Αναβιώνει... η ιδέα για τραμ στη Λευκωσία

Η δρομολόγηση τραμ στη Λευκωσία επανέρχεται στο προσκήνιο και μάλιστα θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο επέκτασής του μέχρι και το αεροδρόμιο Λάρνακας.
2'

Ήδη, το Τμήμα Δημοσίων Έργων προετοιμάζεται να προκηρύξει προσφορές με σκοπό την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας, η οποία εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τις €300.000 και θα καταβληθεί προσπάθεια να χρηματοδοτηθεί, εν μέρει, από κοινού με τον Δήμο Λευκωσίας και από την ΕΕ, μέσω των χορηγιών από τα Διαρθρωτικά Ταμεία που αφορούν την περίοδο 2014-2020.

Όπως είναι γνωστό, έγινε σκέψη να λειτουργήσουν τρεις γραμμές τραμ και στο πλαίσιο της μελέτης θα εξεταστεί κατά πόσο θα είναι βιώσιμες και οι τρεις, αν πρέπει να λειτουργήσουν λιγότερες ή περισσότερες ή αν ενδείκνυται να αλλάξει η όδευση κ.λπ.

Η μελέτη θα διαρκέσει ένα χρόνο και εκτιμάται πως η υλοποίηση του έργου θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2030, αναλόγως και των λύσεων που θα προταθούν αλλά και των φάσεων εκτέλεσης.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του «Φιλελεύθερου», ο Δήμος Λευκωσίας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να τεθεί σε λειτουργία η μία γραμμή και αν κριθεί σκόπιμο, να επεκταθεί η λειτουργία του, νοουμένου ότι το επιτρέπουν και τα οικονομικά δεδομένα.

Ο επικεφαλής του Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας στο Τμήμα Δημοσίων Έργων κ. Λαμπρινός ανέφερε στον «Φ», πως οι δέκα δήμαρχοι της μείζονος Λευκωσίας έθεσαν θέμα όπως εξεταστούν και πιθανές συνδέσεις του τραμ με όλους τους δήμους. Κατ’ αρχήν γίνεται σκέψη για πέντε επεκτάσεις.

Ως προς το ποια μπορεί να είναι η πιο αποδοτική, χρήσιμη και βιώσιμη γραμμή, ο κ. Λαμπρινός είπε πως ο άξονας της Μακαρίου αφενός και της λεωφόρου Στροβόλου αφετέρου, φαίνεται εκ πρώτης όψεως να έχουν πλεονεκτήματα, αν και όλα θα κριθούν από τη μελέτη βιωσιμότητας. Η μελέτη θα εξετάσει και το μήκος της κάθε γραμμής κυκλοφορίας.