Στροφή των Κυπρίων στο διαδίκτυο για τις αγορές τους

Τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2012 του συνδρομητικού εργαλείου μέτρησης και ανάλυσης online αγορών στην Κύπρο -the i report- ανακοίνωσαν η εταιρεία ερευνών Evresis και η εταιρεία υπηρεσιών διαδραστικού μάρκετινγκ ImarComms.
3'

Ηλεκτρονικές αγορές

Το i report κατέγραψε την online καταναλωτική συμπεριφορά του Κύπριου καταναλωτή για το τέταρτο τρίμηνο του 2012, με τον Δεκέμβριο να καταγράφει την υψηλότερη αγοραστική κίνηση όλων των εποχών με 71,2% με αύξηση επτά μονάδων από την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο καταγράφηκαν τα ποσοστά 47,3% και 62,3% αντίστοιχα, τα οποία επίσης είναι υψηλότερα από τις αντίστοιχες περιόδους με διαφορά 4,5% και 15,1% αντίστοιχα. Γενικότερα οι online αγορές αυξήθηκαν κατά 2,2% από το προηγούμενο τρίμηνο του 2012 στο 34,7%, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση, ξεπερνώντας το ένα τρίτο των επισκεπτών του διαδικτύου ηλικίας 13 ετών και άνω.

Οι αγορές μέσω κινητών και tablets

Το i report κατέγραψε συνεχιζόμενη αύξηση στη χρήση του κινητού τηλεφώνου για online αγορές φτάνοντας το 14,7% των συνολικών online αγορών του τέταρτου τριμήνου του 2012, ενώ επίσης συνεχιζόμενη αύξηση κατέγραψαν οι αγορές που έγιναν μέσω Tablet φτάνοντας το 6,1%. Το ποσοστό των αγορών που έγιναν μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή έφτασε το 92,8%, επιστρέφοντας σε υψηλά επίπεδα από την πτώση του προηγούμενου τριμήνου. Επίσης, το 90,8% των online αγορών έγιναν από το σπίτι και το 6,9% από το γραφείο, σημειώνοντας πτωτική τάση και καταδεικνύοντας την εναλλαγή από τους παραδοσιακούς αυτούς χώρους σε χώρους όπου υπάρχει ασύρματη σύνδεση μέσω κινητού ή Tablet. «Τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2012 καταδεικνύουν μια έντονη αγοραστική συμπεριφορά άνευ προηγουμένου και με τη χρήση κινητών συσκευών από μη παραδοσιακούς χώρους να αυξάνεται συνεχώς», δήλωσε ο Διευθυντής της Evresis Νικόλας Νικολάου.

Τι και από πού αγοράζεται

Όσον αφορά τις κατηγορίες και τα είδη προϊόντων που αγοράστηκαν online, το i report κατέγραψε: Πρώτη την κατηγορία Ειδών Ένδυσης με 38,9% με αύξηση 7,2%, με τα αθλητικά ρούχα να αυξάνονται στο 36,3% και τα ρούχα εργασίας να αυξάνονται στο 76,3%. Δεύτερη και για πρώτη φορά την κατηγορία των Συσκευών Τηλεφώνου που εκτοξεύτηκε στο 28,2%, με άνοδο 11,9%. Τρίτη την κατηγορία Βιβλίων και Περιοδικών με 13,8% και αύξηση 6,1% και τέταρτη αυτή των Ταξιδιών με 9,9% και μείωση 0,4%. Όσον αφορά τις ιστοσελίδες και τα online shops απ’ όπου έγιναν οι αγορές, το i report κατέγραψε το Ebay να παραμένει πρώτο με 47,6%, με αξιοσημείωτη όμως μείωση 10,4%, δεύτερη πήγε η Amazon με 29,4% και αύξηση 6,3% και τρίτο ακολουθεί το Asos με 22,5% και αύξηση 8,2%. Ακολουθεί το House of Fraser με 7,5% και η Apple με 5,9%. Επίσης από τα υπόλοιπα online shops, το i report κατέγραψε ανάμεσα στα Top Ten μεταξύ άλλων - την Sports Direct με 4,9%, το French Connection με 4,6% και το ioffer με 3,7%.

Συμπερασματικά

«Το i report κατέγραψε μια σημαντική αλλαγή στις αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών στην πιο σημαντική περίοδο του χρόνου, φεύγοντας από τα κλασικά eshops όπως το Ebay σε πιο offstream επιλογές που σίγουρα έχουν να κάνουν με το χαμηλότερο κόστος και τις νέες τάσεις του κυβερνοχώρου», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ImarComms Περικλής Έλληνας.

πηγη ΣΙΓΜΑ