Γυρίζουν την πλάτη στην Gucci οι πλούσιοι της Ασίας
Οι πωλήσεις της Gucci μειώθηκαν κατά 21% παγκοσμίως, στα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024
Οιμετοχές της Kering υποχώρησαν 8% την Τετάρτη, αφού ο γαλλικός οίκος μόδας δήλωσε ότι αναμένει μείωση κερδών έως και 45% το πρώτο εξάμηνο του 2024 λόγω της μείωσης των εσόδων από την κορυφαία εταιρεία της, Gucci.
Η παριζιάνικη εταιρεία, η οποία κατέχει επωνυμίες μόδας, συμπεριλαμβανομένων των Yves Saint Laurent και Balenciaga, δήλωσε ότι «η απόδοσή της επιδεινώθηκε σημαντικά το πρώτο τρίμηνο» λόγω των «υποτονικών συνθηκών της αγοράς» που οδήγησαν τις πωλήσεις της Gucci να μειώνονται κατά 21%.
Οι μετοχές της Kering έχουν χάσει 44% της αξίας τους τους προηγούμενους 12 μήνες μετά την πτώση των κερδών της που προκλήθηκε από την επιβράδυνση του κλάδου πολυτελείας.
Η γαλλική εταιρεία, η οποία ξεκίνησε ως εταιρεία εμπορίας ξυλείας στη Βρετάνη το 1962 πριν μετατραπεί σε πωλητή ειδών πολυτελείας τη δεκαετία του 1990, ανέφερε πως τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου εξαμήνου θα μειωθούν μεταξύ 40% και 45%.
Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Visible Alpha ανέμεναν μείωση των λειτουργικών κερδών του πρώτου εξαμήνου κατά 29%.
Αναλυτές από τη Stifel, με επικεφαλής τον Rogerio Fujimori, θεωρούν υπεύθυνη την Gucci για την πτώση στις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου της Kering, επισημαίνοντας ότι η ιταλική μάρκα δεν κατάφερε να βρει θέση, ιδιαίτερα στην Ασία.
Σε επικοινωνία με επενδυτές, η διευθύντρια χρηματοοικονομικών επικοινωνιών της Kering, Claire Voinnesson-Roblet, ανέφερε ότι το μακροοικονομικό περιβάλλον στην Κίνα έχει δημιουργήσει μια κατάσταση στην οποία τα προϊόντα Gucci δεν είναι ελκυστικά ούτε για πλούσιους πελάτες ούτε για φιλόδοξους που αναζητούν «προσιτά προϊόντα». Σημείωσε ότι ορισμένοι πελάτες υψηλού επιπέδου αναζητούν προϊόντα πολυτελείας ως επενδύσεις που θα αποκτήσουν αξία.
Οι πωλήσεις της Gucci μειώθηκαν κατά 21% παγκοσμίως, στα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024, λόγω της πτώσης κατά 28% στην Ασία-Ειρηνικό, καθώς οι αγοραστές γύρισαν την πλάτη τους στη μάρκα, οδηγώντας σε πτώση 19% στις πωλήσεις σε ιδιώτες πελάτες μέσω του τμήματος λιανικής που αντιπροσωπεύει το 90% των εσόδων της Gucci.
«Το θέμα ήταν πραγματικά η Gucci, η οποία είχε σημαντικά χαμηλότερες επιδόσεις από τις άλλες μάρκες στο λιανικό εμπόριο όχι μόνο στην Ασία-Ειρηνικό αλλά και στη Δυτική Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία», σημείωσαν οι αναλυτές της Stifel.