Ερντογάν: Αυτό θα είναι το όνομα του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης (Pics+Vids)

«Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης» θα είναι το νέο όνομα του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολη, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάνκατά τη διάρκεια της τελετής εγκαινίων σήμερα 29 Οκτωβρίου.
3'

Η πρώτη φάση του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης, ενός εκ των τριών μεγαλύτερων του κόσμου με δυνατότητα εξυπηρέτησης περίπου 90 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως εγκαινιάστηκε επισήμως σήμερα Δευτέρα από τον πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

(Δείτε LIVE εικόνα)

«Βλέπουμε το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ως μια επένδυση όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή μας και στον κόσμο», δήλωσε ο Ερντογάν.

«Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα αποτελέσει πρότυπο για τον κόσμο με την αρχιτεκτονική, την κατασκευαστική του αρτιότητα, τη λειτουργία και τη χρηματοδότησή του», τόνισε ο πρόεδρος της Τουρκίας.



Με δυνατότητα υποδοχής 90 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα συγκαταλέγεται στα 5 αεροδρόμια με την μεγαλύτερη κίνηση στον κόσμο και εν δυνάμει μπορεί να κατακτήσει την πρώτη θέση στο πόντιουμ.

Στην επόμενη δεκαετία, η δυνατότητα του νέου αεροδρομίου μπορεί να φθάσει τα 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, σύμφωνα με την διαχειρίστρια εταιρεία IGA. Και τότε, σύμφωνα με την παγκόσμια οργάνωση αεροδρομίων, το Airport Counsil International (ACI), θα φθάσει στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε κίνηση επιβατών.

Το 2017, την πρώτη αυτή θέση είχε το αμερικανικό αεροδρόμιο της Ατλάντα, με 103,9 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Ακολουθούν τα αεροδρόμια του Πεκίνο (95,7 εκατομμύρια), του Ντουμπάι (88,2 εκατομμύρια) , του Τόκιο (85,4 εκατομμύρια) και του Λος Αντζελες (84,5 εκατομμύρια), σύμφωνα με το ACI.

Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια του Λονδίνου Χίθροου (78 εκατομμύρια επιβάτες), του Παρισιού Σαρλ ντε Γκολ (69,4), του Άμστερνταμ (68,5 εκατομμύρια) της Φρανκφούρτης (64,5 εκατομμύρια) και της Κωνσταντινούπολης (64,1 εκατομμύρια) βρέθηκαν το 2017 στην έβδομη, την έκτη, την ενδέκατη, την δέκατη τέταρτη και την δέκατη πέμπτη θέση αντιστοίχως παγκοσμίως στην κατάταξη του ACI με τα πλέον πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου.

Το 2017, η αύξηση της κυκλοφορίας των αεροπλάνων στα τουρκικά αεροδρόμια ήταν 10,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στο πρώτο δε εξάμηνο του 2018 αυξήθηκε κατά 15,7% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Το διεθνές αεροδρόμιο Ατατούρκ, το οποίο θα αντικατασταθεί με το νέο αεροδρόμιο, υποδέχθηκε το 2017 περί τα 64 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης Sabiha Gocken 30 εκατομμύρια.

To νέο αεροδρόμιο είναι η πρώτη πίστα τύπου «greenfield» της Ευρώπης, που κατασκευάσθηκε δηλαδή σε παρθένο έδαφος, εδώ και 20 χρόνια, σύμφωνα με το ACI.

Όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα τέσσερα στάδια κατασκευής του, περί το 2028, το αεροδρόμιο αυτό θα διαθέτει έξι πίστες και δύο τερματικούς σταθμούς σε μία έκταση 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την διαχειρίστρια εταιρεία.

Το τελευταίο αεροδρόμιο που κατασκευάσθηκε από μηδενική βάση είναι το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας, που τέθηκε σε λειτουργία στις 29 Μαρτίου 2001, έπειτα από το αεροδρόμιο του Μονάχου, στις 17 Μαΐου 1992, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο αριθμός των επιβατών βρίσκεται σε συνεχή αύξηση στον κόσμο. Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις της Διεθνούς Ενωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και, με βάση την εκτίμηση για αύξηση 3,5% ετησίως, θα διπλασιασθεί στα 20 επόμενα χρόνια για να φθάσει από τα 4,1 δισεκατομμύρια φέτος στα 8,2 δισεκατομμύρια το 2037.

Η IATA προειδοποιεί συστηματικά για τους κινδύνους κυκλοφοριακής συμφόρησης στα αεροδρόμια και καλεί τα κράτη να επενδύσουν επειγόντως στις υποδομές.