Τρεκλίζει η γερμανική οικονομία - «Χαστούκι» από την κεντρική τράπεζα
Σε δυσοίωνες προβλέψεις για τη γερμανική οικονομία προχώρησε η κεντρική τράπεζα χώρας, εκτιμώντας πως το ΑΕΠ θα συνεχίσει συρρικνώνεται το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς.
Σύμφωνα με την Budendbank, το «φρένο» στην ανάπτυξη οφείλεται στην αβεβαιότητα για την κυβερνητική πολιτική, τις πρόσφατες απεργίες στις Μεταφορές, τη μειωμένη κατανάλωση και την αδύναμη βιομηχανική ζήτηση.
Σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας στη μηνιαία έκθεσή της ανέφερε πως στο πρώτο τρίμηνο είναι πιθανό να παραμείνουν οι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την οικονομία, κάτι που θα επιφέρει πλήγμα στην ανάπτυξη, η οποία θα μπορούσε να συρρικνωθεί στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Σημειώνεται πως η γερμανική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 0,3% το 2023 και η ασθενής ζήτηση για αγαθά στον ισχυρό μεταποιητικό της τομέα διατηρούν τις προοπτικές εύθραυστες, επηρεάζοντας ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση.
«Συνολικά, οι οικονομικές επιδόσεις της Γερμανίας θα μπορούσαν στην καλύτερη περίπτωση να μείνουν στάσιμες το πρώτο τρίμηνο του 2024», επισημαίνει η Bumdesbank.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της απέδωσε τις δυσοίωνες προβλέψεις της κεντρικής τράπεζας στο υψηλό ενεργειακό κόστος, στην αδύναμη ζήτηση από την Κίνα και στον υψηλό πληθωρισμό, παράγοντες που όπως υποστηρίζει, εμποδίζουν προσωρινά την ανάπτυξη, αλλά δεν θα πλήξου τις οικονομικές προοπτικές
«Η ξένη βιομηχανική ζήτηση παρουσιάζει πτωτική τάση και το ανεκτέλεστο παραγγελιών μειώνεται. Οι εταιρείες συγκρατούν επίσης τις επενδύσεις, εν μέρει επειδή το κόστος χρηματοδότησης έχει αυξηθεί απότομα από τότε που η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αύξησε τα επιτόκια σε επίπεδο ρεκόρ για την καταπολέμηση του πληθωρισμού», ανέφερε η κεντρική τράπεζα.
Και προσθέτει: «Η υψηλή αύξηση των ονομαστικών μισθών επηρεάζει επίσης τις επιχειρήσεις και οι απεργίες σε βασικούς τομείς, όπως οι μεταφορές, θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν την ανάπτυξη το τρίμηνο. Ωστόσο, η διακοπή της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο, επειδή υπάρχει άφθονη πλεονάζουσα χωρητικότητα στη ναυτιλία και επειδή το κόστος μεταφοράς είναι μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού κόστους των αγαθών».
Και καταλήγει: «Αν και οι προοπτικές είναι αδύναμες, δεν αναμένεται σημαντική επιδείνωση στην αγορά εργασίας και η Γερμανία δεν αντιμετώπιζε μια ευρεία, παρατεταμένη ύφεση».