Μια επίκαιρη «Απαράδεκτη» Eurovision ξανά στο προσκήνιο
Η Eurovision που έλαβε χώρα το Σάββατο 22 Μαΐου του 2021 στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας ανήκει πλέον στο παρελθόν. Η Ελληνίδα ερμηνεύτρια Stefania, η εκπρόσωπος της Κύπρου Έλενα Τσαγκρινού αλλά και η νικήτρια της Eurovision η ροκ Ιταλία με τους Maneskin κατέκλυσαν τα social media το περασμένο ΣΚ, όπως επίσης και η Έλενα Παπαρίζου…
Όμως σχεδόν σε όλους τους λογαριασμούς παρατηρήθηκε ότι αναρτήθηκε το επεισόδιο των «Απαράδεκτων» που έφερε τίτλο Eurovision ένα επεισόδιο που προβλήθηκε το 1992.
Τι τους κάνει 29 χρόνια επίκαιρους τους τύπους των «Απαράδεκτων»; Η ιστορία κάνει κύκλους; Η Δήμητρα Παπαδοπούλου έγραφε πολύ μπροστά για την εποχή της;
Όπως και να έχει επιτυχία είναι να νικάς το χρόνο, κανείς για παράδειγμα δεν θυμάται για παράδειγμα το τραγούδι της Ελλάδας στην Eurovision το 2014 και όμως όλοι θυμούνται το τραγούδι των Απαράδεκτων, το οποίο αναφερόταν σε μια χάι ομάδα που έχτισε τον Παρθενώνα.
Με αφορμή αυτό το επεισόδιο και την δυναμική του θα μιλήσουμε λίγο για το φαινόμενο των «Απαράδεκτων» και την παρέα που έδεσε όσο καμία άλλη στην μικρή οθόνη.
Η αρχή
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου σε συνέντευξη της, ερωτώμενη για το τι την ώθησε να το γράψει είπε, «Πριν την τηλεόραση έκανα μια πετυχημένη ραδιοφωνική εκπομπή με τον Σπύρο (σ.σ Παπαδόπουλο) στον 984… Είχαμε μια πολύ καλή χημεία στο ράδιο. Κάποια στιγμή με προσεγγίζει ο Γιώργος ο Ράλλης και με την Φρόσω με στήριξαν και με έπεισαν να γράψω. Ξεκινώντας με τον Σπύρο ως βάση, έκανα πρόταση στον Γιάννη που εκείνη την περίοδο παίζαμε στο θέατρο, του πρότεινα να ενσαρκώσει έναν ομοφυλόφιλο. Και ενώ μιλάω με τον Γιάννη, ακούει ο Βλάσσης τον διάλογο, γιατί ήταν μαζί μας στο θίασο και μου λέει «ετοιμάζεις κάτι, θέλω να είμαι και εγώ μέσα», κι έτσι «γεννήθηκαν» οι Απαράδεκτοι»
Η προφητεία του Βλάση
«Ο Βλάσης είχε πει στην αρχή, σε ανύποπτο χρόνο, «καταλαβαίνεις τι θα γίνει με αυτή την σειρά, δεν θα ξαναγίνει τέτοια σειρά στην ελληνική τηλεόραση», είχε πει στην ίδια της συνέντευξη η Δήμητρα Παπαδοπούλου. Και τελικά αποδείχθηκε προφήτης αφού όντως τέτοια σειρά δεν ξαναέγινε ποτέ.
Σπύρος Παπαδόπουλος: Τα κείμενα της Δήμητρας αφουγκράζονται την κοινωνία
«Η Δήμητρα δεν είναι απλά μια συγγραφέας που ξέρει να γράφει αστεία. Η Δήμητρα «αναπνέει» και προσπαθεί να αφουγκραστεί αυτό που ζούμε, αυτό που γίνεται γύρω μας και το αποδίδει. Αυτό το έργο που εσείς βλέπετε εύκολο από πίσω έχει βάσανο, έχει σκέψη. Προσπαθεί μέσα από τα κείμενα της να αποκωδικοποιήσει την ζωή. Στους Απαράδεκτους αποκωδικοποίησε αυτό που ζούσαμε τότε, για παράδειγμα ο διαφημιστής που ζούσε τότε στο σύστημα αλλά είχε το αριστερό παρελθόν, με τον ρόλο του ομοφυλόφιλου απενοχοποίησε αυτό που μέχρι τότε κοροϊδεύαμε…», είχε πει ο Σπύρος Παπαδόπουλος σε συνέντευξη του.
Ο πρώτος γκέι ρόλος στην τηλεόραση και η ανυποχώρητη παρέα
«Φοβηθήκαν τον γκέι χαρακτήρα στην αρχή. Πάρα πολύ. Αλλά επιμείναμε σθεναρά όλοι. Ο Γιάννης που έπαιζε το ρόλο αρνήθηκε οποιοδήποτε συμβιβασμό. Η ιδέα τους ήταν ας πούμε σε κάποια επεισόδια να ήταν «άντρας» και να ήταν όλα αυτά ένα παιχνίδι. Αλλά δε γουστάραμε. Και μας σεβάστηκαν», είχε πει η Δήμητρα Παπαδοπούλου σε συνέντευξη της και για το ίδιο θέμα ο Γιάννης Μπέζος είχε επισημάνει: «Οι σταθμοί και τα κανάλια, η δουλειά τους είναι να φοβούνται. Η δουλειά των δημιουργών είναι να μη φοβούνται. Γιατί αν μπαίναμε όλοι στη διαδικασία του φόβου θα ήμασταν ακόμα στην εποχή των σπηλαίων. Ο σταθμός πάντα θα έχει τις αντιρρήσεις του, κι εγώ αν ήμουν στη θέση τους μπορεί να τις είχα. Η δουλειά των δημιουργών είναι να τολμάνε. Αυτό δείχνει ότι πολλές φορές το κοινό είναι πιο μπροστά από εμάς. Γι’αυτό πρέπει να τολμάμε περισσότερο»
Ρένια Λουιζίδου: Ο Γιάννης με «βάπτισε» αστροπελέκι κι έμεινε.
«Το αστροπελέκι δεν ήταν γραμμένο σε κείμενο. Του ήρθε του Γιάννη του Μπέζου και το είπε και έμεινε. Ο Βλάσσης με έλεγε αλλιώς. Με έλεγε «Τρίκαλο» κ.α Ο Βλάσσης ήταν μια χαρούμενη φασαρία», είχε πει η Ρένια Λουιζίδου σε δηλώσεις της.
Βασίλης Χαλακατεβάκης: Λειτουργούσαμε ελεύθερα
«Δεν γνωρίζαμε τι σημαίνει τηλεόραση και τι δύναμη έχει. Αυτό μας δημιούργησε μια ασφάλεια, Ήμασταν η παρέα που το βράδυ κάναμε θέατρο, τρώγαμε μαζί και μετά πηγαίναμε για γύρισμα», είχε πει σε συνέντευξη του ο Βασίλης Χαλακατεβάκης.
Η Δήμητρα τους κράτησε τα ονόματα τους
Από τις σπάνιες φορές στην μικρή οθόνη αν όχι η μοναδική που οι ήρωες του σήριαλ είχαν τα ίδια ονοματεπώνυμα με την πραγματικότητα.
Η βασική παρέα απαρτίζονταν από τους: Δήμητρα, (Δήμητρα Παπαδοπούλου), Σπύρο (Σπύρο Παπαδόπουλο), Γιάννη (Γιάννη Μπέζο) και Βλάσση (Βλάσση Μπονάτσο). Υπήρχαν και συμπληρωματικοί χαρακτήρες όπως η Ρένια, την οποία ενσάρκωνε η Ρένια Λουϊζίδου στην πρώτη της τηλεοπτική εμφάνιση και ο Βασίλης Χαλακατεβάκης.
Η πρώτη τους τηλεοπτική εμφάνιση ήταν στους «Απαράδεκτους»
Το πρώτο σήριαλ στην ιδιωτική τηλεόραση που σάρωνε τα μηχανάκια της AGB αποτέλεσε την τηλεοπτική αφετηρία για πολλούς ηθοποιούς.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης ήταν ένας από αυτούς που μας συστήθηκε ως το αγόρι του βίντεοκλαμπ που έδωσε στον Σπύρο την βιντεοκασσέτα την «Παπαρήγα την καλή».
Ο Γιώργος Γιαννόπουλος ο οποίος έκανε τον μαέστρο για το τραγούδι των «Απαράδεκτων» που θα πήγαινε στην Eurovision.
Στο επεισόδιο «Πληρωμένη εκδίκηση» ο Βασίλης Κούκουρας ήταν ο «μπράβος» που είχε πληρωθεί για να δείρει τον «τσαχπίνη» Βλάσση αλλά τελικά έδειρε τον Σπύρο.
Ο Χριστόφορος Ζαραλίκος στο Freak out συστήθηκε στο τηλεοπτικό κοινό κάνοντας τον επαναστάτη νέο που έκανε κατάληψη. Η παρέα του πετούσε ντομάτες στους γείτονες, αφού πρώτα τις είχε δανειστεί από αυτούς.
Ο Αίαντας Μανθόπουλος έκανε τον ωραίο και μοιραίο πιλότο που τον κυνηγούσαν όλες οι γυναίκες της σειράς και εκείνος έγινε ζευγάρι με τον Γιάννη.
Η Νικολέττα Βλαβιανού την γνωρίσαμε στους «Απαράδεκτους» γιατί είχε γοητευτεί από τον Βλάσση, όπως αντίστοιχα και σε άλλο επεισόδιο η Μαρία Φιλίππου.
O Δημήτρης Φραγκιόγλου για πρώτη φορά στην ιδιωτική τηλεόραση υποδυόταν τον ατάλαντο αλλά διψασμένο για δόξα ηθοποιό στην σχολική υποκριτικής του Βλάσση που δίδασκε ο Γιάννης.
Παρέλαση και από μεγάλους ηθοποιούς
Η επιτυχία του σήριαλ αποτέλεσε πόλο έλξης για πολλούς ηθοποιούς. Πολλοί από αυτούς έκαναν guest στην σειρά τα οποία μέχρι και σήμερα παραμένουν το ίδιο φρέσκα και ξεκαρδιστικά. Ας θυμηθούμε μερικά…
Το «Μαύρο Τσακάλι» έκανε στους Απαράδεκτους ο μεγάλος Σωτήρης Μουστάκας, ενώ η Ελένη Φιλίνη για δύο επεισόδια σαγήνεψε τον Σπύρο που θα έκανε την κουτσικέλα αν ο Βλάσσης δεν του έριχνε φαγουρόσκονη στο στρώμα.
Η Ναταλία Τσαλίκη είχε «μαγέψει» τον Σπύρο παρά το γεγονός ότι ήταν των αντίθετων ιδεολογικών κομματικών χώρων.
Εξαιρετικός και ο Κωνσταντίνος Τζούμας έκανε τον Μπον Βιβέρ.
Και ο Άλκης Παναγιωτίδης πέρασε από το πλατώ των Απαράδεκτων όπου υποδύονταν έναν επενδυτή ο οποίος ήταν απατεώνας και είχε συμφωνήσει μαζί με τον Χαλακατεβάκη να αποσπάσουν περιουσιακά στοιχεία από την οικογένεια Παπαδοπούλου.
Ο Ζανό Ντάνιας ως Γάλλος εισέβαλλε στο σήριαλ και με τους τρόπους του δεν τους κέρδισε μάλλον καθώς ο Σπύρος και ο Βλάσσης περίμεναν Γαλλίδες από τον «Ζακ» κι εκείνος παραλίγο να «φάει» την Δήμητρα και την Ρένια.
Την Δήμητρα και την Ρένια ήθελε να τις «κατακτήσει» και ο Τάκης Παπαματθαίου που έκανε τον μικρό ανιψιό του διαχειριστή ο οποίος δεν σταματούσε να φλερτάρει.
Ο Κώστας Ευρυπιώτης ήταν ο τρελός που έκανε τον ψυχίατρο και αναστάτωσε όλη την παρέα, ενώ παρόμοιο ρόλο ενσάρκωσε και ο Παύλος Κοντογιαννίδης με πιο δολοφονικές τάσεις και εμφανίστηκε την στιγμή που η Δήμητρα και ο Γιάννης έβλεπαν θρίλερ.
Ο Τάκης Καρνάτσος ήταν ο Βαρόγκας που ήθελε να «κερδίσει» την εύνοια του ο Σπύρος στο 42ο επεισόδιο που έφερε τίτλο «Θα σε φάω Παρασκευά».
Την ποιήτρια που είχε πλανέψει με το πνεύμα της τον Σπύρο και έβαλε την Δήμητρα σε διαδικασία ποιητικής αναζήτησης έκανε η Βάνα Παρθενιάδου στους «Απαράδεκτους».
Πληροφορίες μικρές
Λίγο-πολύ όλοι τις γνωρίζουμε μικρές πληροφορίες από τις διάσπαρτες συνεντεύξεις που έχουν δώσει κατά καιρούς οι πρωταγωνιστές της σειράς. Θυμηθείτε κάποιες από αυτές:
Η ατάκα του Σπύρου «Τι έγινε ρε Παιδιά», που πολλές φορές έκλειναν επεισόδια ή σκηνές με αυτή την φράση προήλθε αυθόρμητα σε αυτοσχεδιασμό του Σπύρου.
Δεν ήταν η μόνη πολλές από τις ατάκες και ένα σημαντικό μέρος των διαλόγων της σειράς αποτελεί προϊόν αυτοσχεδιασμού (όπως ο χαρακτηρισμός «Αστροπελέκι», τον οποίο ο Γιάννης Μπέζος δανείστηκε από τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο), «Ο Παπαγιαννόπουλος ήταν από τους αγαπημένους ηθοποιούς. Κάποια στιγμή το πετάω σε μια σκηνή που ταίριαζε και αυτό ήταν έμεινε», είχε εξομολογηθεί ο Γιάννης Μπέζος σε μια συνέντευξη του.
Σε γενικές γραμμές, η Παπαδοπούλου, καθώς γνωριζόταν τόσο καλά με τους πρωταγωνιστές, είχε τη δυνατότητα να γράψει «πάνω τους» πολλές από τις ατάκες τους.
Για ένα διάστημα ο Ψινάκης βρέθηκε να συγκατοικεί με τον Μπονάτσο, την εποχή που ο τελευταίος είχε χωρίσει από την Αλίκη Βουγιουκλάκη και φιλοξενούνταν στο σπίτι του. Λέγεται μάλιστα πώς ένα μεγάλο κομμάτι των διαλόγων της σειράς στηρίζονταν σε πραγματικά περιστατικά της συγκατοίκησης. Μάλιστα εκείνος είχε πει στην Δήμητρα να μη φοβηθεί το ρόλο του ομοφυλόφιλου.
Ο ρόλος του Βασίλη Χαλακατεβάκη ως διαχειριστή της πολυκατοικίας προέκυψε από την πραγματική ζωή, καθώς ο ίδιος ήταν παραγωγός της θεατρικής παράστασης όπου πρωταγωνιστούσαν όλοι οι ηθοποιοί πριν ξεκινήσει η σειρά. Στο πλαίσιο αυτό ασχολούταν με τα οικονομικά και του έλεγαν για πλάκα ότι ήταν σαν διαχειριστής
H παραγωγή της σειράς έγινε αποδέκτης εγγράφων διαμαρτυριών με τη μορφή εξωδίκων, για έναν άλλο, όμως λόγο: πολλοί άνθρωποι θεώρησαν ότι ήταν προσβλητική η παρουσίαση της εξέγερσης του Πολυτεχνείου – παρά το γεγονός ότι γινόταν με σκωπτική και όχι υποτιμητική διάθεση, «Αυτό μου είχε πει ο Γιώργος Ράλλης πως ήταν δείγμα της μεγάλης επιτυχίας» είχε πει σε συνέντευξη της η Δήμητρα Παπαδοπούλου.
Για το σενάριο κάθε επεισοδίου, η Παπαδοπούλου ήθελε τρεις μέρες.
Η αργοπορία του Βλάσση Μπονάτσου εκνεύριζε πολλές φορές τον Γιάννη Μπέζο, ο οποίος ήταν πολύ καλός του φίλος αλλά έφτανε πάντα πρώτος στα γυρίσματα!... «Επειδή ήξερα τον Βλάσση σε μια άλλη σειρά που ήμουν τον θέλαμε στις 14:00 στο στούντιο και για να είναι στην ώρα του του είχαμε πει ψέμματα να είναι στις 12:00. Ε τελικά στις 14:00 ήταν εκεί που έπρεπε και μας έδειχνε το ρολόι του για να μας δείξει ότι είναι συνεπής.
Η πολυκατοικία βρισκόταν στην οδό Αδάμαντος 4 στο Κολωνάκι, αλλά η πραγματική διεύθυνση του κτιρίου που φαίνεται στη σειρά είναι στη Συνεσίου Κυρήνης και Κοσμά Μελωδού. Η πολυκατοικία δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα....
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Eurovision 2021: Τα αποτελέσματα των εξετάσεων για ναρκωτικά του Ιταλού νικητή - Τι έδειξαν