Ποιος ήθελε να πέσει το αεροπλάνο της Μέρκελ: Εγκληματική ενέργεια πίσω από τη βλάβη;

Τι εξετάζουν οι Αρχές - Πιο σοβαρή απ’ ό,τι είχε εκτιμηθεί η βλάβη στο αεροπλάνο της Άνγκελα Μέρκελ - Περιπέτεια και κατά την προσγείωση στην Κολωνία - Θα χάσει την έναρξη της συνόδου των G20
5'

Το ενδεχόμενο να υπήρχε εγκληματική ενέργεια πίσω από την τεχνική βλάβη στο αεροπλάνο που μετέφερε την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ στη Σύνοδο Κορυφής των G20 εξετάζουν οι Γερμανοί ερευνητές, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post η οποία επικαλείται γερμανικές πηγές ασφαλείας.

Όπως μεταδίδει η γερμανική εφημερίδα επικαλούμενη πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας, το περιστατικό αντιμετωπίζεται και ως «εγκληματική ενέργεια», ενώ κυβερνητικοί κύκλοι ανέφεραν ότι συνήθως μετά από τέτοια συμβάντα οι έρευνες στρέφονται «προς όλες τις κατευθύνσεις».

Ο πιλότος του αεροσκάφους, που η Μέρκελ χαρακτήρισε «εμπειρότατο κυβερνήτη», έκανε λόγο για μια άνευ προηγουμένη κατάρρευση του συστήματος επικοινωνιών, κάτι που θεωρείτο αδύνατο σύμφωνα με πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας, αναφέρει η RP.

Το χρονικό

Πιο σοβαρή απ’ ό,τι θεωρήθηκε αρχικά ηταν η τεχνική βλάβη στο αεροσκάφος που θα μετέφερε την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ στην Αργεντινή για τη σύνοδο των G20, Σύμφωνα με τις πληροφορίες του SPIEGEL, ολόκληρο το σύστημα επικοινωνίας του αεροσκαφους τέθηκε εκτος λειτουργιας.

Η καγκελάριος θα χάσει την έναρξη της συνόδου κορυφής της G20 στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, λόγω τεχνικής βλάβης στο κυβερνητικό αεροπλάνο «Konrad Adenauer». Σύμφωνα με πληροφορίες του SPIEGEL, η βλάβη ήταν πιο δραματική από ό, τι ήταν γνωστό μέχρι τώρα: μία ώρα μετά την απογειωση απο το Βερολίνο, το σύνολο του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος είχε τεθεί εκτος λειτουργίας στο Air Force A340. Ένα τέτοιο περιστατικό θεωρείται επικίνδυνο και δίνεται σήμα έκτακτης ανάγκης στην αεροπορία. Ως εκ τούτου, οι πιλότοι αποφάσισαν αμέσως να σταματήσουν την πτήση προς την Αργεντινή. Την ώρα εποχή εκείνη, το αεροσκάφος ήταν στον εναέριο χώρο της Ολλανδίας.

Μόνο με τη βοήθεια ενος δορυφορικού τηλεφώνου, το πλήρωμα του κυβερνητικού αεροσκάφους κατάφερε να έρθει σε επαφή με το κέντρο ελέγχου πτήσεων και να ζητήσει προσγείωση έκτακτης ανάγκης στο αεροδρόμιο της Κολωνίας-Βόννης. Μια τέτοια βλαβη του συστήματος επικοινωνίας, που εξασφαλίζεται από διάφορα συστήματα αντικατάστασης, είναι εξαιρετικά σπάνια.

Όταν το A340 τελικά έφτασε στην Κολωνία, παρουσιάστηκε άλλο ενα πρόβλημα: Καθώς το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή, μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή. Ως εκ τούτου, το αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα. Επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία, το πρόβλημα στην προσγείωση ήταν ακόμα σοβαρό. Το αποτέλεσμα: το σύστημα πέδησης υπερθέρμανθηκε - και η πυροσβεστική υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του SPIEGEL, η συνολική κατάσταση ήταν τόσο σοβαρή που ο υπουργός Άμυνας Ουρσουλα φον ντερ Λαγεν ενημερώθηκε αμεσως μετά την βλάβη του ραδιοσυστήματος. Για αρκετές ώρες προσπάθησε, μεταξύ άλλων, να βρει ενα άλλο αεροσκάφος για την Καγκελάριο μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιριών. Ωστόσο, δεν βρέθηκαν αεροπορικές εταιρείες που διέθεταν αεροσκάφη υπερατλαντικών πτήσεων με εξοπλισμό VIP στην ΕΕ.

Η Μέρκελ πέρασε τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο στη Βόννη. Εκεί δήλωσε για το περιστατικό: «Μπορώ να πω μετά τα γεγονότα, υπήρξε ενα σοβαρό πρόβλημα. Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ενας έμπειρος κυβερνητης».

Η Μέρκελ θα πετάξει τελικά σήμερα το πρωί με ένα άλλο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας από την Κολωνία στη Μαδρίτη. Από εκεί θα αναχωρήσει με προγραμματισμένη πτήση της Iberia για το Μπουένος Άιρες - αλλά θα χάσει την έναρξη της συνόδου των G20.

Ο κωδικός έκτακτης ανάγκης 7600

Ο χειριστής του μηχανήματος έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600, ο οποίος αναφέρει ότι τα συστήματα επικοινωνίας ήταν εκτός λειτουργίας.

Για δέκα χρόνια, το Airbus Α340-30 της Lufthansa μετέφερε επιβάτες, κατόπιν μετατράπηκε σε κυβερνητικό αεροσκάφος πριν από δύο χρόνια. Όμως, το αεροσκάφος Longbus με τον κωδικό 16 + 01 "Konrad Adenauer" προκαλεί πάντα βλάβες.

Τον Οκτώβριο ο ομοσπονδιακός υπουργός οικονομικών Ολαφ Σολτς δεν μπορουσε να επιστρέψει από συνάντηση του ΔΝΤ στο Μπαλί, γιατί τρωκτικά είχαν καταφάει τα ηλεκτρικά καλώδια του αεροσκάφους. Τώρα ο κυβερνήτης του κυβερνητικού αεροσκάφους έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ο κώδικας 7600 από το Airbus, περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως «76 - χρειάζομαι ραδιόφωνο μου» ή «76 - δεν ακούω τίποτα». Έτσι είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.

Αυτοί οι κωδικοί έκτακτης ανάγκης εμφανίζονται επίσης σε ορισμένες πλατφόρμες Διαδικτύου που επιτρέπουν στα αεροπλάνα να ακολουθούν τη διαδρομή τους. Ως εκ τούτου, το σήμα έκτακτης ανάγκης παρατηρήθηκε γρήγορα περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση από το Βερολίνο, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στη Gallery του Newsbomb.gr