Τρόμος για τους επιβάτες πτήσης των Κυπριακών αερογραμμών
Επειδή το αεροσκάφος πετούσε σε μεγάλο ύψος (37.000 πόδια) και με μεγάλη ταχύτητα (449 κόμβους) την ώρα που παρουσιάστηκε το ράγισμα, δηλαδή οι εξωτερικές πιέσεις ήταν τεράστιες και ο κίνδυνος θρυμματισμού και αποσυμπίεσης πολύ πιθανός, οι κυβερνήτες άρχισαν άμεση μείωση ύψους της πτήσης αφού εξέπεμψαν το σήμα κινδύνου PAN-PAN, που είναι ένα βήμα πριν το γνωστό «MAYDAY».
Συγκεκριμένα, επρόκειτο για τη πτήση CY-303 από τη Βιέννη προς τη Λάρνακα, το βράδυ του Σαββάτου 12 Οκτωβρίου, που πραγματοποιείτο με το Airbus A319-100, με νηολόγιο 5Β-DCN.
Το αεροσκάφος την ώρα που διαπιστώθηκε το ράγισμα του παρμπρίζ, πετούσε πάνω από τη Θεσσαλονίκη και κρίθηκε ως καλύτερη λύση η αναγκαστική προσγείωση κάτω από τα προβλεπόμενα μέτρα στο αεροδρόμιο Αθηνών, αφού έγινε γρήγορη κάθοδος στις 23.000 πόδια ώστε να μειωθούν οι εξωτερικές πιέσεις και να μειωθεί ο κίνδυνος να σπάσει το παρμπρίζ και να υπάρξει αποσυμπίεση του αεροσκάφους.
Η προσγείωση έγινε με επιτυχία στον διάδρομο 03R που είναι ειδικός για αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μισή ώρα μετά την αναγγελία κινδύνου από τους κυβερνήτες. Οι επιβάτες μεταφέρθηκαν στην Κύπρο με άλλες πτήσεις, ενώ το αεροσκάφος ταξίδευσε προς τη Λάρνακα 16 ώρες αργότερα, αφού έγιναν οι αναγκαίες επιδιορθώσεις.
Σε δηλώσεις του στην εκπομπή του Σίγμα "Μεσημέρι και Κάτι" ο πρώτος εκτελεστικός διευθυντής των ΚΑ Άντης Γεωργίου, επεσήμανε ότι όταν παρουσιάστηκε το πρόβλημα ο Κυβερνήτης του αεροσκάφους ορθά έπραξε με αναγκαστική προσγείωση στην Αθήνα.
"Ένα γυαλί αποτελείται από τρία διαφορετικά στρώματα και το ένα μπορεί να αντέξει τη διπλάσια πίεση", σημείωσε ο κ. Γεωργίου τονίζοντας ότι ράγισε μόνο το εσωτερικό γυαλί.