ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ολόκληρο το απόρρητο έγγραφο της ΕΕ για κούρεμα Κύπρου
Το περιεχόμενο του εν λόγω εγγράφου είχε αποκαλυφθεί από τους Financial Times ήδη από τις 10 Φεβρουαρίου του 2013.Οι τρεις επιλογές που δίδει η ΕΕ, σύμφωνα με το έγγραφο.
Απορρίφθηκε:Πλήρες κούρεμα καταθέσεων και διασφάλιση του ποσοστού των 16,7 δις, όσες και οι ανάγκες της Κύπρου.Απορρίφθηκε:Μερικό κούρεμα καταθέσεων και μερικό κούρεμα του κρατικού χρέους.Διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο μέρος του κρατικού χρέους το κατείχαν οι τράπεζες και τα ΣΠΙ και ως εκ τούτου, εγκαταλείφθηκε ως ιδέα διότι, αν εφαρμοζόταν θα δημιουργούνταν περισσότερες ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης και θα τίθετο ζήτημα νέου κουρέματος.Εφαρμόστηκε:Μερικό κούρεμα καταθέσεων και πακέτο φορολογικών μέτρων, η πλειοψηφία των οποίων είχε κλειδώσει με το μνημόνιο του Νοεμβρίου.
Aυτούσιο το έγγραφο
Αυστηρά εμπιστευτικόέγγραφο της Επιτροπής για ΚύπροςΠαράμετροι για ένα πρόγραμμα για ΚύπροςI.ΕισαγωγήΗ χρηματοπιστωτική και οικονομική κατάσταση στην Κύπρος είναι εύθραυστη.Στην ιδανική περίπτωση μια συμφωνία για την οικονομική βοήθεια πρέπει να φτάσει λίγο μετά τις προεδρικές εκλογές στην Κύπρος.Για να εξασφαλιστεί μια πρόσφορη διαδικασία μετά τις εκλογές, είναι σημαντικό ότι οι διεθνείς δανειστές να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τις βασικές παραμέτρους για ένα μελλοντικό πρόγραμμα όσο το δυνατόν συντομότερα.Η σημείωση αυτή περιγράφονται οι βασικές πολιτικές επιλογές.II.Περιγραφή του προβλήματοςΟι διαδικασίες δέουσας επιμέλειας που πραγματοποιούνται από Pimco επιβεβαίωσε ότι οι κυπριακών τραπεζών έχουν μεγάλη ανάγκη κεφαλαίων (περίπου 10 δισ. ευρώ, ή το 60 τοις εκατό του ΑΕΠ).Εάν οι δαπάνες για την ανακεφαλαιοποίηση πλήρως γεννηθεί από το χρέος του Δημοσίου θα ανέλθει σε περίπου 145 το 2014, εγείροντας ανησυχίες για τη βιωσιμότητα του χρέους.Σε σχετικούς όρους, η επίσημη κονδύλιο χρηματοδότησης θα ήταν πολύ μεγάλο (περίπου 17 δισ. ευρώ, κοντά στο 100% του ΑΕΠ).Σε ορισμένα κράτη μέλη πολιτική υποστήριξη για το πρόγραμμα είναι χαμηλή λόγω των ισχυρισμών πάνω πλυντηρίου χρήματος και (αθέμιτος) ανταγωνισμός φόρου.Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, η κυπριακή οικονομία μπορεί να επωφεληθεί από την πρόσφατη αέριο βρίσκει.Επί του παρόντος, το όφελος αυτό δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί, αλλά αντιπροσωπεύει ανάποδα τη βιωσιμότητα του χρέους.Το σχέδιο ΜΟΥ προβλέπει μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης ύψους 7% του ΑΕΠ για την περίοδο έως το 2016 και μια σχεδόν πλήρη εγγύηση σε κατόχους των ασκούμενων τραπεζικού δανεισμού του χρέους (1 , 4 δισ. ευρώ, 8% του ΑΕΠ).Ακόμα κι αν η εφαρμογή του ΜΣ πιστεύεται ότι για την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους σε μακροπρόθεσμη βάση, εκφράστηκαν αμφιβολίες για την ικανότητα της Κύπρος πρόσβασης σε χρηματοδότηση της αγοράς προς το τέλος του προγράμματος [είναι σημαντικό να καταστεί σαφής όταν CY πρέπει να επαν- εισέλθουν στην αγορά και αυτό δεν είναι το τέλος του προγράμματος].III.Βασικές επιλογές πολιτικήςχωρίς περαιτέρω μέτρα το χρέος προς το ΑΕΠ στο τέλος του προγράμματος (2015) θα είναι περίπου 140%, για να μειωθεί περαιτέρω σε 125% του ΑΕΠ το 2020.Τον Δεκέμβριο του Euro ομάδα έδειξε ότι το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ θα πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του χρέους.Ένα πρώτο πολιτικό ζήτημα είναι ποια θα πρέπει να είναι το κατάλληλο επίπεδο χρέους προς ΑΕΠ.Έχει προταθεί από μερικούς ότι το επίπεδο-στόχος για το χρέος προς το ΑΕΠ δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 100% του ΑΕΠ μέχρι το τέλος της προγραμματικής περιόδου (2015).Άλλοι έχουν υποστηρίξει ότι το επίπεδο του χρέους από 100% το 2020 θα πρέπει να είναι επαρκής.Ένα δεύτερο πολιτικό ζήτημα σχετίζεται με την επιθυμητή ταχύτητα της μείωσης του μεγέθους του τραπεζικού τομέα.Σε περίπτωση που η πλήρης προσαρμογή να πραγματοποιηθεί εντός της περιόδου του προγράμματος ή θα ήταν μια μεγαλύτερη περίοδο απομόχλευσης είναι αποδεκτή;Ένα τρίτο πολιτικό ζήτημα σχετίζεται με το επίπεδο ανοχής κινδύνου.Οι διαφορετικές προσεγγίσεις για την επίλυση έρχονται με διαφορετικούς κινδύνους για Κύπρος και της ευρύτερης περιοχής του ευρώ. Δύο γενικές επιλογές έχουν διερευνηθεί.Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο επιλογών είναι η ταχύτητα της απομόχλευσης και η αρχική κατανομή των ζημιών.IV.ΕπιλογέςA.Πλήρης εγγύηση σε: γρήγορη απομόχλευσηΣτην πλήρη εγγύηση σε κατόχους του χρέους σενάριο junior και οι ανασφάλιστοι καταθέτες από τις δύο μεγαλύτερες τράπεζες είναι πλήρως διασωθεί μέσα Ως αποτέλεσμα αυτής της δημόσιας στήριξης για τις τράπεζες μπορεί να μειωθεί σε 1,5 δισ. ευρώ.Απωλειών παραγωγής, ωστόσο θα είναι σημαντικά υψηλότερο από ό, τι στο πλαίσιο του ΜΣ σενάριο [...% επιπλέον πτώση της παραγωγής].Ως αποτέλεσμα, η καθαρή βελτίωση του χρέους θα είναι μικρότερη.Χρέους προς το ΑΕΠ στο τέλος του προγράμματος (2015) εκτιμάται σε 108 τοις εκατό, και το 100% το 2020.Ο χρηματοπιστωτικός τομέας θα συρρικνωθεί πολύ γρήγορα, μειώνοντας σημαντικά τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις του κράτους.Συνδυάζοντας αυτή την επιλογή με την αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, θα μειωθεί ο λόγος του χρέους στο 77% το 2015.Σε αυτό το σενάριο, το βάρος κατανέμεται μεταξύ των Κυπρίων φορολογουμένων, οι καταθέτες και οι κάτοχοι του δημόσιου χρέους.Στο βαθμό που οι καταθέτες και οι πιστωτές είναι αλλοδαποί οι δαπάνες εν μέρει εξωτερικεύεται.Αυτό το φαινόμενο είναι πιο έντονο στην εγγύηση σε συν παραλλαγή psi και πολύ λιγότερο σημαντική από την απλή εγγύηση στην παραλλαγή.Στην τελευταία περίπτωση τα αρχικά οφέλη από την κατανομή των βαρών είναι σε μεγάλο βαθμό διαβρωθεί από την επιπλέον παραγωγή και οι απώλειες πλούτου.Οι κίνδυνοι που συνδέονται με αυτή την επιλογή είναι σημαντική.Η εγγύηση στην επιλογή είναι πολύπλοκη και απαιτεί υψηλό βαθμό συντονισμού μεταξύ των πολλών παικτών στην εγχώρια αγορά και τη διασυνοριακή, με πολύ διαφορετικά συμφέροντα.Κίνδυνοι διαρροών είναι σημαντικές, η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει μια πρόωρη κατάρρευση.Ανασφάλιστοι καταθέτες θα υποστεί απότομες απώλειες, ιδίως αν συνδυαστεί με την αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους.Το βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο στην παραγωγή αναμένεται να είναι σημαντικές, γεγονός που υποδηλώνει μια βαθύτερη ύφεση κατά τη διάρκεια της περιόδου του προγράμματος.Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ανάπτυξη θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία δημοσιονομική και οικονομική σταθερότητα μπορεί να αποκατασταθεί και πόσο γρήγορα η Κύπρος θα ξεπεράσει την ταχεία συρρίκνωση των οικονομικών της βιομηχανίας της, καθώς και συναφείς υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις και να ανακτήσει την ανάπτυξη της αειφορίας.Οι δύο τράπεζες συστημικά σημαντικών λειτουργιών στην Ελλάδα.Για την αποφυγή δευτερογενών Ελλάδα θα πρέπει να είναι περιφραγμένη δακτύλιο.Αυτό θα απαιτήσει subsidiarization των υποκαταστημάτων των κυπριακών τραπεζών.Αυτό είναι πολύπλοκη και έρχεται με ένα κόστος της ελάχιστης πρόσθετο κόστος 1 billionAS και θα απαιτεί τη μεταφορά του ELA.Μπορεί να μην είναι δυνατόν να επιτευχθεί συμφωνία σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα έξοδα αυτά (Ελλάδα και Κύπρος).Με βάση την πρόσφατη Ccontagion σχολιασμό της αγοράς πέρα από την Ελλάδα δεν μπορεί να αποκλειστεί είναι πιθανό παρά την περιορισμένη έκθεση σε Κύπρος και θα μπορούσε να λειτουργήσει μέσω αμφιβολίες σχετικά με την ασφάλεια των ομολογιακών δανείων ή καταθέσεων, αν οι επενδυτές συνειδητοποιούν ότι τα μέσα αυτά είναι υποψήφιοι για bail-in.Ειδικά στην περιφέρεια της ζώνης του ευρώ, η πρόσφατα κερδίσει την εμπιστοσύνη, όπως αντανακλάται στην μείωση των επιτοκίων, θα μπορεί να εξατμιστεί.ένα sine qua non για την εφαρμογή της αποφυλάκισής τους στην επιλογή είναι μια πολύ σαφής δέσμευση από την ΕΚΤ που στέκεται έτοιμη να παράσχει την αναγκαία απεριόριστη ρευστότητα για να κυπριακών τραπεζών από τη στιγμή που ξανανοίξει.Υπάρχει ένας σημαντικός κίνδυνος ότι η εγγύηση στην επιλογή θα έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή περιορισμών απόσυρση καταθέσεων και κεφαλαίων που η Κύπρος.Αυτό θα μπορούσε να έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στις συνθήκες χρηματοδότησης για τις άλλες περιφερειακές χώρες.B.Μερική εγγύηση σε: μέτρια απομόχλευσηΣτην μερική εγγύηση στο σενάριο νέους κατόχους του χρέους θα είναι πλήρως διασωθεί μέσα καταθέτες δεν θα διασωθούν μέσα, αλλά θα πληρώσουν επιπλέον φόρους.Τα ακόλουθα μέτρα προστίθενται στο σχέδιο για τη μείωση του χρέους πιο γρήγορα σε σύγκριση με το σενάριο αναφοράς:1.Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων [λίστα των μεγάλων περιουσιακών στοιχείων θα ήταν χρήσιμη εδώ]: 1,2 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων υπογραφή τελών το 2015 και 1,5 δισ. ευρώ σωρευτικά έως το 2020 (8% του ΑΕΠ το 2020)?2.Αύξηση συντελεστή του εταιρικού φόρου εισοδήματος στο 12,5%: 135 εκατ. ευρώ ετησίως (6% το 2020)3.Αύξηση της παρακράτησης φόρου επί των εισοδημάτων του κεφαλαίου στο 28%: έως 160 εκ. ετησίως (7% το 2020)4.Επέκταση διάρκειες για το ρωσικό δάνειο (αποπληρωμή σε 5 δόσεις από το 2021 για να αποφευχθεί ένα εξόγκωμα που προκύπτει από την απόσβεση των κυπριακών ομολόγων το 2020) και το χαμηλότερο επιτόκιο στο 2% από 4,5%: ξεκίνησε: 62,5 εκατ. ευρώ ετησίως (4% το 2020, προς επιβεβαίωση)Σε αυτό το σενάριο, ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ θα μειωθεί σε περίπου 130% το 2015 και 100% το 2020.Θα υπάρξει σημαντική απομόχλευση του τραπεζικού τομέα, αλλά με πιο αργό ρυθμό σε σχέση με την εγγύηση στο σενάριο.Πάνω από μια περίοδο 10 ετών ο τραπεζικός τομέας θα συρρικνωθεί σταδιακά από περίπου 750% του ΑΕΠ το 2012 σε περίπου μισό αυτό το επίπεδο το οποίο είναι το μέσο όρο της ευρωζώνης.Subsidiarization των καταστημάτων στην Ελλάδα θα ήταν επίσης σε αυτό το σενάριο να επιδιωχθεί να μειωθούν οι κίνδυνοι ουρά από την Ελλάδα (sell-off των ελληνικών επιχειρήσεων θα μειώσει περιουσιακών στοιχείων του τραπεζικού τομέα κατά περίπου [100%] του κυπριακού ΑΕΠ).Σε αυτό το σενάριο υπάρχει κάποια επιβάρυνση μοιράζονται με τους πιστωτές (διάσωση της στο κατώτερο χρέους) και της εξωτερίκευσης των δαπανών, κυρίως μέσω της μείωσης του ενδιαφέροντος για το ρωσικό δάνειο και την αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων.Σε σύγκριση με την εγγύηση στην επιλογή η αρχική κατανομή του βάρους είναι πιο προκατειλημμένη προς την Κυπριακή φορολογούμενου.Η απώλεια του εισοδήματος και του χρηματοοικονομικού πλούτου είναι, ωστόσο, σημαντικά λιγότερο σε αυτό το σενάριο σε σχέση με την εγγύηση στο σενάριο, το οποίο θα περιορίσει τις αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της περιόδου του προγράμματος και πέραν αυτής.Οι κίνδυνοι μετάδοσης και της εφαρμογής που σχετίζονται με τα φορολογικά μέτρα είναι χαμηλά (τόσο CIT και την παρακράτηση φόρου υπάρχει ήδη), ακόμη και αν μια απότομη αύξηση της παρακράτησης φόρου στην πηγή μπορεί να έχει κάποια επίδραση στις αποταμιεύσεις και έτσι να διαβρώσει ελαφρά τη φορολογική βάση.Η παράταση της λήξης και η μείωση των επιτοκίων για το ρωσικό δάνειο απαιτούν υψηλό επίπεδο οι διαπραγματεύσεις.Λαμβάνοντας υπόψη τις εναλλακτικές λύσεις - και το μήνυμα ότι η Ρωσία είναι πρόθυμη να βοηθήσει - αυτό θα πρέπει να είναι εφικτό.V.Ένας τρίτος τρόπος; ASπαρουσιάζονται όλες οι επιλογές έχουν σημαντικά μειονεκτήματα.Η πλήρης εγγύηση στις επιλογές έρχονται με πολύ σημαντικών λειτουργικών και χρηματοοικονομικών κινδύνων, ενώ η μερική εγγύηση στην επιλογή βάζει ένα σημαντικό πρόσθετο -. Φορολογική επιβάρυνση για την Κυπριακή οικονομίαΜια χρηματοοικονομική και οικονομική επιλογή βυθόμετρο θα ήταν να επιτραπεί Κύπρος να πωλήσει τις μετοχές που θα αποκτήσει στις όχθες του ΕΜΣ, όταν το μέσο άμεσης ανακεφαλαίωση γίνεται διαθέσιμο.Η τιμή της συναλλαγής θα πρέπει να ρυθμιστεί έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ότι η προκληθείσα, αναμένεται και τουλάχιστον ένα μέρος των μη αναμενόμενων ζημιών θα διατεθούν για τις junior ομολογιούχους πρώτο και στο δεύτερο Κύπρος (σημείωση: αυτό θα σήμαινε ότι ο ΕΜΣ θα πληρώσει περίπου 3,5 δισ. ευρώ για το μερίδιο 10 δισ. ευρώ της κυβέρνησης του κυπριακού τράπεζες)Για το σκοπό αυτό θα μπορούσε κανείς να προσθέσει την ακόλουθη φράση του ΜΣ: Μόλις άμεση ανακεφαλαιοποίηση από το ESM είναι διαθέσιμο Κύπρος μπορεί να εφαρμόσει για την άμεση κεφαλαιακή ενίσχυση από τον ΕΜΣ.Αυτό θα επιτρέψει η Τρόικα να υποθέσουμε ότι πριν από το τέλος του προγράμματος (2015), το χρέος της η Κύπρος θα πρέπει να μειωθούν κατά 3,5 δισ. ευρώ (- 20% του ΑΕΠ).
ΠΗΓΗ ΣΙΓΜΑ