Οι κερδισμένοι της διαφημιστικής δαπάνης το 2011

Ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης παρέμειναν και το 2011, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας ακολουθώντας τους κανόνες του μάρκετινγκ, παρά την οικονομική κρίση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
2'

Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εταιρίες, με δαπάνη που ξεπέρασε τα 97,36 εκατ. ευρώ, αποτελούν και τον ισχυρότερο διαφημιζόμενο καθώς το δαπανηθέν ποσό αντιστοιχεί στο 6,11% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στα Μέσα για το 2011, Πάντως, είναι μειωμένο κατά 9,12% έναντι του 2010.

Οι οικονομικοί οργανισμοί, που ειρήσθω εν παρόδω βρίσκονται στη 2η κατά σειρά κατηγορία σε ότι έχει να κάνει το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης, μαζί με την κινητή τηλεφωνία είναι οι μόνες δύο κατηγορίες με μερίδιο που ξεπερνά το 5%.

Πιο αναλυτικά, το μερίδιο των οικονομικών Οργανισμών υπολογίζεται στο 5,83% του συνόλου, με το σχετικό ποσό να ξεπερνά τα 92,85 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένο κατά 17,73% σε σχέση με το 2010.

Στην 3η θέση βρίσκονται οι εκδόσεις, οι οποίες δαπάνησαν το ποσό των 73,86 εκατομμυρίων ευρώ, με το μερίδιο επί του συνόλου να φτάνει το 4,63%, μειωμένο κατά 21,12%.

Η διασκέδαση με 66,7 εκατομμύρια ευρώ και μερίδιο 4,19% βρίσκεται στην 4η θέση, ενώ την πρώτη πεντάδα «κλείνουν» τα επιβατηγά αυτοκίνητα με 61,95 εκατομμύρια ευρώ και μερίδιο 3,89%.

Να σημειωθεί ότι στη 18η θέση βρίσκεται η κατηγορία Δημόσιο, με το δαπανηθέν ποσό να φτάνει τα 34,32 εκατομμύρια και μερίδιο στο 2,15%.

Τα κύρια Μέσα διαφήμισης

Η τηλεόραση αποτέλεσε το βασικό επικοινωνιακό «όχημα» για τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας καθώς δαπανήθηκε σε αυτήν ούτε λίγο ούτε πολύ, το 67,28% του ποσού.

Το αμέσως επόμενο μεγαλύτερο μερίδιο επενδύθηκε με 13,99% από τις εφημερίδες, ενώ στα περιοδικά δόθηκε το 9,47% και στο ραδιόφωνο το 9,26%.

Από την άλλη πλευρά, οι οικονομικοί Οργανισμοί επέλεξαν να διαφημιστούν κυρίως μέσω των εφημερίδων δαπανώντας το 55,6% του ποσού του. Στις υπόλοιπες επιλογές, το 26,16% πήγε στην τηλεόραση, το 9,79% στο ραδιόφωνο και το 8,49% στα περιοδικά.

Cosmote και Vodafone στην κορυφή

Οι δύο μεγαλύτερες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα βρίσκονται στην κορυφή των μεγαλύτερων διαφημιζόμενων στην τηλεόραση.

Συγκεκριμένα, τα καταστήματα Cosmote είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος για το 2011, με κονδύλι το οποίο στο διάστημα Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου ξεπέρασε τα 7,39 εκατομμύρια ευρώ. Ακολουθεί κατά σειρά το Vodafone Shops με 5,67 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στην 3η θέση βρίσκονται τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών Κωτσόβολος με 4,94 εκατομμύρια ευρώ.

Σε ότι έχει να κάνει τις εφημερίδες, οι διάφορες τεχνικές και οικοδομικές εταιρίες δαπάνησαν το υψηλότερο ποσό με 7,26 εκατομμύρια ευρώ, με τη Mediatel να ακολουθεί με 6,95 εκατομμύρια ευρώ και τον ΟΠΑΠ με 5,21%.

Διαβάστε επίσης:

To internet νίκησε (στη διαφήμιση) την τηλεόραση

Καλπάζει η διαφήμιση και οι επενδύσεις στο Internet – Πρωταγωνιστεί η DPG