δεν ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, μπορεί να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τον τελικό απολογισμό των θυμάτων.
Η οδογέφυρα είχε κατασκευαστεί τη δεκαετία του '60 ενώ εργασίες ανοικοδόμησης είχαν πραγματοποιηθεί το 2016. Εικάζεται ότι αιτία της κατάρρευσης μπορεί να είναι και η ισχυρή νεροποντή που έπληξε την περιοχή.
Στο «μικροσκόπιο» τα αίτια κατάρρευσης της γέφυρας
Την ίδια στιγμή, στην Ιταλία έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση για τις αιτίες που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία, στη γέφυρα Morandi. Αυτόπτες μάρτυρες ανέφερε στην εφημερίδα La Repubblica ότι ένας κεραυνός ήταν, κατά πάσα πιθανότητα, ο παράγοντας εκείνος που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας.
Δείτε σχετικά:
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει και το ρεπορτάζ - «καταπέλτης» της Corriere Della Sera, η οποία υποστηρίζει ότι η γέφυρα Morandi κατέρρευσε λόγω κακής συντήρησης κι ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες της χώρας γνώριζαν για την επικινδυνότητά της, αλλά δεν έκαναν το παραμικρό.
Διαβάστε σχετικά: