Λευκωσία: Επί τάπητος η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας θεωρεί ότι οι μειώσεις στα τιμολόγια πρέπει να είναι αισθητές επειδή έχει μειωθεί το κόστος παραγωγής για την ίδια την ΑΗΚ και η μείωση αυτή πρέπει να μεταφερθεί στους καταναλωτές.
Το Δ.Σ. της ΑΗΚ από την πλευρά του, αποφάσισε χθες το απόγευμα σύμφωνα με πληροφορίες του «Φιλελεύθερου», να επιμένει στην ελαφρά μείωση του φόρου «Μαρί» –μέχρι και σε 4,5% από 5,75% που είναι τώρα– αντί να μειωθεί η βασική ρήτρα της αύξησης που είναι 0.00133 σεντ, ανά πέντε σεντ αύξησης του κόστους καυσίμου άνω από τα €300 ανά μετρικό τόνο.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του «Φ», σε υπηρεσιακό επίπεδο στην ΑΗΚ, επεξεργάστηκαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια συνδυασμών λειτουργίας μονάδων για να διαπιστώσουν το πραγματικό κόστος καυσίμου με διαφορετικές τιμές καυσίμων για το ντίζελ και το μαζούτ που χρησιμοποιεί η ΑΗΚ και επιτρέπουν μείωση της ρήτρας καυσίμων λόγω της λειτουργίας της μονάδας «5» που καίει μεν ακριβό ντίζελ, αλλά έχει απόδοση πολύ μεγαλύτερη.
Ωστόσο, προτιμήθηκε να προταθεί στη σημερινή συνάντηση με τη ΡΑΕΚ, μείωση του τέλους «Μαρί» μέχρι τον Μάιο που προβλέπεται να ισχύει και μετά να εξετασθεί το θέμα διακύμανσης της ρήτρας καυσίμων.
Κάτι που η ΡΑΕΚ σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ» αποδέχεται, αλλά όχι ως μόνο μέτρο. Μάλιστα, σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς της ΡΑΕΚ, η ρήτρα καυσίμων ενδεχομένως να πρέπει να μειωθεί στα 0.00125 σεντ.
Σήμερα, είπε, η Αρχή Ηλεκτρισμού θα υποβάλει επίσημα την εισήγησή της προς τη ΡΑΕΚ, η οποία έχει και τον τελικό λόγο για τις διατιμήσεις.
Στην εισήγηση της ΑΗΚ περιλαμβάνεται το θέμα των καυσίμων, καθώς και το θέμα της προσαύξησης που επιβλήθηκε μετά την έκρηξη στο Μαρί.