Πώς η ΕΡΤ άλλαξε τα δεδομένα στο τηλεοπτικό τοπίο - Το «στοίχημα» για τη νέα χρονιά

Το αουτσάιντερ που έπιασε στον ύπνο τους μεγάλους παίχτες της μικρής οθόνης
6'

Κανείς δεν το περίμενε φέτος πως η συχνότητα της Αγίας Παρασκευής θα σημείωνε δυναμικά νούμερα στα μηχανάκια της AGB.

Με εκπομπές και παραγωγές προσεγμένες και με σήριαλ με σενάρια πρωτότυπα, με πρωταγωνιστές πρώτης διαλογής η ΕΡΤ φέτος έδωσε ρέστα.

Συν ότι κράτησε σειρές-ντοκιμαντέρ, παραγωγές προσεγμένες (πχ. Στα Άκρα) και σε όλα αυτά προσθέστε ότι η Α1 του μπάσκετ μετακόμισε στην ΕΡΤ3.

Όλα αυτά προκάλεσαν το ενδιαφέρον των τηλεθεατών και προβλημάτισαν τα ιδιωτικά κανάλια καθώς ο ανταγωνισμός τους ήρθε από εκεί που δεν το περίμεναν και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα και της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης αλλά και της μυθοπλασίας.

Οι καινοτομίες

Το «Μουσικό Κουτί» με τον Νίκο Πορτοκάλογλου και την Ρένα Μόρφη και το «Team Hellas 2021- Ο δρόμος για το Τόκιο» με τον Γιώργο Καπουτζίδη, ήταν τα projects που είχαν το κάτι διαφορετικό και ταυτόχρονα ήταν ιδιαίτερα άμεσα με τους τηλεθεατές. Η λογική τους είχε βασιστεί στην απλότητα αλλά αυτό δεν σήμαινε προχειρότητα. Αντιθέτως και οι δύο αυτές εκπομπές προσέγγισαν με σεβασμό τους καλεσμένους και τον εξέπεμψαν στο κοινό.

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου και η Ρένα Μόρφη έκαναν αυτό που ήξεραν καλύτερα, να ψυχαγωγούν τον κόσμο με ποιότητα μέσω της μουσικής. Έτσι με καλεσμένους στο πλατό και τον Πορτοκάλογλου με μια κιθάρα περασμένη στο χέρι του και τη Μόρφη έτοιμη να τον συνοδεύσει με την υπέροχη φωνή της υποδεχόντουσαν ανθρώπους που η μουσική τους έφερε ποιότητα. Έτσι τα βράδια της Τετάρτης άνοιγαν πανιά για υπέροχα, νοσταλγικά μουσικά ταξίδια. Αυτή η πρόταση σαγήνεψε μερίδα των τηλεθεατών που δεν ήθελε να δει κάποιο reality ή κάποιο αθλητικό θέαμα.

Ο Γιώργος Καπουτζίδης είναι ένας άνθρωπος ιδιοφυής. Το έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν. Η αγάπη του για τον Αθλητισμό ενώθηκε με την μαεστρία του στα κείμενα και κάπως έτσι «γεννήθηκε» η εκπομπή του «Team Hellas 2021- Ο δρόμος για το Τόκιο».

Από αυτήν γνώριζε τους αθλητές στο τηλεοπτικό κοινό μέσα από ένα ανθρώπινο πρίσμα και όχι το καθαρά αθλητικό. Το project αυτό αγάπησαν πολλοί τηλεθεατές οι οποίοι γνώρισαν μέσα στη σεζόν σχεδόν όλους τους αθλητές που θα δώσουν το παρόν στο Τόκυο σε λίγες ημέρες.

Ποιότητα και εκσυγχρονισμός

Επί χρόνια ακουγόταν πως η ΕΡΤ είχε ποιότητα στα προγράμματα της αλλά αυτό δεν έφερνε νούμερα γιατί είχε μείνει πίσω.

Όμως φέτος τα πράγματα άλλαξαν. Δύο δυνατά χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν το «φλΕΡΤ» που παρουσίαζε η Νάντια Κοντογιώργη και το «Αυτός και ο άλλος», το talk show με τον Τάκη Γιαννούτσο και τον Θοδωρή Βαμβακάρη.

Η Νάντια έφερε άλλον παρέα στα μεσημέρια, ποιοτικό και νεανικό μαζί με το team της. Η παρουσία και του Λάμπρου Κωνσταντάρα στην συγκεκριμένη εκπομπή ίσως να ήταν ο συνδετικός κρίκος που έδεσε την καλλιτεχνική παιδεία της Νάντιας μαζί με τη δημοσιογραφική κουλτούρα.

Ο Τάκη Γιαννούτσος και ο Θοδωρής Βαμβαξάρης επανέφεραν το talk show όπως του έπρεπε. Επιτέλους μετά από χρόνια δημοσιογράφοι με Παιδεία και με άποψη μιλούσαν με ξεχωριστές προσωπικότητες που κάτι είχαν να πουν.

Δύο επίσης πολύ ιδιαίτερες εκπομπές ήταν οι «Μαμά-δες» (Σάββατο, 17.00), εκπομπή για εγκύους, μαμάδες και μπαμπάδες που παρουσίαζε η Ζωή Κρονάκη και τα «Πλάνα με ουρά» μια εκπομπή για τα ζώα με την Τασούλα Επτακοίλη. Ενώ η Ίνα Ταράντου με την εκπομπή «Η ζωή αλλιώς» μας ταξίδεψε σε ωραίες γωνιές της Ελλάδας και μας σύστησε ανθρώπους της διπλανής πόρτας.

Μυθοπλασία με πρωταγωνιστές από τα ψηλά ράφια

Και ενώ όλα τα παραπάνω γέμιζαν την ψυχαγωγική ζώνη φέτος η έκπληξη η μεγάλη ήρθε μέσα από τη μυθοπλασία. Τέσσερις σειρές με πρωταγωνιστές της πρώτης γραμμής και σκηνοθέτες καθήλωσαν το κοινό αφού είχαν περιεχόμενο και πλοκή.

«Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» η κωμική σειρά σε σκηνοθεσία Αντρέα Μορφονιού με πρωταγωνιστές τον Τάσο Χαλκιά, τον Τάσο Κωστή, τον Θανάση Κουρλαμπά κ.α που απέκτησε το δικό της κοινό.

Δικό της κοινό απέκτησαν και «Τα καλύτερά μας χρόνια» σειρά εποχής της Όλγας Μαλέα με πρωταγωνιστές τον Μελέτη Ηλία και την Κατερίνα Παπουτσάκη.

Γευστική για τους τηλεθεατές ήταν και «Η τούρτα της μαμάς» κωμική σειρά μυθοπλασίας σε σενάριο-σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου.

Ενώ οι αγορομάνες με το σήριαλ που ταυτίστηκαν δεν ήταν άλλο από το «Ζακέτα να πάρεις» με πρωταγωνίστριες την Ελένη Ράντου, την Δάφνη Λαμπρόγιαννη και την Φωτεινή Μπαξεβάνη. Η κωμική, οικογενειακή σειρά μυθοπλασίας, με κεντρικό θέμα την πολυσυζητημένη σχέση μάνας-γιου, χάρισε άφθονο γέλιο μέσα από τις τραγελαφικές και ξεκαρδιστικές ιστορίες τριών γυναικών-μανάδων, τόσο διαφορετικών αλλά και τόσο ίδιων μεταξύ τους

Τρίποντο από τη Θεσσαλονίκη

Το ενδιαφέρον των φιλάθλων του μπάσκετ τράβηξε η ΕΡΤ3 αφού πήρε τα τηλεοπτικά δικαιώματα και μέχρι και τελικούς Α1 είδαμε μετά από πολλά χρόνια στην κρατική τηλεόραση.

Η ΕΡΤ3 η οποία αποτελεί ορόσημο για την Βόρεια Ελλάδα κράτησε και φέτος την ποιότητα στο πρόγραμμα της.

Το δελτίο της το κεντρικό διαφέρει από τα άλλα αφού δίνει βήμα στην περιφέρεια.

Η εκπομπή «Περίμετρος» καθημερινά «έβγαζε» πολύ δυνατά ανθρωποκεντρικά θέματα από όλη την Ελλάδα της οποίας οι παρουσιαστές Κατερίνα Ρενιέρη, Δημήτρης Κουγιουμτζόπουλος «έδεναν» με μαεστρία.

«Απόψε κάνεις μπαμ» έλεγε από την ΕΡΤ3 ο Κωστής Ζαφειράκης τον οποίο ο covid-19 δεν τον πτόησε να κάνει την ωραία εκπομπή του, αντίθετα του έδωσε την ιδέα να μετατρέψει το σπίτι του σε στούντιο και να κάνει από εκεί τις δυνατές συνεντεύξεις του.

Η σειρά ντοκιμαντέρ «24 ώρες στην Ελλάδα» παρουσιάζει την αληθινή ζωή των κατοίκων αυτής της χώρας μέσα από τις διαφορετικές δραστηριότητες τους κατά την διάρκεια ενός 24ωρου.

Κάθε επεισόδιο δηλαδή περιγράφει την καθημερινότητα των κατοίκων μιας και μόνο περιοχής μέσα σε 24 ώρες.

Είναι η αληθινή ζωή δηλαδή, έτσι όπως την βιώνουν οι ίδιοι οι κάτοικοι.

Πρωταγωνιστές είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι της κάθε περιοχής άνθρωποι δηλαδή από όλα τα επαγγελματικά και κοινωνικά επίπεδα, Έλληνες και ξένοι, όπως ακριβώς τους συναντάμε στην πόλη ή το νησί τους και ζούμε μαζί τους για 24 ώρες.

Η επόμενη σεζόν

Η ΕΡΤ σήκωσε φέτος μανίκια και απέδειξε πως μπορεί να κάνει μεγάλα πράγματα, η υποδομή της είναι ισχυρή. Η νέα σεζόν θα είναι μια πρόκληση γιατί θα πρέπει να διατηρήσει αυτή την φρεσκάδα και την δυναμικότητα και να συνεχίσει με γνώμονα αυτή την ποιότητα. Μια ποιότητα κόντρα σε reality ή σε «φτωχά» talk shows με μαϊντανούς που προσπαθούν να περάσουν πρότυπα.