Gazprom: Ποια μέτρα σχεδιάζουν ευρωπαϊκές χώρες
Η Δύση απορρίπτει τις εξηγήσεις της Gazprom για το κλείσιμο του αγωγού καθώς δεν τις θεωρεί αληθινές κι αναζητά εναλλακτικές πηγές και λύσεις για μείωση της κατανάλωσης ρεύματος.
Η Gazprom κάνει πόλεμο νεύρων με τον Nord Stream 1
Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός επέτρεψε για λίγο τη ροή φυσικού αερίου προκαλώντας σύγχυση, αφού είχε αναγγείλει την επ’ αόριστο αναστολή της επαναλειτουργίας του αγωγού λόγω διαρροής λαδιού σε τουρμπίνα. Επέρριψε μάλιστα τις ευθύνες στη Siemens γιατί δεν έχει διαθέσιμο εργαστήριο για την άμεση αποκατάσταση της βλάβης.
«Η Siemens παίρνει μέρος στις εργασίες αποκατάστασης της βλάβης σύμφωνα με το ισχύον συμβόλαιο… και είναι έτοιμη να διορθώσει την διαρροή λαδιού. Μόνο που δεν υπάρχει χώρος για να γίνει η αποκατάσταση» ανακοίνωσε η Gazprom. Κάτι που η γερμανική εταιρεία διέψευσε, ενώ αμφισβήτησε και την σοβαρότητα του προβλήματος.
«Έχουμε κατ΄επανάληψη επισημάνει ότι υπάρχουν αρκετές πρόσθετες τουρμπίνες διαθέσιμες στον σταθμό συμπίεσης Πορτοβάγια για να λειτουργεί ο Nord Stream 1» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Siemens Εnergy.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Ηνωμένες Πολιτείες διαμηνύουν εκ νέου την αποφασιστικότητά τους να θωρακίσουν τις οικονομίες τους και να προκαλέσουν ασφυξία στην ρωσική οικονομία.
«Η εργαλειοποίηση του αερίου δεν θα αλλάξει την αποφασιστικότητα της ΕΕ. Θα επιταχύνουμε την πορείας μας προς την ενεργειακή ανεξαρτησία» σημείωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ.
«Πρώτος στόχος να μειώσουμε σημαντικά την μεγαλύτερη πηγή εσόδων του Πούτιν για τον πόλεμό του. Δεύτερον να εξασφαλίσουμε ότι το πετρέλαιο θα συνεχίσει να ρέει στην αγορά σε χαμηλότερες τιμές και η προμήθεια να καλύψει την ζήτηση» τόνισε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Καρίν Ζαν-Πιέρ.
Ενδεικτική της δυτικής αποφασιστικότητας και η συμφωνία στην ομάδα G7 να προωθηθεί ολοταχώς η επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ενώ οι Βρυξέλλες έφτασαν στο σημείο να θίξουν το θέμα ταμπού, της επιβολής πλαφόν και στο ρωσικό φυσικό αέριο.
Μέτρα ενόψει χειμώνα σχεδιάζουν οι ευρωπαϊκές χώρες
Παρά την ύπαρξη στρατηγικών αποθεμάτων φυσικού αερίου, ο χειμώνας δεν βγαίνει χωρίς μέτρα για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, και οι ευρωπαϊκές χώρες είναι σε συναγερμό. Στην πιο δύσκολη θέση φαίνεται να είναι η Βρετανία. Εξετάζεται να ζητηθεί από τους πολίτες να μαγειρεύουν μετά τις 8 το βράδυ, οι παμπ να κλείνουν στις 9 και τα σχολεία να λειτουργούν μόνο για τρεις μέρες.
Καθώς ο χειμώνας πλησιάζει και η θηλιά της ακρίβειας σφίγγει όλο και περισσότερο τους Ευρωπαίους καταναλωτές, μία αναπάντεχη ρωγμή στις Βρυξέλλες προκαλεί πολλά ερωτήματα. Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου κατηγορεί την φον ντερ Λάιεν που περιμένει την 14η Σεπτεμβρίου για να ανακοινώσει τα σχέδια της Κομισιόν.
«Προς το παρόν, η Επιτροπή δεν προτείνει τίποτα για το θέμα. Αυτό που θα ήθελα είναι να υπάρξουν, το συντομότερο δυνατόν, διαφανείς προτάσεις» δήλωσε ο Σαρλ Μισέλ στην εφημερίδα Le Soir. Σημείωσε ότι «υπάρχει η αίσθηση ότι η Επιτροπή έχασε χρόνο και αυτό είναι ατυχές».
Οι Γάλλοι οδηγοί σπεύδουν στα βενζινάδικα για να εκμεταλλευτούν την κυβερνητική επιδότηση των 30 λεπτών ανά λίτρο στη βενζίνη.
Όμως, οι τιμές στην ενέργεια πνίγουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη Γαλλία. Εστιάτορας υποστηρίζει ότι θα είναι αδύνατο να πληρώσει φέτος το λογαριασμό, αφού ετησίως αναμένεται να ανέλθει σε 55.000 ευρώ από 11.000 ευρώ.
Και καθώς όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αποφασίζουν μέτρα στήριξης, η Βρετανία είναι, σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, στην δυσχερέστερη κατάσταση.
Η ενεργειακή κρίση χτυπά τα πιο αδύναμα νοικοκυριά, απειλώντας με δραματική μείωση το διαθέσιμο εισόδημά τους. Η κυβέρνηση ίσως ζητήσει από τους καταναλωτές να μαγειρεύουν μετά τις οκτώ το βράδυ, τις πάμπ να κλείνουν νωρίς και άλλα μέτρα, ενώ η Μαδρίτη μειώνει το ΦΠΑ στο 5% από το 21%.
«Είναι λογικό να προσπαθήσουμε να μειώσουμε το κόστος θέρμανσης για τους πολίτες, θα ισχύσει από τον Οκτώβριο έως τις 31 Δεκεμβρίου» τόνισε ο Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ.
Η Γερμανία καθησυχάζει ότι είναι καλύτερα προετοιμασμένη για διακοπή του αερίου, ωστόσο εργαζόμενοι σε διυλιστήρια ανησυχούν για τις δουλειές τους.